ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سیاست های مهار تورم به باور برخی کارشناسان اقتصادی منجر به رکود خواهد شد:

0

در صورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                    ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

سایت اقتصادی ایران به نقل ازفردا – سیاست های مهار تورم از سوی دولت به باور برخی کارشناسان اقتصادی منجر به رکود خواهد شد. دولت در شرایط فعلی که فشار تورمی باعث چالش های اقتصادی برای مردم شده است از راهکار های مختلف حتی به قیمت رکود استفاده می کند تا تورم را به حد قابل تحملی برساند.

احمد کیمیایی، کارشناس اقتصادی، درباره ی تاثیر سیاست های مهار تورم دولت بر ایجاد رکود به فردا گفت: دولت بین تورم و رکود در شرایط فعلی رکود را انتخاب کرده است و می‌خواهد حتی به هزینه رکود عظیم، تورم را کنترل کند. تصمیماتی که وزارت اقتصاد و تیم اقتصادی دولت می‌گیرد کشور را به آن سمت می‌برد که سرعت حرکت پول را کم کنند تا رکودی را در کشور ایجاد کنند. زمانی که عرضه و تقاضا در یک کالا کم شود و صورت‌مسئله را پاک کنند، قیمت جدیدی هم به کالاها اضافه نمی‌شود.

وی در ادامه نسبت به اثرات منفی و مثبت رکود بر طبقات مختلف افزود: برای دهک‌های پایین جامعه شاید رکود زیاد مشکلی به وجود نیاورد، مردمی که حقوق‌بگیر هستند و در دسته‌بندی کارگر و کارمند دسته‌بندی می‌شوند دچار مشکل خاصی نمی‌شوند چون درآمد مشخص دارند. برای بقیه صنف‌ها اثرات منفی دارد و تحت‌الشعاع قرار می‌گیرند. وقتی رونقی در بازار وجود نداشته باشد حتماً این افراد دچار تغییر منفی می‌شوند. این موضوع سابقه هم داشته است، مشخصاً در اواخر دولت روحانی و بعد از خروج آمریکا از برجام سیاست‌های بانک مرکزی بر ایجاد رکود متمرکز بود. این‌قدر بخشنامه برای کنترل تورم صادر کردند که منجر به رکود شدید شد. بعد از آن تدابیری اتخاذ شد که وقتی نتایج فشار حداکثری خوابید به سمت کاهش رکود رفتند. دولت‌های ما اصولاً هر زمان که تورم افزایش می‌یابد به سمت ایجاد رکود می‌روند.

کیمیایی در پایان درباره ی راه حل منطقی عبور از بحران تورم و اقدام دولت برای جمع‌کردن نقدینگی از جامعه گفت: وقتی سیل می‌آید راه‌های بسیاری وجود دارد، کار دولت این است که خرابی‌های سیل را جابه‌جا می‌کند و با کار‌های این چنینی مانند ثبت‌نام ماشین و… اما چاپ نقدینگی دست بانک‌هاست، یکی از کارشناسان می‌گفت اگر بانک‎های خصوصی ما جمع شوند شاید خیلی از مشکلات ما حل شود. تا زمانی که ماشین چاپ پول حرکت کند و نقدینگی ۳۰ درصدی محدود نشود با خبردرمانی کاری نمی‌توان کرد. هرچقدر نقدینگی بالا می‌رود باید انتظار تورم داشته باشیم. وقتی افزایش نقدینگی ۳۰ درصدی داریم باید توقع داشته باشیم که ۳۰ درصد تورم داشته باشیم. تورم تک‌رقمی با این حد چاپ پول یک رویاست. تا زمانیکه جلو چاپ پول گرفته نشود این تورم‌ها را تجربه خواهیم کرد.

برگرفته از : https://www.fardanews.com

هدف از راه‌اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد. به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار