ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

نحوه ثبت نام و دریافت کد مالیاتی برای کارتخوان:

0

نحوه دریافت کد مالیاتی کارتخوان : با توجه به قانون جدید اداره مالیات. از این پس تمامی پذیرندگان دستگاه کارتخوان موظف به ثبت نام و ارائه کد ۱۰ رقمی مالیاتی هستند. در این ویدیو تمامی مراحل گرفتن کد مالیاتی بصورت صفر تا صد را آموزش داده ایم.

در این مقاله به شما می خواهیم ثبت نام کد مالیاتی کارتخوان را آموزش دهیم. که چطور کد رهگیری خود را از سایت اداره مالیات(برای دستگاه کارتخوان) دریافت کنید.

رعایت نکات مهم قبل از شروع ثبت نام و دریافت کد مالیاتی برای دریافت کارت خوان

  • توجه داشته باشید که این ثبت نام کاملا رایگان می باشد؛ بنابراین درخواست هر گونه وجه بابت آن غیرقانونی است.
  • همه اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل می بایست ثبت نام در نظام مالیاتی را انجام دهند.
  • صاحبان مشاغل باید برای هر واحد شغلی یا هر محل، به صورت مجزا ثبت نام نمایند.
  • مشاغلی که به صورت شراکتی کار انجام می دهند باید اطلاعات مورد نیاز هر یک از شرکا را ثبت نمایند. این گونه مشاغل مشارکتی به عنوان یک مودی در نظام مالیاتی ثبت نام می کنند.
  • هر گونه تغییرات از جمله انحلال، تعطیلی فعالیت، تغییر نام، تغییر شغل، تغییر نشانی، تبدیل فعالیت انفرادی به مشارکتی و یا بالعکس، تغییر شرکاء (اختیاری یا قهری) و غیره می بایست تا ظرف مدت ۲ ماه به سازمان اعلام گردد.
  • تا زمانی که شماره اقتصادی جدید برای صاحبان مشاغل تخصیص نیابد، افراد می بایست از شماره ملی، شناسه مشارکت مدنی و شماره اختصاصی اشخاص خارجی استفاده نمایند.

آموزش تصویری گرفتن کد مالیاتی

برای ثبت نام در سازمان امور مالیاتی کشور وارد سایت tax.gov.ir شوید. برای گرفتن کد مالیاتی باید ۴ گام اصلی را که شامل “پیش ثبت نام” و “ثبت نام الکترونیک” می باشد. دقیقا مطابق ویدیو نحوه دریافت کد مالیاتی کارتخوان انجام دهید. و درنهایت منتظر پیامکی با این محتوا باشید:
((مودی گرامی …..
ضمن تشکر از تکمیل اطلاعات پرونده الکترونیک به اطلاع می رساند. شما هم اکنون می توانید از کلیه خدمات الکترونیک مالیاتی استفاده نمایید. اطلاع ثبت شما در اداره مالیاتی بررسی و در صورت نیاز با شما تماس گرفته خواهد شد.
شماره پیگیری شما عبارت است از …….
سازمان امور مالیاتی کشور))

ابتدا از قسمت “خدمات اصلی مالیاتی” گزینه “پیش ثبت نام و ثبت نام الکترونیک” را کلیک کنید.

نحوه دریافت کد مالیاتی

پایین صفحه “ورود به ثبت نام” را کلیک کنید. کد امنیتی و کد ملی خود را وارد کنید و گزینه “ورود به ثبت‌نام” را بزنید.

ثبت نام کد مالیاتی کارتخوان

گزینه “ثبت نام جدید” را کلیک کنید.

و در صفحه باز شده کد پستی، شماره همراه و کد امنیتی را وارد کنید.

در این مرحله یک کد از طرف سامانه برای شما پیامک می‌شود. کد را وارد کرده و بر روی گزینه “ثبت کد فعالسازی و ادامه” کلیک کنید. در صفحه باز شده تاریخ تولد متقاضی را وارد کنید و گزینه “استعلام اطلاعات و ادامه” را بزنید.

در صفحه باز شده نواقص اطلاعاتی را که با رنگ قرمز نمایش داده شده تکمیل کنید. و تایید را بزنید. تمامی موارد نارنجی و اجباری را تکمیل کنید. نحوه دریافت کد مالیاتی برای کارتخوان

عنوان واحد همان اسم فروشگاه می باشد.

نوع شغل را انتخاب کرده و در صورتی که در لیست نباشد سایر را می‌زنید.

اتحادیه صنفی خود را حتماً مشخص کنید.

تمامی فیلد های اجباری را به صورت دقیق وارد کنید و ثبت را بزنید. وضعیت ارزش افزوده خود را تعیین کنید و محل کسب دقیق خود را روی نقشه مشخص کنید.

بعد از از بین رفتن تمامی فیلد های قرمز “تایید نهایی اطلاعات” را بزنید. و بعد از آن گزینه “تایید اطلاعات و دریافت کد رهگیری” را کلیک کنید و کد رهگیری به شما نمایش داده می شود.

در این مرحله “پیش ثبت نام” شما به اتمام رسیده و باید منتظر باشید تا نام کاربری و رمز عبور برای شما پیامک شود.

مرحله دوم دریافت کد مالیاتی

برای مرحله دوم یا همان “ثبت نام الکترونیک” مجدداً وارد سایت شوید. و بر روی “ثبت نام الکترونیک با داشتن اطلاعات کاربری” کلیک کنید.

در صفحه وارد شده می توانید مشاهده کنید که مراحل تا گام دو ثبت شده و بر روی “ورود به ثبت نام” کلیک کنید.

نام کاربری و کلمه عبور که برای شما پیامک شده را وارد کنید و دقت کنید که حروف بزرگ و کوچک را رعایت کنید.

صفحه “پرونده الکترونیک” برای شما باز خواهد شد و بر روی “نمایش و ویرایش اطلاعات” کلیک کنید. در این مرحله مجدداً با کلیک بر روی هر کدام از موارد قرمز در سربرگ “اشکالات و نواقص اطلاعاتی” وارد صفحه مربوطه می شوید. و می توانید اطلاعات را تکمیل کنید.

نکته: دقت کنید تمامی اطلاعاتی که وارد می کنید از قبیل شماره حساب، نوع بانک، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه، صنف کاری، اسم‌فروشگاه و کدپستی باید دقیقا مطابق با موارد ارسالی برای گرفتن دستگاه کارت خوان باشد.

پس از وارد کردن نوع بانک و اطلاعات حساب باید لیست فعالیت ها بر اساس استاندارد آیسیک و اینتاکد را وارد کنید. نوع فعالیت خود را مشخص کنید. و در قسمت جستجو در عناوین ، فعالیت خود را سرچ کنید. و نزدیکترین فعالیت به صنف کاری خود را انتخاب کنید. شرح فعالیت را اسم فروشگاه انتخاب کنید و درصد فعالیت را صددرصد انتخاب کنید.

. همین اطلاعات را در قسمت اینتاکد هم وارد کنید. در سربرگ “اطلاعات پایه” روی موارد قرمز رنگ مجددا کلیک کنید. و اطلاعات را ویرایش کنید. در این قسمت فیلد های اجباری را تکمیل کنید و ثبت را بزنید. در مرحله بعد برای “فعال سازی ابلاغ الکترونیک” از فهرست سمت راست صفحه بر روی “ابلاغ الکترونیک” کلیک کرده و “درخواست ابلاغ الکترونیک” را انتخاب کنید.

و در صفحه باز شده تیک خط قرمز را زده و “تایید اطلاعات و درخواست” را کلیک کنید. در سربرگ اطلاعات پایه “تایید نهایی” را بزنید. و اطلاعات را مشاهده کنید و بر روی “تایید اطلاعات” کلیک کنید. “نمایش وضعیت شما” را کلیک کنید در این مرحله می توانید چهار گام اصلی را مشاهده کنید. و ثبت نام شما به پایان رسیده. باید منتظر پیامک از سازمان امور مالیاتی کشور باشید. با کلیک بر روی “چاپ خلاصه اطلاعات ثبت نام” در لیست سمت راست صفحه می توانید کلیه اطلاعات ثبت شده را مشاهده کنید.

کد رهگیری نمایش داده شده در این صفحه همان کد مالیاتی شما می باشد.

جمع بندی

در این مقاله نحوه دریافت کد مالیاتی برای کارتخوان هم بصورت تصویری و هم بصورت ویدئویی بیان شد. همه مشاغل می بایست برای اخذ دستگاه کارت خوان در سازمان مالیاتی ثبت نام کنند. گام شروع در فرایند ثبت نام الکترونیک، مرحله پیش ثبت نام است. در این مرحله می بایست اطلاعاتی درج گردد. پس از آن دکمه “تایید” را فشرده تا منتظر صحت سنجی اطلاعات وارد شده؛ باشید. در این مرحله با توجه به اطلاعات مندرج، استعلام گرفته می شود. در صورت عدم مغایرت، اطلاعات تایید می شوند. پس از تایید اطلاعات پیش ثبت نام، پیامکی برای فرد ارسال می شود. سپس یک نام کاربری و رمز عبور برای فرد مشمول ارسال می گردد. توجه داشته باشید که این اطلاعات کاربری محرمانه است بنابراین در نگهداری آن دقت کنید. حال پس از دریافت اطلاعات کاربری وارد سامانه می شوید. اطلاعات تکمیلی در خصوص بنگاه اقتصادی خود را وارد می کنید. در نهایت در صورت درست بودن تمام اطلاعات وارده تایید نهایی را انجام می دهید.

منبع : https://posinja.com/how-i-can-recive-tax-code

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار