ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

فرمول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کی ابلاغ می‌شود؟

0

میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰هنوز برای آنها مبهم است و حداقلی بگیران و غیرحداقلی بگیران منتظر احکام جدید حقوق خود هستند. فرمولی که باید افزایش حقوق این اقشار بر اساس آن افزایش یابد به احتمال فراوان تا ۱۰ اردیبهشت ماه قطعی و ابلاغ می شود.

به گزارش کاماپرس، بازنشستگان تامین اجتماعی بعد از خوشحالی اولیه از افزایش حقوق خود در روزهای پایانی سال گذشته وارد دوره ای از ابهام و بلاتکلیفی شده اند. پایان این بلاتکلیفی زمانی خواهد بود که احکام حقوقی جدید آنها در سال جدید قطعی و ابلاغ شود.

ایلنا که خبرگزاری تخصصی حوزه کار ایران به شمار می رود امروز در خبری اعلام کرد سازمان تامین اجتماعی کماکان در حال رایزنی با نمایندگان کانون عالی بازنشستگان سازمان است تا فرمول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به جمع بندی مورد قبول نمایندگان اقشار بازنشسته برسد.

بنا به اعلام این خبرگزاری، سازمان جدا از رایزنی با نمایندگان بازنشستگان به صورت مستقل نیز بررسی فرمول‌های نهایی افزایش حقوق غیرحداقلی‌بگیران تحت پوشش این سازمان را بر اساس مبلغ متناسب‌سازی در دستور کار قرار داده است و احتمالا این فرمول تا ۱۰ اردیبهشت ماه قطعی و ابلاغ می‌شود.

نکته مهم درباره فرمول جدید افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که به بازنشستگان غیرحداقلی بگیر مربوط است این که این فرمول مذکور به صورت سراسری در احکام مستمری‌بگیران غیرحداقلی‌بگیر اعمال می‌شود و برای یک استان خاص نیست.

ایلنا نوشته است به نظر می‌رسد سازمان تامین اجتماعی برای نهایی کردن این فرمول در حالی کسب آمادگی لازم برای جلب نظر این گروه از بازنشستگان – غیر حداقلی بگیران – است اما هنوز نمی‌توان با قطعیت از صدور احکام در ۱۰ اردیبهشت سخن گفت؛ چراکه بازنشستگان همچنان در حال رفت و آمد به سازمان و مذاکره با مدیران آن هستند.

چرا حداقلی بگیران به افزایش حقوق خود معترض اند؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت در حال حاضر مستمری‌ حداقل‌بگیران بدون مشخص شدن مبلغ متناسب‌سازی، گِرد شده است. ظاهرا سازمان تامین اجتماعی به اعتبار متناسب سازی، مبلغی جزئی را روی حداقل مستمری قرار داده و مبلغی را هم بر روی مزایای جانبی، مانند حق همسر و اولاد. برخی بازنشستگان حداقلی‌بگیر می‌گویند تفاوت مبلغ متناسب‌سازی آنها نسبت به سال گذشته تنها چیزی در حدود ۳۰۰ هزار تومان است اما بسیاری هنوز نمی‌دانند که چه میزان افزایش ناشی از متناسب‌سازی را در مستمری خود داشته‌اند.

در واقع قرار نگرفتن کل مبلغ متناسب‌سازی در پایه‌ مستمری و لحاظ شدن آن در یکسری از مزایای جانبی مانند حق همسر و اولاد، بازنشستگانی را که از داشتن همسر و فرزند محروم هستند، ناراضی ساخته است.

تبعیض در افزایش حقوق غیر حداقلی بگیران

در مورد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی (سایر سطوح) هم اختلاف زیادی میان آنها به چشم می‌‌خورد. بازنشستگان دهه‌های ۶۰ و ۷۰ به مراتب افزایش بیشتری نسبت به بازنشستگان جدید داشته‌اند. این اختلاف مربوط به فرمولی است که از قبل میان سازمان تامین اجتماعی و کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی برسر آن توافق شده بود؛ فرمولی که مبنای آن اعمال یک ضریب ۷۵ درصدی بر روی نسبت مستمری بازنشسته در زمان برقراری مستمری با زمان اجرای متناسب‌سازی است که برای سال ۱۴۰۰ به پیش از مرحله اول متناسب‌سازی ارجاع داده شده است؛ در حالی که خرداد ماه سال گذشته سازمان تامین اجتماعی متعهد شده بود که مبلغ متناسب‌سازی را در اجرای ماده ۹۶ لحاظ کند تا به لحاظ افزایش ناشی از ماده ۹۶ و دو مرحله متناسب‌سازی، افزایش عادلانه‌ای اتفاق بیفتد.

منبع : https://kamapress.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار