ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مهار تورم مهمترین راه برای فقرستیزی است:

0

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: به میزانی که تورم رشد کند یا در حد بالایی ثابت بماند، این منجر به سقوط بخش های عمده جامعه به زیر خط فقر می شود که آثار اجتماعی بسیار زیادی هم دارد. در واقع مهار تورم مهمترین راه فقرستیزی است.

ناصر ایمانی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره اهمیت فقرستیزی گفت: هر کشوری سعی دارد اقشار کم درآمد را به حدی از تکمن مالی برساند که آنها بتوانند به راحتی زندگی عادی خود را داشته باشند. در اسلام نیز خیلی به موضوع فقرزدایی از جامعه سفارش شده است.

وی افزود: نتیجه عملی میزان حساسیت دولت های ما روی موضوع فقرستیزی این شده که الان تقریبا می توان گفت «دیگر طبقه متوسط اقتصادی نداریم و جامعه ما به در گروه پردرآمد و طبقه نزدیک به خط فقر به پایین تقسیم می شود». این یک زنگ خطر بزرگ برای کشور از ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی محسوب می شود.

این فعال سیاسی فاصله دو طبقه پردآمد و طبقه نزدیک به خط فقر به پایین را بسیار از هم زیاد خواند و یادآور شد: براساس ضریب جینی در جامعه در سطوحی نابرابری شدید وجود دارد که این نتیجه عملی سیاست های سه وقوه طی ۲۰ سال گذشته است. عامل اصلی در این اتفاق عامل تورم است.

وی ادامه داد: به میزانی که تورم رشد کند یا در حد بالایی ثابت بماند، این منجر به سقوط بخش های عمده جامعه به زیر خط فقر می شود که آثار اجتماعی بسیار زیادی هم دارد. در واقع مهار تورم مهمترین راه فقرستیزی است.

تورم از سرمایه گذاری در اقتصاد به ویژه حوزه تولید جلوگیری می کند. همه اینها منجر به بیکاری و کم کاری و فقر می شود.

ایمانی با اشاره به آثار سوء تورم بر حوزه اخلاق اجتماعی و رفتار سیاسی جامعه اظهار کرد: اگر ۷۰ درصد جمعیت یک جامعه ای زیر خط فقر باشند، این خود به مثابه یک بمب ساعتی است و هر آن احتمال دارد لشکر فقرا و گرسنگان می توانند بر اثر یک عامل تحریک کننده ای به حرکت در بیایند، به ویژه آنکه چیزی برای از دست دادن ندارند.

وی با اشاره به نحوه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران افزود: همیشه حرکات اجتماعی در هر جامعه ای از طبقه متوسط به پایین جامعه شروع می شود چون طبقه پردرآمد همواره از موقعیت اجتماعی و اقتصادی نگران است بنابراین هیچ‌گاه حرکت اجتماعی خاصی انجام نمی دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: از لحاظ سیاسی نیز این واقعیت وجود دارد که عمده مشارکت سیاسی به ویژه حضور در پای صندوق رأی از طبقه متوسط به پایین جامعه انجام می شود بنابراین اگر این طبقات ناراضی باشند یا ناامید از آینده شوند بنابراین اگر قهر سیاسی انجام دهند قهر آنها به لحاظ سیاسی و اجتماعی تاثیرگذار خواهد بود.

منبع : https://www.fardanews.com

 

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار