ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

وب مانی چیست؟

0

همیشه پرداخت پول به ساده‌ترین شکل ممکن از آرزو‌های خریداران، فروشندگان و مشتریان بود. اما این تنها بخش قضیه نیست. سامانه‌های پرداخت آنلاین، داد و ستد بین‌المللی را بسیار آسان کرده‌اند. و همین به گسترش تجارت بین‌المللی منجر می‌شود. برای کاربران ایرانی این سامانه‌ها ابزاری خواهند بود تا تحریم‌ها را دور بزنند. معروفترین سامانه پرداخت پول به صورت آنلاین پی پال است. اما پی پال محدودیت‌های زیادی دارد و ما کاربران ایرانی به جایگزینی برای این کار نیاز خواهیم داشت. یکی از گزینه‌های جایگزین وب مانی است. در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که وب مانی چیست؟

webmoney چیست؟

وب مانی یک سیستم پرداخت آنلاین است که کاربران آن می‌توانند پول را در بستر اینترنت به خریداران و فروشندگان انتقال دهند. webmoney به کاربرانش این امکان را می‌دهد که به خرید و فروش و تبادل ارز با ارزهای گوناگونی نظیر دلار آمریکا، یورو و روبل روسیه  بپردازند. وب مانی هم مثل وی کی از سرویس‌هایی است که از طریق روسیه به دنیای اینترنت وارد شده است.

webmoney در سال ۱۹۹۸ در روسیه تاسیس شد و هم اکنون میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان دارد. داد و ستد مالی در وب مانی به دو صورت خرید و فروش اینترنتی و انتقال بین حساب کاربرها انجام پذیر است.

قوانین سپرده‌گذاری در وب مانی

هم اکنون چهل میلیون کاربر در سراسر جهان از وب مانی استفاده می‌کنند. کمترین میزان سپرده‌گذاری مجاز در وب مانی ۱۰ دلار و پیشترین میزان سپرده‌گذاری مجاز در وب مانی یک میلیون دلار است. چنانچه قصد برداشت از حساب را داشته باشید حداقل یک دلار و حد اکثر یک میلیون دلار می‌توانید برداشت کنید. اگر قصد برداشت پول از وب مانی را دارید تا حداکثر هشت ساعت زمان این اتفاق می‌افتد.

آموزش افتتاح حساب

 سایت رسمی وب مانی جایی است که در آن می‌بایست ثبت نام کنیم. برای این کار ما باید گزینه    signup را بزنیم. اگر signup را پیدا نکردید روی گزینه login  کلیک کنید و در صفحه login  روی signup بزنید.(اگر وب مانی را در ویندوز یا گوشی نصب کرده باشید وارد صفحه شماره می‌شویم. در غیر این صورت باید وب مانی را نصب کنیم.)

راه نصب وب مانی چیست؟

اما راه نصب وب مانی چیست؟ در صفحه دانلود وب مانی ما نسخه‌های ویژه این کار را در گوگل پلی و اپ استور هم می‌بینیم. نسخه وب مانی ویژه سرویسی که قصد دارید با آن کار کنید را انتخاب کنید،در صفحه ثبت نام ابتدائا باید شماره خود را وارد نمایید. این مرحله احراز هویت موبایلی در وب مانی نام دارد. شما می‌توانید از شماره‌های ویژه کشورهای دیگر در نامبرلند استفاده کنید. و با شماره مجازی نامبرلند در این سرویس ثبت نام کنید.

ثبت نام در وب مانی از طریق شماره مجازی نامبرلند

در بخش شماره‌های عادی و اجاره‌ای می‌توانید شماره وب مانی را از نامبرلند تهیه کنید. شماره‌های عادی وب مانی بسیار ارزان قیمت هستند، البته به دلیل آنکه داد و ستد مالی با آن انجام می‌گیرد. شماره‌های عادی یکبار مصرف امنیت کمتری دارند. اما وب مانی شماره‌ اجاره‌ای هم دارد که در دریافت کد به تعداد نا محدود در بازه زمانی مشخص کار می‌کند و امنیت بالاتری دارد. حالا به این سؤال می‌پردازیم که شیوه کار خرید شماره مجازی وب مانی چیست؟

از بخش شماره عادی یا اجاره‌ای وارد سرویس وب مانی، یا سرویس اجاره‌ای کامل شوید. یکی از شماره ‌ها را انتخاب کنید و با کلیک روی گزینه دریافت شماره، شماره به شما نمایش داده شود. سپس همین شماره را در وب مانی وارد کنید و به صفحه دریافت کد بروید. وقتی وب مانی به صفحه دریافت کد رسید یک کد تایید در پنل شما نمایش داده می‌شود. این کد تایید را در صفحه مربوط به دریافت کد در وب مانی وارد نمایید.

پس از وارد کردن کد تایید می‌بایست گذرواژه خود را انتخاب کنید، تعیین پسورد و تکرار پسورد را انجام دهید و تیک تایید قوانین را بزنید.

با کلیک بر روی گزینه more به مرحله بعد بروید.

شناسه و حساب وب مانی

آیا می‌دانید شناسه حساب وب مانی چیست؟ این شناسه یک کد دوازده رقمی است که برای ورد به سیستم و انجام کارهایتان می‌توانید از آن استفاده کنید. این کد به اختصار WMID شناخته می‌شود.

اقدامات پس از ساخت وب مانی

به محض عضویت، حساب کاربری شما در وب مانی آلیاس یا Alias طبقه‌بندی می‌شود که این پایه حساب شما در وب مانی است. با ارسال مدارک بیشتر به وب مانی می‌توانید حساب خود را از آلیاس به حساب‌های معتبرتر ارتقا دهید. برای آنکه سطح اختیاراتتان به هنگام استفاده از وب مانی بالاتر رود آلیاس کافی نیست. اما پیشنهاد می‌شود مدتی کار با آلیاس را تحربه کنید.

کیف پول وب مانی چیست؟ وب مانی چندین نوع Wallet یا کیف پول دارد، این کیف پول‌ها مبتنی بر ارزهای معتبر جهانی یا فلزات گرانبها هستند. انواع پشتوانه‌های مالی وب مانی عبارتند از:

R : این کیف پول از روبل روسیه پشتیبانی می‌کند.

E : این کیف پول از واحد پولی یورو پشتیبانی می‌کند.

B: از روبل بلاروس پشتیبانی می‌کند.

G یا WMG : از طلا پشتیبانی می‌کند

Z یا WMZ : از محبوب‌ترین کیف پول‌هاست که از دلار امریکا پشتیبانی می‌کند.

کیف پول‌های X و M و H برای انواع کوین هستند.

همچنین واحدهای پولی قزاقستان و ویتنام هم در وب مانی کیف پول دارند.

برای ساخت کیف پول مورد نطر روی علامت + در پایین بخش receive کلیک کنید و کیف پول مورد نظر را انتخاب کنید.

مزایا و معایب

اینجا این سؤال پیش می‌آید که مزایای وب مانی چیست؟ وب مانی در قیاس با پی پال سخت گیری کمتری دارد. این سخت گیری کمتر برای کاربران ایرانی که محدودیت‌های زیادی در استفاده از پی پال دارند بسیار مفید است. برای آشنایی به کار با پی پال مقاله آموزش ساخت اکانت پی پال را بخوانید و با خرید شماره مجازی پی پال آشنا شوید.

سایر مزایای پی پال مثل نقل و انتقال آسان در وب مانی هم وجود دارد. دسترسی به فلزات گرانبها و ارزهای مجازی مزیتی است که کاربران وب مانی را راضی می‌کند. این مزیت در پی پال نیست و پی پال برای خرید و فروش کریپتوها گزینه مناسبی نیست.

اما عیب بزرگ وب مانی چیست؟

اگر برای دور زدن تحریم لازم باشد از وب مانی استفاده کنید باید به این موضوع دقت کنید که وب مانی خودش تحت تحریم است.  بسیاری از سرویس‌های مهم جهان مثل ebay، آمازون یا سرویس‌های کاریابی روی خوشی به این سرویس نشان نمی‌دهند. موج جدید تحریم‌ها علیه روسیه و بلاروس و کاهش ارزش روبل این دو کشور این عیب بزرگ وب مانی را بزرگتر هم کرده است.

سخن آخر

اکنون می‌دانیم که وب مانی چیست؟ از طریق شماره مجازی نامبرلند می‌توانید در وب مانی ثبت نام کنید. وب مانی به دلیل دسترسی به واحدهای پولی متعدد، امکان تراکنش آسان، تراکنش فرامرزی و ثبت نام ساده محبوب کاربران ایرانی برای بسیاری از فعالیت‌های اینترنتی است. اما وب مانی به دلیل تحریم‌هایی که دارد، بسیاری از نیازهای شما را رفع نمی‌کنند، هر چند که به دلیل رابط کاربری مناسب خدمات پرشمار و رضایت بخشی ارائه می‌دهد.

منبع : https://numberland.ir/blog/what-is-webmoney

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار