ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مهم‌ترین علل طلاق در افراد موفق:

0

مهم‌ترین علل طلاق در افراد موفق/توصیه‌هایی که زوجین باید جدی بگیرند.

متخصص مشاوره و روانشناس گفت: یکی از مهم‌ترین علل طلاق در افراد موفق ناشی از عدم توازن در میزان پیشرفت و رشد اجتماعی یکی از زوج‌ها در گذر زمان است.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، مریم داودوندی، متخصص مشاوره و روانشناسی درباره مهمترین علل طلاق اظهار داشت: در برخی از افرادی که در زمینه‌های مختلف تحصیلی، شغلی، اجتماعی، علمی یا مالی موفقیت‌هایی کسب می‌کنند، اغلب مشکل مشترکی در روابط آنها مشاهده می‌شود. گاه تعارضات و یا در مواردی، حتی طلاق این زوجین ناشی از عدم پویایی یکی از طرف‌های رابطه و یا ضعف آنها در انطباق با شرایط جدید است.
وی افزود: به‌عنوان نمونه در روند ارتقاء جایگاه اجتماعی، گاه یکی از همسران از همراهی با زوج خود بازمی‌ماند و به مرور زمان فاصله ایجاد شده افزون می‌شود و امکان رضایتمندی و درک متقابل کاهش می‌یابد.
وی تصریح کرد: زوجین اغلب در شروع زندگی مشترک از لحاظ تحصیلی، خانوادگی و مهارت‌های اجتماعی تا حدود زیادی به هم شباهت دارند و یکی از ملاک‌های اصلی آنها در انتخاب همسر همین شباهت‌هاست، اما وقتی در روند زندگی یکی از آنها رشد فردی چشمگیری نسبت به همسر خود پیدا می کند توازن و همسانی در آنها مختل شده و همین امر باعث بروز اختلاف نظر و تضاد آرا می‌شود.
داودوندی ادامه داد: زوج جوانی که با هم زندگی مشترک ساده‌ای را شروع می کنند باید به صورتی هماهنگ با هم پله‌های رشد و ترقی را طی کنند. به طور مثال اگر یکی از زوجین پیشرفت شغلی و درآمد بالایی داشته باشد و یا حتی یکی از طرفین مقاطع تحصیلی خود را پیوسته ارتقاء دهد و طرف مقابل پویا نباشد و تغییری نکند، در نتیجه پس از مدتی نوع نگرش زوجین بایکدیگر متفاوت و نامتوازن می‌شود تاجایی که حتی از درک خواسته های یکدیگر عاجز شده و گویا در دو دنیای متفاوت زندگی می کنند.
وی با بیان این مطلب که نگرش و رفتار افراد از تعاملات اجتماعی آنها تاثیر می‌پذیرد، افزود: با هر تجربه و اطلاعات جدیدی که افراد در تعاملات روزانه خود با دیگران کسب می‌کنند، نگرش آنها به جهان بیرون و تعاملاتشان با دیگران دست‌خوش تغییر می‌شود. به همین دلیل این زوجین در بیان مشکلات خود پیوسته از این موضوع شکایت دارند که همسرشان تغییر کرده و دیگر آن فرد روزهای اول ازدواج نیست.
این مشاور خانواده تأکید کرد: هر فرد موفقی در مسیر زندگی نیاز به یک همسر همراه دارد. اما در صورتی‌که رشد و حرکت رو به جلو یکی از زوجین خیلی بیشتر از همسر خود باشد، به مرور زمان همراهی و انطباق آنها کاهش یافته و شکاف بین آنها روزبه روز عمیق تر خواهد شد.
وی توجه به انطباق و رشد متوازن را یکی از ضروریات مهم در روابط زوج‌ها دانست و گفت: به‌عنوان مثال اگر یکی از طرفین تصمیم به ادامه تحصیل داشته باشد طرف مقابل نیز در جهت رشد خود می‌تواند به فعالیت هایی در حوزه‌هایی که استعداد و علاقمندی دارد، بپردازد. همچنین اگر شریک زندگی تعاملات اجتماعی خود را ارتقاء داد همسر او نیز باید درصدد رشد مهارت‌های خود باشد تا بدین طریق کیفیت رابطه آنها حفظ و پایدار بماند.
منبع : https://jamejamonline.ir/fa/news/1281292

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار