ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

ماجرای افزایش ۴۰ درصدی حداقل حقوق کامندان در برابر افزایش ۲۲ درصد کارگران چیست؟!!!

0

رویکرد تبعیض آمیز مسئولان در خصوص افزایش حقوق کارگران،چرا به افزایش حداقل بگیران دولتی استناد نمی‌کنید؟

رویکرد تبعیض آمیز مسئولان در خصوص افزایش حقوق کارگران/ چرا به افزایش حداقل بگیران دولتی استناد نمی‌کنید؟

در حالی که قرار است حقوق حداقل بگیران دولتی تا حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کند، وزیر کار پیشنهاد افزایش حقوق ۲۲ درصدی را برای کلیه کارگران مطرح کرده است.

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل ازبه نقل ازخبرگزاری تسنیم، چندی پیش بود که رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص تغییرات مربوط به حقوق دستمزد کارمندان دولت در بودجه سال آینده گفته بود که حداقل حکم کارگزینی از ۷ میلیون به ۱۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

با توجه به این عدد می‌توان گفت که حداقل حقوق کارمندان دولت حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. با وجود مطرح شدن این عدد در خصوص افزایش حقوق کارمندان دولت در سال آینده اما شاهد هستیم که بحث‌های جدی پیرامون افزایش حقوق حدود ۲۰ درصدی کارگران شکل گرفته است.

پیشنهاد عجیب وزیر برای افزایش حقوق کارگران،افزایش ۴۰ درصدی حداقل حقوق کامندان در برابر افزایش ۲۳ درصد کارگران.

در حال حاضر حداکثر عددی که برای افزایش حداقل حقوق کارگاران مطرح می‌شود ۲۵ تا ۲۷ درصد است. این در حالی است که شرایط کاری و مشکلات کارگران بعضا از کارمندان دولت بیشتر است. با وجود این شرایط و افزایش ۴۰ درصدی حقوق حداقل بگیران دولتی، صولت مرتضوی, وزیر کار پیشنهاد افزایش ۲۲ درصدی حقوق کارگران را مطرح کرده است.

وزیر کار اظهار کرده است که برای کارگران همان افزایش حقوق کارمندان به‌علاوه ۲ درصد را درنظر بگیریم. قانون مرکز آمار ایران را مرجع تعیین کرده است اما شما نمایندگان کارگری هیچ یک آن را قبول ندارید، هر آنچه دولت برای کارمندان مشخص کرده است به‌علاوه ۲ درصد برای سختی کار را با ساعت کار یکسان برای دستمزد کارگران در نظر بگیریم، این عیناً مرّ قانون است!

در این اظهارات اما اشاره‌ای به حداقل حقوق کارمندان دولت نشده و عدد ۲۲ درصدی که وزیر کار به آن اشاره می‌کند مربوط به افزایش میانگین حقوق کلیه کارکنان دولت است نه حداقلی بگیران. باید توجه داشت بسیاری از کارگران شامل همین حداقلی بگیران هستند.

برگرفته از : https://www.tasnimnews.com/fa/news/1402/12/27/3056054

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار