ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

ادعای عربستان درباره میدان نفتی آرش بی‌اساس است:

0
محمدعلی صادقی کارشناس حوزه نفت و گاز در گفت و گو با جام‌جم آنلاین درباره ادعاهای عربستان سعودی درباره میدان نفتی و گازی آرش خاطر نشان کرد: اساسا هر ادعایی که از سوی ریاض در این باره مطرح می‌شود از هیچ پایه حقوقی و منطقی برخوردار نیست و حتی توجه به نامی که برای این میدان نفتی عنوان می‌شود کاملا نشان از تعلق آن به جمهوری اسلامی ایران دارد.وی با انتقاد از ضعیف برخورد کردن حوزه دیپلماسی نفتی در این خصوص گفت: بخشی از این تعلل به این مساله برمی گردد که توجه به برخی از حواشی باعث شده که برخی از موضوعات مهم مانند پافشاری بر مالکیت ایران بر این منطقه کمتر مورد توجه قرار بگیرد و این مساله زمینه برخی ادعاهای غیر حقوقی از سوی عربستان را فراهم آورده است.

این کارشناس حوزه نفت و گاز ادامه داد: پیشتر قرار بود که برداشت نفت خام از این میدان نفتی از سوی پیمانکار هندی صورت گیرد اما کمی انفعال در این قضیه باعث طرح مباحث غیر حقوقی شد.صادقی تاکید کرد: هم از نظر تاریخی و هم از نظر موقعیت جغرافیایی کاملا مشخص است که ما از حقوق کافی برای برداشت نفت خام در میدان نفتی آرش برخورداریم و دراین حوزه فقط با کویت مشارکت داریم و به نظر می‌رسد که با تقویت دیپلماسی نفتی این مساله قابل حل است.

وی با بیان این‌که برای اثبات حقانیت حقوقی ایران درباره میدان نفتی آرش باید تلاش بیشتر در مجامع حقوقی صورت گیرد تصریح کرد: بهره‌گیری از افراد متخصص و حقوقدانان شاخص و توانا و ارائه مدارک و مستندات متقن در این باره در این زمینه بسیار کارساز است.

صادقی با اشاره به موضوع تجدید روابط میان ریاض و تهران خاطرنشان کرد: دو کشور عزم جدی برای برقراری روابط سیاسی دارند و طبعا تلاش دستگاه دیپلماسی ایران و عربستان هم بر این است این تعاملات ارتقا پیدا کند. با این وصف، تاکید بر حقانیت ایران برای بهره‌برداری از میدان نفتی آرش به هیچ وجه منافاتی با گسترش روابط سیاسی ندارد و باید محکم در این عرصه ورود کنیم چون تعلل در این حوزه با منافع ملی ما سازگار نیست.

نویسنده فتاح غلامی

منبع : https://jamejamonline.ir/fa/news/1418488

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار