ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لزوم کاهش هزینه های معیشت کارگران و مستمری بگیران:

0

در گفت و گو با ایسنا تاکید شد،

لزوم کاهش هزینه های معیشت کارگران و مستمری بگیران.

یک فعال حوزه کار معتقد است که افزایش دستمزد کارگران و بازنشستگان زمانی احساس می شود که بازار و قیمت ها به کنترل درآید و هزینه های معیشت خانوارهای کارگری و مستمری بگیر کاهش یابد.

رحمت اله پورموسی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش میزان حقوق کارکنان دولت، درباره افزایش دستمزد کارگران در سال آینده گفت: سال گذشته هنگامی که بودجه را می بستیم میزان افزایش کارمندان ۱۵ درصد اعلام شد و این میزان افزایش نگرانی جامعه کارگری و بازنشستگان تامین اجتماعی را به دنبال داشت. طبعا در خصوص کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشگری شرایط تعیین حقوق نسبت به مشمولان قانون کار و تامین اجتماعی متفاوت است، آنها مشمول قانون استخدامی هستند و افزایش حقوق خارج از افزایش های سالانه برایشان پیش بینی می شود ولی دستمزد کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی تابع تصمیم گیری شورای عالی کار و سازمان تامین اجتاعی است.

تاثیر افزایش حقوق در سفره کارگران و بازنشستگان 

وی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی و افزایش سرسام آور هزینه ها حقوق یک کارمند هم جوابگو نیست و باید افزایش یابد همچنان که افزایش حقوق و دستمزد کارگران نسبت به سال قبل و امسال به گونه ای نبوده که در سفره کارگران احساس شود و قدرت خرید کارگران به شدت کاهش پیدا کرده است؛ بنابراین وقتی دریافتی کارگران به ریال و هزینه های زندگی آنها به دلار باشد و روز به روز تغییر و نوسان نرخ ارز را شاهد باشیم هر قدر که دستمزدها را افزایش بدهیم تاثیرگذار نخواهد بود.

این فعال حوزه کار گفت: در حال حاضر ۶۵ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل بگیر هستند که علیرغم متناسب سازی حقوق هنوز قدرت خرید لازم را به دست نیاورده اند و انتظار داشتیم با بحث همسان سازی کمتر از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت نکنند ولی لحاظ کردن مدت پرداخت بیمه و مبلغ بیمه کمکی به ارتقای حقوق آنها نکرده و لازم است تدبیر ویژه ای در خصوص افزایش قدرت معیشت بازنشستگان تامین اجتماعی نیز اندیشیده شود.

از هزینه های سنگین درمان بازنشستگان غافل نشویم

پورموسی تصریح کرد: بازنشسته ای که ۱۰ سال حق بیمه پرداخت کرده ولی به دلیل آنکه از ارتفاع سقوط کرده و فلج شده نباید هزینه های سنگین درمان او را نادیده بگیریم و از این جهت که نتوانسته مدت بیشتری حق بیمه پرداخت کند برای او افزایش جزیی و ناچیز درنظر بگیریم چون ناخواسته ازکار افتاده و مستمری بگیر شده است.

وی در پایان با تاکید بر واقعی شدن دستمزد کارگران و بازنشستگان گفت: در شرایط حاضر باید به سمت و سویی برویم که کنترل افسار بازار و قیمت ها را به دست بگیریم و حقوق کارگران و بازنشستگان به سمت واقعی شدن برود و قانون به طور کامل اجرا شود؛ در صورتی که هزینه های زندگی خانوارهای کارگری و مستمری بگیر کاهش یابد و بازار به کنترل درآید می توان امیدوار بود که افزایش دستمزدی که برای کارگران و بازنشستگان تعیین کرده ایم محسوس و اثرگذار باشد.

منبع : https://www.isna.ir/news/99071309655

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار