ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مخالف واگذاری بانک رفاه کارگران هستیم. این بانک از مجموعه شستا سود ده‌تر و دارایی کارگران و بازنشستگان است:

0

صادقی: بانک رفاه از شستا سود‌ده‌تر است، با واگذاری آن مخالفیم.

حسن صادقی گفت: مخالف واگذاری بانک رفاه کارگران هستیم. این بانک از مجموعه شستا سود ده‌تر و دارایی کارگران و بازنشستگان است.

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل از ایلنا، دومین جلسه حضوری دبیران اجرایی و رؤسای دفاتر شعب خانه کارگر منطقه جنوب شرق کشور شامل شعب و دفاتر بیرجند، طبس، قاین، زاهدان، زابل، ایرانشهر، خاش، چابهار، کرمان، شهربابک، زرند، بم، راور، سیرجان و بندرعباس روز چهارشنبه، ۸ شهریورماه، به ریاست حسن صادقی معاون دبیرکل خانه کارگر و رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، و با حضور ابوالفضل سبحانی، مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان خراسان جنوبی، سیدمحسن فراتی مدیرکل تأمین اجتماعی استان خراسان جنوبی، اعضای هیئت اجرایی خانه کارگر استان خراسان جنوبی (بیرجند) و دبیران اجرایی و رؤسای دفاتر شعب خانه کارگر منطقه جنوب شرق کشور در سالن جلسات خانه کارگر استان خراسان جنوبی (بیرجند) و به میزبانی آقای ولی اله قادری دبیراجرایی خانه کارگر این استان برگزار شد.

در ابتدای جلسه قادری، دبیراجرائی خانه کارگر بیرجند، آماری از بیمه شدگان و بازنشستگان استان و فعالیتهای خانه کارگر بیرجند در حوزه‌های مختلف ارائه و از وضعیت درمان و مشکلات آن در بیمارستان‌های ملکی و غیر ملکی (میلاد۳) گزارشی ارائه نمود.

در ادامه سبحانی، مدیر کل درمان تأمین اجتماعی استان خراسان جنوبی، گفت: بیمارستان شهید دکتر رحیمی بیرجند پلی کلینیک بوده که با افزایش تخت آن به ۳۶ تخت به بیمارستان تبدیل شده است و ارتقاء و افزایش بخش‌های آن از طریق کانکس انجام شده است. در شهرهای فردوس، طبس، قاین و نهبندان از طریق درمانگاه‌ها به صورت مستقیم خدمات ارائه داده می‌شود. در درمان غیر مستقیم ۵۰۰ مرکز طرف قرارداد داریم و ۴۳۵۰۰ رکورد خدمتی انجام داده‌ایم که برابر ۴۵ درصد درمان استان است.

وی در خصوص بیمارستان میلاد گفت: به لحاظ هتلینگ جزء بیمارستان‌های برتر کشور هستیم اما متأسفانه مثل اکثر بیمارستان‌های میلاد زیان ده هستیم. اکنون ۷۴ میلیارد تومان زیان انباشته داریم. ضریب اشغال تخت بین ۴۰ تا ۴۸ درصد است و درمان بدون تعرفه خصوصی، زیان ده است. بنابراین تا تغییرات ساختاری ایجاد نشود مشکل بیمارستان میلاد حل نمی‌شود.

در ادامه فراتی، مدیر کل تأمین اجتماعی استان خراسان جنوبی، ضمن ارائه گزارش از وضعیت بیمه‌ای استان گفت: اکنون ۵۱ درصد جمعیت استان از خدمات تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند و ۱۲۶ میلیارد تومان بدهی برآوردی در استان داریم و برای پایداری سازمان باید لیست‌ها واقعی شوند.

حسن صادقی نیز در این جلسه با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی به قیام امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) برای مبارزه با فساد و ظلم قیام نمودند نه برای گریه کردن برای ایشان. امیدوارم راه و شیوه سرور و سالار شهیدان سرلوحه امور قرار گیرد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از گزارش خوب آقایان سبحانی و فراتی گفت: جامعه کارگری مخالف واگذاری بانک رفاه کارگران است؛ این بانک از مجموعه شستا سود ده‌تر و دارایی کارگران و بازنشستگان است.

صادقی از حاضرین خواست از نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی بخواهند که بانک رفاه کارگران را از ذیل اصل ۴۴ قانون اساسی خارج کنند و به دنبال خصوصی‌سازی آن نباشند.

صادقی ضمن برشمردن تأمین رفاه، آسایش و درمان جامعه کارگری به عنوان اهداف تشکیلات خانه کارگر، تصریح کرد: از حق طلبی نترسید و به توسعه متوازن تشکیلات بپردازید. خودمان با کارکرد خود می‌توانیم این توسعه را متوازن کنیم. متأسفانه در دولت‌های نهم الی یازدهم دستاوردی در زمینه تأمین رفاه، آسایش و درمان جامعه کارگری شاهد نبوده‌ایم. دولت‌ها به تعهداتشان در قبال سازمان تأمین اجتماعی عمل نکردند.

صادقی تاکید کرد: اصلاحات دولت در برنامه هفتم، تله‌ی فقر صندوق‌های بیمه‌ای را عمیق‌تر و دایره‌ی بحران را گسترده‌تر می‌کند.  هر کدام از این اصلاحاتِ ضد کارگری، می‌تواند موتور سقوط سازمان‌های بیمه‌ای و بالاخص تامین اجتماعی را با شتاب به راه بیندازد، بنابراین باید این مولفه‌ها حذف شوند.

به گفته وی، بحران تامین اجتماعی، مساله‌ی پیچیده‌ای است که فقط با افزایش سن و سابقه برطرف نمی‌شود؛ مسائل مختلف ازعدم پرداخت بدهی‌های دولت تا فرارهای بیمه‌ای در تعمیق این بحران مؤثر هستند و لاجرم باید موضوع در قالب یک بسته‌ی اصلاحات رفع و رجوع شود.

صادقی در ادامه از پیگیری موضوعات مهم از طریق نماینگان مجلس خبر داد و گفت: حذف همه مواد ضد منافع سازمان تامین اجتماعی و کارگران و جایگزین آن مواد را به نمایندگان مجلس پیشنهاد دادیم. درخواست کردیم که همه موارد مربوط به تامین اجتماعی و حوزه روابط کار از درون برنامه هفتم منتزع شود. از مجلس خواستیم که به دولت توصیه کند ظرف شش ماه تا یکسال در قالب یک ماده واحده، قوانین بلند مدت و استمراری براساس معادلات اکچوئری برای رفع بحران بیمه‌ای صندوق‌ها تدوین نماید. این قوانین باید با اخذ نظر شرکای اجتماعی و به صورت سه‌جانبه تنظیم شود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری گفت: امیدواریم نمایندگان در صحن علنی مجلس این پیشنهادها را بپذیرند و همه بندهای مربوط به تامین اجتماعی و روابط کار را از متن برنامه هفتم توسعه حذف کنند. این خواسته‌ی جمعیِ کارگران است.

صادقی با بیان اینکه «برنامه‌ی هفتم نیاز به چکش‌کاری فراوان دارد و واقع‌بینانه تنظیم نشده» اضافه کرد: هنوز به پایان راه نرسیده‌ایم. زمانی که پیشنهادها ما در صحن علنی مجلس پذیرفته شود، مطالبه‌گری ما در زمینه‌ی برنامه‌ی هفتم به نقطه‌ی پایان می‌رسد.

در ادامه جلسه نیز دبیران اجرایی و رؤسای دفاتر شعب خانه کارگر منطقه جنوب شرق کشور نظرات، انتقادات و برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت و مشکلات واحدهای خود را ارائه و راهکارهای پیشنهادی را نیز جهت بهبود بیان کردند. مقرر گردید اردوی پاییزی هیئت‌های اجرایی شعب و دفاتر جنوب شرق کشور در کرمان اواخر مهرماه برگزار شود.

در پایان از نمایندگان تشکیلات طبس، قاین، اعضای هیئت اجرائی خانه کارگر بیرجند و کارکنان خانه کارگر از جمله مسؤول امور اعضاء و مسئول واحد آموزش تشکیلات خراسان جنوبی با اهداء لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

برگرفته از : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار