ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تامین اجتماعی هنوز طلب بازنشستگان را نداده در مورد آینده حرف می‌زند:

0
مدیران کنونی سازمان تامین اجتماعی در واپسین روز‌های مسئولیت‌شان از تامین بار مالی سه سال آینده متناسب سازی خبر می‌دهند در حالی هنوز بابت پرداخت ما به التفاوت مستمری فروردین ماه به بازنشستگان بدهکارند.
برای کارگران بازنشسته حرف و عمل این روز‌های سازمان تامین اجتماعی سرتاپا تناقض است؛ از یکسو مدیران این سازمان ادعای آن را دارند که برای متناسب سازی مستمری‌های بازنشستگی تا دو سال آینده همه جوانب را سنجیده اند و منابع مالی لازم را کنار گذاشته اند، اما از سوی دیگر با گذشت نزدیک به ۵ ماه از شروع سال جدید هنوز این سازمان موفق نشده است تا بابت مابه التفاوت مستمری فروردین ماه با کارگران بازنشسته تسویه حساب کند.
در این رابطه حسن ایزدان از مسئولان کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران به اقتصاد ۲۴ می‌گوید: چند هفته بیشتر از دوره مسئولیت مدیران کنونی سازمان تامین اجتماعی باقی نمانده است و در این مدت این مقامات مسئول به دادن وعده‌هایی مشغولند که دیگر تحقق آن‌ها به دوره مسئولیت آن‌ها قد نمی‌دهد؛ در مقابل، اما همین مدیران و مقامات ماه هاست که از کنار ساده‌ترین مسئولیتی که برعهده دارند می‌گذرند؛ چهار ماه از شروع سال می‌گذرد و هنوز مابه التفاوت مستمری فروردین ماه پرداخت نشده است؛ اگر دلیل کشدار شدن پرداخت این بدهی تامین نشدن منابع مالی است، پس چطور این مسئولان با خیال راحت از تامین شدن اعتبارات مالی سه سال آینده متناسب سازی خبر می‌دهند؟
وی ادامه می‌دهد: کل بدهی که سازمان تامین اجتماعی بابت مابه التفاوت مستمری‌های فروردین ماه به کارگران بازنشسته دارد فراتر از دو هزار میلیارد تومان نیست؛ هرچند این پولی در ماه‌های دیگر سال ۱۴۰۰ به کارگران بازنشسته تمام و کمال پرداخت شده است، اما طولانی شدن تسویه حساب فروردین ماه باعث می‌شود که هر عقل سلیمی در ادعای مدیران کنونی این سازمان مبنی بر تامین اعتبار متناسب سازی سه سال آینده شک کند.
ایزدان افزود: این نگرانی وقتی عمیق‌تر می‌شود که به یادبیاوریم چنین اتفاق مشابهی در ماه‌های پایانی دولت دهم اتفاق افتاد؛ آنزمان صحبت از پرداخت نشدن مابه التفاوت مستمری یک یا دو برج نبود؛ بلکه صحبت از این بود که دولت تمام بدهی‌های معوقه خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده است، اما در مقابل سازمان ناگزیر شد تا برای تامین بارمالی مستمری‌های از بانک‌ها استقراض کند.
این فعال صنفی کارگران بازنشسته ادامه داد: همین الان در آستانه فرارسیدن موعد پرداخت مستمری تیرماه هستیم؛ راستش چشممان آب نمی‌خورد که بابت مابه التفاوت فروردین ماه تسویه حسابی صورت بگیرد، اما در مقابل این نگرانی هم وجود دارد که مشکل مدیران کنونی سازمان تامین اجتماعی برای تامین اعتبار فراتر از این‌ها باشد و بار دیگر پای استقراض از سیستم بانکی برای پرداخت مستمری تیر ماه باشد.
ایزدان با یادآوری اینکه عادی‌ترین نشانه مشکل تامین اعتبار در سازمان تامین اجتماعی به تعویق افتادن تدریجی زمان پرداخت مستمری‌های پیشروست؛ افزود: امیدواریم این اتفاق نیفتد و دست کم مستمری‌ها با همین نظم کنونی پرداخت شوند، اما فقط خدا می‌داند که برخلاف ادعای‌های مدیران کنونی ابعاد مشکل تامین منابع مالی در سازمان تامین اجتماعی تا چه اندازه جدی است.
وی در خاتمه گفت: شدت این تناقض به حدی است که عموم مستمریبگیران سازمان تامین اجتماعی با دیدن وضعیت ناخواسته یا مثل قدمی خوردن قسم حضرت عباس و دیدن دم خروس می‌افتند که آشکارا اشاره به تعارضات رفتاری و گفتاری یک شخص خاص در برابر موضوعی مشخص دارد؛ اگر سازمان تامین اجتماعی تمامی پیش بینی‌های مربوط به تامین بارمالی سه سال آینده متناسب سازی را کرده است؛ خب پس چه دلیل وجود دارد که پس از چهار ماه هنوز شندرغاز مابه التفاوت مستمری‌های فروردین ماه به حساب بازنشستگان واریز نشده است؟
منبع: اقتصاد۲۴
   برگرفته از : https://www.ghatreh.com/news/nn59829339

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار