ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تخصیص جدید سهام عدالت فعلا انجام نمی‌شود:

0

مشاور رئیس سازمان بورس گفت: پیشنهاد ارائه اصل سهام عدالت به جاماندگان به هیئت دولت داده شده و تا تایید نشود خبری از اختصاص سهام جدید عدالت نیست.

سایت اقتصادی ایران : بایستی اضافه شود، هنگام واگذاری سهام عدالت ، کارگران بخش دولتی ونیز بازنشستگان مشمول دریافت سهام عدالت شدند ولی کارگران بخش خصوصی مشمول این طرح نگردیده وبه مرحله بعدی واگذاری محول گردیدند. با توجه به اینکه عده کثیری ازاین کارگران ازکاربازنشست گردیده اند، همچنان درانتظار دریافت سهام عدالت می باشند. هم اکنون درمیان بازنشستگان به ویژه بازنشستگان کارگری افرادی هستند که فاقد اختصاص سهام عدالت می باشندکه ضروری است هرچه سریعتر درخصوص واگذاری سهام عدالت به این بازنشستگان کارگری اقدام شود.

بجهت عدالت درپرداخت حقوق بازنشستگان کارگری ، اختصاص هرچه سریعنر سهام عدالت به جاماندگان بازنشستگان کارگری ازاهمیت بسزائی برخورداراست ، زیراکه پسندیده نیست عده ای ازاین بازنشستگان ازمزایای سهام عدالت بهره مند شده وگروهی دیگرازاین مزایا محروم باشند.

در میز اقتصاد امروز موضوع واریز سود سهام عدالت و تعیین تکلیف سود سهام متوفیان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و آقای حسنلو معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی و حاجیوند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت به سوالاتی پاسخ دادند.

حاجیوند با تشریح جزییات ایجاد سهام عدالت گفت: سال ۱۳۸۴ طرح توزیع سهام عدالت آغاز شد. در قالب ۶ دهک و ۱۸ گروه سهام عدالت توزیع شد که معادل حدودا ۵۰ میلیون نفر است. قرار شد طی ۱۰ سال از محل سود سهام عدالت تسویه اقساط انجام شود. در نهایت در سال ۱۳۹۵ سامانه‌ای ایجاد شد و از آن زمان توزیع سود سهام عدالت انجام شد.

او افزود: مرحله اول واریز سود امسال، به تازگی انجام شده و مرحله دوم آن نیز تا پایان سال انجام خواهد گرفت که تقریبا معادل واریزی مرحله اول است.

در ادامه برنامه حسنلو در خصوص تعداد واریزی‌ها گفت: حدود ۴۳ میلیون نفر سود سهام عدالت را دریافت کرده اند. همه بانک‌ها به جز بانک ملی و رسالت پرداخت سود را انجام داده اند و دو بانک دیگر نیز تا پایان امروز واریزی‌ها را تکمیل خواهند کرد. مجموع کامل واریز سود‌ها ۳۲ هزار میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

او افزود: حدود ۱۲ هزار پرونده از پرونده متوفیان تعیین تکلیف نهایی شده و دارایی متوفی تقسیم شده و سود امسال هم برای ورثه واریز شده است.

حسنلو در پاسخ به اینکه افرادی که سود سهام عدالت دریافت نکرده اند باید چه اقدامی انجام دهند گفت: افرادی که سود دریافت نکرده اند دو دسته هستند. کسانی کارت سهام عدالت دارند، اما به آن‌ها سود تخصیص داده نشده، دسته دوم کسانی هستند که سهام عدالت دارند، اما شماره شبا معتبر نزد شرکت سپرده گذاری ندارند. این افراد بعد از اطمینان از عدم واریزی می‌توانند با ویرایش شماره شبا در سامانه سجام سود مرحله اول را به صورت یکجا با مرحله دوم دریافت کنند.

او افزود: اطلاعاتی که داریم نشان می‌دهد شماره شبای یک میلیون نفر از سهامداران اشتباه است.

در ادامه حاجیوند هم در خصوص تاخیر در واریز از سوی برخی شرکت‌ها گفت: وقتی مجامع برگزار می‌شود، یک مهلت قانونی وجود دارد که شرکت‌ها باید سود را به حساب شرکت سپرده گذاری واریز کنند. برخی از مهلت قانونی سرپیچی می‌کنند و برخی هم به دلایلی مانند برنامه‌های افزایش سرمایه واریز با به تاخیر می‌اندازد.

برای هیچ یک از خدمات سهام عدالت نیازی به پرداخت وجه وجود ندارد

حسنلو در ادامه تاکید کرد برای دریافت هیچ کدام از خدمات در سهام عدالت به ویژه سود سهام عدالت نیاز به پرداخت مبلغی نیست و پیامکی به افراد برای دریافت سود سهام ارسال نمی‌شود. تنها یک پیام واریزی وجود دارد که آن هم از سوی بانک است.

مشاور رئیس سازمان بورس گفت: ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفری طی ۱۸ سال گذشته متوفی هستند که سود سهام آن‌ها تعیین شده است. وراث بدون محدودیت زمانی می‌توانند مدارک خود را ارائه دهند و کار انتقال سهام عدالت را انتقال دهند.

وراث برای ثبت اطلاعات به منظور دریافت سهام عدالت اقدام کنند

حسنلو نیز با اشاره به اقداماتی که باید از سوی وراث برای دریافت سود انجام شود گفت: این فرایند توسط یکی از ورثه انجام شود کافی است و در مرحله اول به درگاه ذینفعان بازار سرمایه مراجعه کنند و در بخش امور متوفیان نوبت تشکیل پرونده را استعلام بگیرند. سامانه در حال حاضر برای ثبت اطلاعات وراث افرادی که قبل از ۱ مرداد ۹۹ فوت کرده اند باز است. پس از آن به شعب کارگزاری‌های بورسی و یا شعب بانک‌های ملی، ملت، تجارت یا پارسیان مراجعه کنند. تمامی ورثه باید سجامی شوند و بتوانند سود‌های سنوات گذشته و امسال را دریافت کنند. تاکنون ۱۲ هزار متوفی تعیین تکلیف شده که حدود ۵۰ هزار ورثه می‌شود و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان واریز شده است.

حاجیوند در پایان در خصوص جاماندگان سهام عدالت گفت: پیشنهاد ارائه اصل سهام عدالت به جاماندگان یا مشمولین جدید به هیئت دولت داده شده و مادامی که تایید نشود و اختصاص سهم اتفاق نیفتد، خبری از اختصاص سهام جدید عدالت نیست. در تخصیص سهم جدید مددجو‌های کمیته امداد، سازمان بهزیستی و ایثارگران اختصاص داده می‌شود و هیچ اقدامی نیز برای اختصاص سهم قرار نیست انجام دهند.

برگرفته از : https://www.yjc.ir/fa/news/8621259

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار