ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

آئین‌نامه‌ای برای افزایش حقوق کارگر با کسب تخصص بیشتر نداریم:

0

در صورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                    ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

یک نماینده کارگری در شورای عالی کار در مورد مطالبه افزایش حقوق کارگران با کسب تخصص بیشتر، گفت: هیچ ماده قانونی یا آئین‌نامه‌ای در این باره نداریم،‌ مگر این که کارگر و کارفرما قبلا توافق کرده باشند.

آیت اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به پرسش تعدادی از مخاطبان فارس که گفته‌اند، اگر کارگر تخصص کسب کند، آیا به حقوق او اضافه می‌شود، گفت: در حال حاضر هیچ آیین‌نامه و دستورالعمل از وزارت کار نداریم که اگر یک کارگر با هزینه خود دوره تخصصی گذراند و تخصص کسب کرد، حقوق او اضافه شود. چون کارفرما هیچ تعهدی در مقابل افزایش تخصص کارگر ندارد، الزامی به افزایش حقوق کارگر متخصص هم ندارد، مگر اینکه در یک روند چانه‌زنی از قبل به توافق برسند که کارگر با هزینه کارفرما یا هزینه خود دوره تخصصی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بگذراند و بعد از کسب تخصص، حقوق او به همان میزان افزایش یابد.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای که زیر مجموعه وزارت کار است، در سال‌های قبل خدماتی به بنگاه‌های تولیدی می‌داد که کارگران آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به صورت رایگان آموزش می‌داد، اما اگر هم یک کارگر تخصص پیدا کند هیچ تضمینی نیست که حقوق او بالا برود و به روابط کارگری و کارفرمایی و گفتمان‌های دوجانبه بستگی دارد.

عضو شورای عالی کار با بیان اینکه هیچ بخشنامه و قانونی در وزارت کار مبنی بر اینکه تکلیف کند با افزایش تخصص کارگر، حقوق کارگر اضافه شود، اظهار داشت: ممکن است کسی با کارفرمای خود هماهنگ کند که دوره تخصصی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بگذراند اما اگر بدون توافق تخصص پیدا کند، هیچ بخشنامه‌ای نیست که کارفرما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ملزم کند تا حقوق کارگر مختصص را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش دهد و این به صورت توافق طرفینی انجام می‌شود.

اسدی در مورد اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای هم می‌گوید سالانه چند صد هزار نفر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آموزش مهارتی می‌دهد، گفت: بستگی دارد که کیفیت آموزش چگونه باشد. در حال حاضر کیفیت آموزش فنی و حرفه‌ای بسیار کاهش پیدا کرده است.

منبع : https://www.farsnews.ir/news/14020524000916

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار