ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد:

0
نوبخت: متناسب ‎سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد.

مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در آخرین روز پارسال به حساب ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی واریز شد و امسال باز هم رقم هایی در جهت همسان سازی حقوق های آنها اضافه خواهیم کرد.

دکتر محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره پرداخت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان علی الحساب بازنشستگان در آخرین ساعات ۲۹ اسفند پارسال، گفت: بر اساس قولی که به بازنشستگان در زمینه آغاز مرحله بعدی همسان سازی بازنشستگان در اسفند ۱۳۹۹ داده بودیم، این پرداخت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور، وی با اشاره به اینکه در مرداد پارسال کاری را برای همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی و در مهر ۹۹ هم برای بازنشستگان کشوری و لشگری انجام دادیم، گفت: صندوق تامین اجتماعی خارج از دولت و دو صندوق دیگر در داخل دولت هستند و با توجه به تفاوتی که در پرداخت های این دو مجموعه صندوق رخ داد، بعد از اینکه متوجه شدیم به یک توافقی رسیدیم و به بازنشستگان تامین اجتماعی هم قول دادیم که در اسفند مرحله دوم همسان سازی را آغاز می کنیم و به همین جهت مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به حساب ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از اعضای این صندوق واریز شد و امسال هم باز رقم هایی را در جهت همسان سازی حقوق های این عزیزان اضافه خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد تغییر و تحولات مهم کشور و شعار کلیدی و مهم انتخاب شده برای امسال گفت: این صرفا یک نام و اسم نیست که از سوی مقام معظم رهبری برای سال جاری بیان شده است بلکه یک راهبرد است. واقعیت این است که کشور برای اینکه بتواند برپایه ظرفیت های خودش عمل کند و حتی اگر نفت از اقتصاد ما جدا شود، برای اینکه اقتصادمان بتواند رشد داشته باشد، راهی جز تولید ندارد.

وی ادامه داد: سال ۹۹ پس از آنکه مقام معظم رهبری شعار و نام سال را مطرح کردند، ما در روز دوم فروردین جلسه برنامه ریزی را برای جهش تولید برگزار کردیم و در حال حاضر هر استان یک برنامه برای جهش تولید دارد و مشخص کرده ایم که در هر استان چه طرح های تولیدی وجود دارد و ظرفیت های خالی آنها چیست که اگر بتوانیم حرکتی به آنها بدهیم و با مبالغی سرمایه گذاری، بتوانند کار را شروع کنند؛ خوب است، چرا که اگر بنابراین باشد که کاری از صفر شروع شود، اینقدر زمان خواهد برد که به جهش نمی رسد اما اگر بتوانیم با یک حرکت کوچک، طرح های موجودی که در مراحل پایانی هستند را تکمیل کنیم و وارد چرخه تولید شوند، ناگهان مقدار زیادی از تولیدات وارد چرخه اقتصادمان می شود.

نوبخت افزود: به همین جهت مقام معظم رهبری به درستی بر این کار شروع شده تاکید کردند؛ کاری که نه از سال ۹۹ بلکه از سالهای پیش با سند چشم انداز بیست ساله آغاز شده و اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی ما توجه به افزایش تولید بوده است؛ بنابراین آنچه که از سوی مقام معظم رهبری بیان شد، یک نیاز کشور است و تردید نداشته باشید اتفاقی که این رویکرد رقم می زند مبنی بر اینکه ما از یک سو پشتیبانی کنیم و از سوی دیگر موانع موجود تولید را رفع کنیم، پول چندانی نیاز ندارد بلکه نیازمند مدیریت است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با تکیه بر دستاوردهای مان در مقاومت و مدیریت در قبال سخت ترین جنگ اقتصادی و تحریمی که علیه ما رخ داد و مدیریت کرونا می توانیم امسال وضع بهتری را شاهد باشیم، گفت: ما در سومین سالی که نه در تحریم بلکه در محاصره اقتصادی به سر می بریم، قرار داریم. اگرچه باید بدانند که ما راه های دور زدن تحریم را بلدیم و بخشی از آن را هم انجام داده ایم. اما از نظر تحریم کنندگان، اجازه ندادند نفت بفروشیم و فراتر از آن، در سیستم بانکداری دنیا اجازه جابجایی ارز را هم نداشتیم و در حالی که کشوری هستیم که نیاز داریم در سال چند ده میلیارد دلار واردات و صادرات داشته باشیم و اگر سیستم بانکی بر روی این کار بسته شود در واقع بخش غیر نفتی ما را هم بسته اند که از این کار هم مضایقه نکردند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: به رغم وجود همه این شرایط، با کمترین وابستگی به نفت که از نظر آنها اجباری بود و از نظر ما هم یک نوع اجبار خیرخواهانه برای کشور؛ توانستیم کشور را در سال ۹۹ اداره کنیم.البته ممکن است عده ای بپرسند که چطور اداره شد که در جواب باید اشاره کنم همین که در آخرین روز سال کارمندی نیست که ادعا کند به او گفته ایم به دلیل مشکلات اقتصادی ۵۰ درصد حقوقش به او پرداخته شده یعنی اداره شده است. در حالی که حتی در کشورهای اروپایی مانند یونان اتفاقاتی را در گذشته شاهد بوده ایم. البته از اینکه آنچه تقدیم کارمندان دولت کرده ایم ناکافی بوده شرمنده ایم اما همان مقدار ناکافی هم نسبت به گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است و حتی برخی از بازنشستگان عزیز بیش از ۵۰ درصد افزایش را دریافت کرده اند و بدهی مان به جانبازان و ایثارگران را هم پرداخت کرده ایم.وی ادامه داد: بدهی بابت گندم را به کشاورزان هم پرداخت کرده ایم و در همین شرایط تحریمی، بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان طرح های عمرانی را مورد بهره برداری قرار دادیم.

نوبخت اضافه کرد: اگرچه بابت مسائلی همچون تورم و افزایش قیمت ها یا کمیاب شدن برخی از اقلام شرمنده مردم هستیم اما به هر حال دشمنی که فکر می کرد ما چهلمین سال انقلابمان را نتوانیم جشن بگیریم، شکست خورد و حتی رژیم جدید امریکا هم قبول کرده که این فشار حداکثری شکست خورده است.

منبع : https://www.ettelaat.com/?p=551004

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار