ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

نرخ فقر طی ۳ سال به ۳۱ درصد رسید:

0

 چند درصد از کارمندان به دهک‌های پایین‌تر سقوط کردند؟

طی سه سال یعنی از سال ۹۶ تا ۹۹ نرخ فقر افزایش ۱۰ واحد درصدی داشته و به حدود ۳۱ درصد رسیده است.

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل ازتجارت‌نیوز، مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی تازه به بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ اقدام کرده که روز گذشته در جلسه‌ای پرحاشیه رد شد.

در  بخشی از این گزارش به موضوع فقر پرداخته شده است. از آنجایی که طی یک دهه گذشته، رشد اقتصاد ایران پایین بوده، در نتیجه نرخ فقر در نیمه دوم دهه ۹۰ روندی صعودی را طی کرده است. در همین ارتباط هم اعتباراتی به منظور اختصاص یارانه و سیاست‌های حمایتی دیگر در قالب‌های مختلف در نظر گرفته شده و بخش قابل توجهی از مصارف بودجه را به خود اختصاص داده است.

بنابراین می‌توان گفت که مسائل مربوط به معیشت یکی از ارکان مهم بودجه است و در همین ارتباط هم ارز ترجیحی با هدف تامین کالاهای اساسی در دستور کار قرار گرفته. هرچند این هدف در ادامه از مسیر اصلی خود منحرف شد و به فساد گسترده‌ای دامن زد.

تمپلیت جدول 1402 (9)

وضعیت فقر و نابرابری

در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید شده که طی سه سال یعنی از سال ۹۶ تا ۹۹ نرخ فقر افزایش ۱۰ واحد درصدی داشته و به حدود ۳۱ درصد رسیده است. در ضمن با اینکه در سال‌های اخیر شاهد رشد اقتصادی بوده‌ایم اما نرخ فقر کاهش نداشته و در نرخ‌های حدودد ۳۰ تثبیت شده است.

در ادامه این گزارش آمده که تحت تأثیر نرخ‌های تورم بالا در سال‌های اخیر فاصله طبقات متوسط با خط فقر کاهش یافته که در نتیجه این موضوع نرخ فقر می‌تواند افزایش یابد. همچنین در نتیجه رویکرد دولت در افزایش نیافتن نرخ رشد حقوق کارمندان سبب شده حدود ۵ واحد درصد از کارکنان دولت از ۳ دهک بالا به دهک‌های پایین‌تر سقوط کنند که این موضوع بدان معنی است که طی سال‌های اخیر وضعیت کارکنان دولت نسبت به سایر اقشار با شدت بیشتری بدتر شده است.

برگرفته از : https://tejaratnews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار