ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اگر قرار باشد وزن نماینده کارگری در این حد باشد که دولت بتواند به راحتی آن را جابه‌جا کند، دیگر نماینده کارگری چه جایگاهی خواهد داشت؟

0

کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار آذربایجان شرقی در بیانیه‌ای مطرح کرد:

به قانون برگردید و به رسالت خود در تأمین معاش کارگران پایبند باشید.

asdasd

کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی در بیانیه‌ای نوشت: روح و روان جامعه کارگری کشور رنجورتر از آن است که تحمل تازیانه بی‌قانونی و بی‌تدبیری حضرات را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی، در بیانیه‌ای به بی‌توجهیِ وزارت کار به نظرِ نمایندگان کارگری انتقاد کرد و خواستار تعیین دستمزدِ عادلانه شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«روزهای پایانی امسال برای جامعه کارگری ایران با عنایت به نوع نگاه حاکم بر وزارت کار در نحوه تنظیم و مدیریت تعیین حداقل مزد سال آتی تبدیل به روزهایی پرالتهاب از آن رو شده است؛ از یک طرف تازیانه تورم حداکثری، هزینه زندگی جامعه کارگری را به نقطه اوج رسانده و از طرفی رویکرد انقباضی عجیب دولت که با کاهش قدرت خرید کارگران دنبال کاهش تورم است، باعث هرچه نحیف ترشدن جیب کارگران و عدم کفاف درآمد ایشان برای یک زندگی ساده شرافتمندانه شده است.

درد بزرگ این است که وزارت کار دولت سیزدهم به عنوان بزرگترین کارفرمای کشور با نقض قانون کار و عدم پایبندی به الزامات ماده ۴۱ در نحوه تعیین حداقل حقوق عملا سه جانبه گرایی را از حیز انتفاع ساقط نموده و گوش خود را برای شنیدن مطالبات کارگران و چشم خود را برای دیدن مصایب ایشان در عدم توانایی برای اداره یک زندگی حداقلی بسته است.

آقایان محترم وزارت کار! هیچ مصلحتی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بالاتر از عمل به قانون و توجه به درخواست‌های اضطراری منطبق بر قانون جامعه کارگری به شدت تراشیده شده ایران در سال قبل نیست. فشار به نمایندگان کارگران در جلسات شورای عالی کار و دست چین کردن ایشان و برگزاری تزیینی جلسات شورای عالی کار، نه راهکار حل مساله بلکه پاک کردن صورت مسأله است. کارگران نمی‌توانند هزینه‌های حداقلی زندگی خود را در سایه‌عدم پایبندی وزارت کار به قانون تامین کنند؛ به قانون برگردید و به رسالت خودتان در تامین معاش کارگران پایبند باشید. روح و روان جامعه کارگری کشور رنجورتر از آن است که تحمل تازیانه بی‌قانونی و بی‌تدبیری را داشته باشد.

در ضمن اگر قرار باشد وزن نماینده کارگری در این حد باشد که دولت بتواند به راحتی آن را جابه‌جا کند، دیگر نماینده کارگری چه جایگاهی خواهد داشت؟ فکر می‌کنید با کنار رفتن یک نفر علی خدایی، مطالبه کارگری روی زمین می‌ماند؟ خیر این‌گونه نیست. مطالبه ما براساس منافع فردی نبوده و همواره درد جامعه را فریاد زده‌ایم. با حذف یک نفر مشکل حل نخواهد شد، چون ریشه مشکل باقی می‌ماند و این ریشه دوباره جوانه خواهد زد. صدای ما خاموش نخواهد شد.»

برگرفته از : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار