ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تنوع‌بخشی به ذخایر ارزی تحول مهم بازار مالی جهان است:

0

در صورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                    ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از ریانووستی، «الویرا نابیولینا»، رئیس بانک مرکزی روسیه، گفت که بازار مالی جهان دستخوش تغییرات عمده‌ای از جمله بازنگری در نقش دلار و یورو است.

نابیولینا تاکید کرد که تحریم‌ها علیه روسیه، دیگر کشورها را مجبور کرد تا تنوع ذخایر مالی خود را در نظر بگیرند.

وی امروز در حاشیه مجمع بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ افزود: در حال حاضر تغییرات بزرگی در بازار مالی جهانی در حال وقوع است؛ اولین مورد بازنگری در نقش ارزهای ذخیره است که ما شاهد آن هستیم.

رئیس بانک مرکزی روسیه افزود: اگرچه دلار و یورو همچنان ارزهای ذخیره هستند، اما بسیاری از کشورها پس از اتفاقی که برای ما افتاد، به فکر تنوع بخشیدن به ذخایر خود هستند.

نابیولینا با بیان اینکه صادرکننده ارز ذخیره می‌تواند از موقعیت خود ولو به صورت محدود سوء استفاده کند، گفت: زمانی که این امر بر تجارت جهانی تاثیر می‌گذارد، همه به این فکر می‌کنند که می‌تواند به یک ریسک بزرگ تبدیل شود، حتی اگر احتمال آن زیاد نباشد.

بر اساس داده‌های صندوق بین‌المللی پول، سهم دلار در ذخایر ارزی جهان در پایان سال گذشته به پایین‌ترین سطح خود در ۲۷ سال گذشته – ۵۸٫۳۶ درصد – سقوط کرد و ارزهای غیرذخیره ذینفع اصلی شدند که میزان آن از اواسط سال ۲۰۱۲ تا ۳٫۴۵ درصد رشده کرده و به حداکثر رسیده است.

منبع : https://www.farsnews.ir/news/14020325000545

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار