ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

حداقل دستمزد کارگری در ۱۴۰۱ چقدر باید باشد؟

0

عضو سابق شورای عالی کار در گفت‌وگو با ایسکانیوز پاسخ داد؛

حداقل دستمزد کارگری در ۱۴۰۱ چقدر باید باشد؟ / ضرورت پایبندی وزیر کار به قانون.

عضو سابق شورای عالی کار معتقد است که حداقل دستمزد کارگری باید از دستمزد کارمندان بیشتر باشد.

ناصر چمنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص تعیین حداقل دستمزد برای کارگران در سال ۱۴۰۱ گفت: با توجه به اینکه رقم سبد معیشت هم مشخص شده، باید توجه داشت که نرخ مشخص شده برای سبد معیشت حداقل‌های یک زندگی کارگری است. یعنی مواردی مثل آموزش، پس‌انداز و موارد دیگر که سازمان جهانی کار مطرح کرده در این حداقل لحاظ نشده است.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم تورم حداقل‌های معیشتی زندگی کارگری را لحاظ کنیم خواهیم دید که برخی از اقلام اساسی بیشتر از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است. اگر بخواهیم حداقل‌های زندگی و معیشت را حساب کنیم، این رقم بالاتر از ۱۰۰ درصد است. کما اینکه رقم اعلام شده رسمی هم بالای ۴۰ درصد است.

عضو سابق شورای عالی کار عنوان کرد: در سال‌های گذشته تلاش شد که رقم دستمزد بیشتر از تورم اعلامی بانک مرکزی باشد. به همین خاطر طبق آنچه وزیر کار پیش از این درباره پایبندی به قانون مطرح کرده بود، انتظار می‌رود که در این مورد هم به ماده ۴۱ قانون پایبند باشد و به سمت افزایش دستمزد کارگری برویم.

وی با اشاره به اینکه دستمزد باید یک افزایش منطقی داشته باشد، گفت: اینکه دولت یک درصد و رقم مشخصی برای کارمندان در نظر گرفت و در مجلس نهایی شد، کار را راحت کرده تا رقمی در تناسب آن برای زندگی کارگری در نظر گرفته شود. باید به این نکته هم توجه داشت که بار زندگی کارگری بیشتر است و باید رقم حداقل دستمزد کارگری از نرخ دستمزد کارمندی که ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است، بیشتر شود. چرا که کارگران یک دهک پایین‌تر از کارمندان هستند.

منبع : https://www.iscanews.ir/news/1129464

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار