ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مهمترین نکات درتنظیم قرارداد بازسازی ساختمان:

0

آیا به دنبال بازسازی ساختمان خود هستید؟ نوشتن قرارداد برای انجام هر کاری الزامی است به همین دلیل بهتر است برای انجام کارهای ساختمانی نظیر بازسازی ساختمان و… نیز قراردادی را تنظیم کنید. برای انجام بازسازی ساختمان باید انواع قرارداد نوشته شوند. در صورتی که تمایل به بازسازی ساختمان دارید بهتر است با انواع قرارداد بازسازی ساختمان آشنا شوید. به همین علت در این مقاله قصد داریم با استفاده از تجارب کارشناسان شرکت بازسازی ساختمان سازین، مهمترین نکاتی را که به هنگام عقد قرارداد بازسازی ساختمان باید رعایت کنید بیان کنیم.

تبلیغات سایت اقتصادی ایران:

سایت اقتصادی ایران به اطلاع می رساند:در صورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                         ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

بازسازی ساختمان چیست؟

قبل از بررسی قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان، پاسخ به سوال “بازسازی ساختمان چیست؟ شاید خالی از لطف نباشد. به طور خلاصه بازسازی ساختمان یک فرآیندی است که با اهداف مختلفی همچون تغییر کاربری ساختمان، ترمیم ساختمان، با هدف گسترش فضا و… بر روی بنا به انجام می رسد. از آنجایی که هزینه بازسازی ساختمان در مقایسه با تخریب و ساخت مجدد ساختمان بسیار کمتر می باشد، تقاضا برای بازسازی ساختمان امروزه در بین مالکین بسیار افزایش یافته است. ذکر این نکته ضروری است که بازسازی ساختمان صرفا شامل بازسازی ساختمان های مسکونی و خانه های قدیمی نمی باشد بلکه انواع ساختمان ها همچون ساختمان های تجاری، اداری و…. را شامل می شود.

قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان چیست؟

انواع قرارداد بازسازی ساختمان جزو قراردادهای پیمانکاری به شمار می روند که در زمینه ساخت و ساز می باشند. این نوع قراردادها در دسته اسناد حقوقی قرار دارند که بعد از تنظیم باید توسط طرفین امضاء شوند. به این نکته توجه داشته باشید که باید در زمان تنظیم قرارداد دقت لازم را داشته باشید زیرا در صورتی که قرارداد به درستی تنظیم نشود کل پروژه بازسازی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. قرارداد بازسازی ساختمان بین پیمانکار و کارفرما تنظیم می شود بنابراین باید طرفین قرارداد در مورد نکات تنظیم این نوع قرارداد اطلاعات لازم را داشته باشند.

چرا برای بازسازی ساختمان حتما باید قرارداد بنویسیم؟

انواع قرارداد بازسازی ساختمان برای پروژه های مرتبط با بازسازی منازل مسکونی، اداره های دولتی، سازمان ها و شرکت های خصوصی تنظیم می شوند. با عقد این نوع قراردادها از بروز بسیاری از چالش ها و مشکلات پیشگیری می شود.

اگر پروژه بازسازی شما جزئی می باشد و فقط چندین آیتم کوچک را شامل می شود تنظیم قرارداد ضروری نمی باشد. در صورتی که تمایل دارید مکان مورد نظرتان را به صورت کامل بازسازی نمایید قبل از هر چیز باید برای انجام بازسازی شرکت مناسبی را در نظر بگیرید سپس نسبت به تنظیم قرارداد اقدام نمایید.

بررسی مفاد انواع قرارداد بازسازی ساختمان

مفاد زیر در انواع قرارداد بازسازی ساختمان مشترک هستند:

  1. موضوع قرارداد بازسازی ساختمان
  2. طرفین قرارداد
  3. مدت زمان قرارداد
  4. تعیین مبلغ قرارداد به صورت کلی و تفکیک شده
  5. شرایط پرداخت مبلغ بازسازی ساختمان
  6. تعیین دیرکرد هر یک از طرفین برای انجام پروژه
  7. نظارت
  8. تعهدات مربوط به پیمانکار بازسازی ساختمان
  9. تعهدات مربوط به کارفرما
  10. مالیات های پروژه
  11. تعیین موارد فسخ قرارداد
  12. تعیین موارد متفرقه
  13. اختلاف های ناشی از قرارداد
  14. نسخ قرارداد بازسازی ساختمان

نکاتی که قبل از عقد قرارداد بازسازی ساختمان باید بدانید؟

مهم ترین نکات قبل از عقد قرارداد بازسازی ساختمان عبارتند از:

  1. انواع قرارداد بازسازی ساختمان باید به صورت تایپ شده و در دو نسخه مختلف تنظیم شوند.
  2. کاری که باید انجام گردد در قرارداد باید شرح داده شود و موضوع اصلی پروژه نیز تعیین گردد. توجه داشته باشید که کلیه جزئیات و موارد باید در جدولی مجزا به صورت دقیق شرح داده شوند.
  3. در زمان تنظیم انواع قرارداد بازسازی ساختمان باید تاریخ شروع و پایان پروژه را به صورت دقیق مشخص نمایید. شایان ذکر است باید کلیه موارد نظیر مسئولیت تامین مصالح، مدت زمان قرارداد و… در زمان تنظیم این نوع قرارداد مشخص شوند.
  4. برای تنظیم قرارداد بازسازی ساختمان باید هزینه پروژه و نحوه پرداخت آن از سوی کارفرما به صورت دقیق تعیین شود.
  5. در صورتی که پیمانکار بازسازی ساختمان هیچ وظیفه ای در قبال تامین ابزار آلات و ملزومات ساختمانی نداشته باشد باید در زمان تنظیم قرارداد این موضوع به صورت دقیق درج شود.
  6. تهیه آب، گاز و برق و… برعهده پیمانکار می باشد و هزینه آن ها نیز برعهده کارفرما است. این مورد نیز باید در قرارداد به صورت دقیق درج شود.

انواع قرار داد بازسازی ساختمان کدام است؟

انواع قرارداد بازسازی ساختمان عبارتند از:

  1. قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان با مصالح:

این نوع قرارداد جزو انواع قرارداد بازسازی ساختمان می باشد که به صورت درصدی نیز نوشته می شود. این قرارداد بین پیمانکار ساختمان و کارفرما نوشته می شود. بر اساس این نوع قرارداد کارفرما باید هزینه بازسازی ساختمان را تخمین بزند و مبلغی را برای شروع کار در اختیار پیمانکار قرار دهد. همچنین با توجه به این نوع قرارداد صفر تا صد انجام بازسازی و تعمیرات برعهده پیمانکار ساختمانی می باشد. علاوه بر این استخدام نیروی کاری، پرداخت هزینه های احتمالی و… نیز برعهده پیمانکار می باشد.

پیمانکار باید فاکتورهای خرید و فاکتور حقوقی نیروی کاری را در اختیار کارفرما قرار دهد. دستمزد نیروی پیمانکار نیز بر اساس این نوع قرارداد به دو صورت مختلف پرداخت می شود. ممکن است کارفرما درصدی از کل مبلغی را که در اختیار پیمانکار قرار می دهد به عنوان دستمزد نیروی کار در نظر بگیرد. در برخی از مواقع نیز کارفرما مبلغی را بدون محاسبه دستمزد کارگران به کارفرما پرداخت می کند که در این مواقع کارفرما باید خودش حقوق کارگران را پرداخت نماید.

  1. قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان بدون مصالح:

بر اساس انواع قرارداد بازسازی ساختمان بدون مصالح تهیه ابزار و مصالح مورد نیاز برعهده کارفرما می باشد. در این گونه موارد پیمانکار مبلغی را برای انجام پروژه از کارفرما دریافت می کند. تنظیم این نوع قرارداد برای کارفرمایانی که تمایل دارند برای خرید مصالح هزینه مقرون به صرفه ای را پرداخت کنند مناسب می باشد.

  1. قرارداد مدیریت پیمان (پیمان مدیریت) درصدی:

تنظیم این نوع قرارداد در میانه فاز طراحی یا قبل از آن انجام می گردد. در صورتی که این نوع قرارداد در اختیار تیم طراحی قرار داده شود باعث ایجاد عملکردی هماهنگ بین آن ها خواهد شد. بر اساس این نوع قرارداد نظارت و کنترل بر کلیه عملیات اجرایی برعهده مدیریت می باشد.

بستن این نوع قرارداد بازسازی موجب می شود که کارفرما با پرداخت کردن درصد ناچیزی از هزینه های مربوط به پروژه از مهارت و تجربه مهندس پروژه بتواند به بهترین شکل بهره مند شود. انجام این کار باعث صرفه جویی در زمان و هزینه های پروژه می شود. علاوه بر این رضایت کارفرما در این نوع قرارداد نسبت به سایر قراردادها بیشتر خواهد بود.

  1. قرارداد مدیریت پیمان (پیمان مدیریت) دستمزدی:

بر اساس این نوع قرارداد وظیفه پیمانکار مدیریت اجرای پروژه‌های مربوط به بازسازی منازل مسکونی، فروشگاه و… می باشد. کلیه هزینه‌های مربوط به اجراء و مدیریت پروژه از کل مبلغی که کارفرما در اختیار پیمانکار ساختمانی قرار می دهد کسر می شود.

نکات کلیدی یک قرارداد بازسازی ساختمان چیست؟

در زمان تنظیم انواع قرارداد بازسازی ساختمان به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. معرفی طرفین قرارداد به صورت کامل:

بهتر است در زمان تنظیم انواع قرارداد بازسازی ساختمان معرفی کاملی را از طرفین قرارداد داشته باشید.

  1. تعیین موضوع قرارداد:

موضوع قرارداد باید در زمان تنظیم قرارداد و در ابتدای آن درج شود.

  1. تعیین مدت زمان قرارداد:

در زمان تنظیم انواع قرارداد بازسازی ساختمان باید مدت زمان بازسازی به شکل مرحله ای تعیین شود.

  1. تعیین مبلغ قرارداد:

یکی از مهم ترین بخش‌های تنظیم قرارداد تعیین مبلغ مربوط به تهیه ابزار، مصالح و دستمزد کارگران و پیمانکاران می باشد. بعد از تعیین مبلغ کلی باید نحوه پرداخت نیز مشخص شود.

  1. ذکر تعهدات طرفین:

در زمان تنظیم انواع قرارداد بازسازی ساختمان باید تعهدات پیمانکار و مالک به صورت دقیق مشخص گردد.

  1. فسخ قرارداد:

در این بخش باید مواردی تعیین شوند که در صورت بروز هر یک از آن ها امکان فسخ قرارداد وجود داشته باشد. شایان ذکر است که طرفین بدون داشتن دلیل خاص نمی توانند قرارداد را به صورت یک طرفه فسخ نمایند.

تعهدات و وظایف پیمانکار بازسازی ساختمان چیست؟

از مهم ترین تعهدات و وظایف پیمانکار بازسازی ساختمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. طراحی پلان‌های مربوط به پروژه بازسازی ساختمان:

از مهم ترین تعهدات و وظایف پیمانکار بازسازی ساختمان می توان به طراحی داخلی، طراحی نقشه مربوط به تاسیسات، آماده سازی پلان، طراحی نما خارجی ساختمان و… اشاره کرد. اگر کلیه دیزاین‌های ذکر شده به پیمانکاری متخصص و باتجربه واگذار شود بدون تردید نتیجه بازسازی ساختمان بدون ایراد خواهد شد.

  1. برآورد مصالح و هزینه های مربوط به بازسازی ساختمان:

یکی دیگر از مهم ترین وظایف پیمانکار مربوط به بازسازی ساختمان محاسبه هزینه های مربوط به پروژه می باشد. این نوع هزینه ها شامل دستمزد نیروی کاری، هزینه مربوط به تهیه مصالح و… می باشد.

  1. زمانبندی دقیق برای شروع و خاتمه پروژه:

یکی از مهم ترین تعهدات و وظایف پیمانکار بازسازی ساختمان تعیین زمان بندی دقیق برای شروع و خاتمه پروژه می باشد. شایان ذکر است که مراحل پرداخت دستمزد نیز بر اساس موعد تحویل پروژه باید انجام شود.

  1. فراهم نمودن نیرو کاری و متخصص:

یکی از مهم ترین وظایف پیمانکار ساختمان فراهم کردن نیروی متخصص و ماهر می باشد.

  1. تهیه مصالح با توجه به نوع قرارداد بازسازی ساختمان:

با توجه به انواع قرارداد بازسازی ساختمان که بین پیمانکار و کارفرما نوشته می شوند تهیه مصالح مربوط به بازسازی ساختمان در برخی مواقع برعهده کارفرما می باشد.

بازسازی ساختمان را از کجا شروع کنیم؟

در صورتی که تصمیم به بازسازی ساختمان گرفته اید، بدون اغراق باید بگوییم انتخاب شرکت بازسازی ساختمان نقطه شروع بازسازی ساختمان می باشد.

تعمیر و بازسازی ساختمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. چالش‌های یک پروژه بازسازی ساختمان بسیار زیاد می باشد. اگر شما یک شرکت بسیار معتبر در زمینه بازسازی ساختمان را انتخاب کنید میتوانید چالش‌های بازسازی را تا حدود بسیار زیادی به حداقل رسانده، بدون هیچ مشکل و دغدغه‌ای ساختمان قدیمی خود را مدرن و امروزی نمایید.

یکی از مزایای دقت در انتخاب شرکت بازسازی ساختمان به حداقل رساندن هزینه های بازسازی ساختمان می باشد. چرا که بستن قرارداد با شرکت بازسازی ساختمان متعهد می تواند به شما در امر تهیه مصالح بازسازی ساختمان، دستمزد کارگران و…. کمک فراوانی نماید.

بنابراین فرقی نمی کند که شما به دنبال بازسازی ساختمان کلنگی و قدیمی و یا بازسازی یک ساختمان اداری هستید، انتخاب یک شرکت بازسازی ساختمان با سابقه درخشان کمک بسیار بزرگی به شما خواهد کرد.

برگرفته از : https://www.pishkhan.com/article/421

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار