ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چرا سهام ETF در پرتفوی من نیست؟

0

از مشکلات این سهام می‌توان به عدم آشنایی غالب خریداران با فرآیند ثبت‌نام و ورود به بورس، عدم اطلاع‌رسانی مناسب در مورد مراحل خرید و همچنین فروش بعد از درج نماد در بورس، عدم هماهنگی بین کارگزاران و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

بسیاری از افراد که صاحب کد بورسی بودند از طریق کارگزاری خرید کرده و به دلیل عدم آشنایی دقیق با این فرآیند و به فرض انجام نشدن خرید دوباره از طریق درگاه‌های بانکی هم اقدام به خرید کردند که باعث بروز مشکلاتی در زمینه بازگشت وجوه بیش از ۲ میلیون تومان شد. خبرها حاکی از آن است که همچنان عده‌ای وجه اضافی پرداختی خود را دریافت نکرده‌اند و هیچ سازمانی هم در این زمینه پاسخگو نیست و مسئولین بورس هم تنها به گفتن اینکه “وجه اضافی بازمی‌گردد و صبور باشید” اکتفا می‌کنند.

تعدادی دیگر نیز بدون مطالعه دقیق قوانین پذیره‌نویسی این صندوق با خرید بیش از سقف، که دو میلیون تومان بود باعث ایجاد دردسر برای خود و سازمان بورس شدند!

عده‌ای اصلا اطلاع نداشتند که بعد از خرید این صندوق برای معامله حتما باید کد بورسی بگیرند و وارد بورس شوند و این مسئله هم باعث بروز مشکلات زیاد و پشیمانی تعدادی از سهامداران شد. حال آنکه سهام این صندوق بسیار باارزش بوده و اصلا توصیه به فروش نمی‌شود!

حالا اما مهم‌ترین مشکل در زمینه افرادی است که از طریق درگاه بانکی خرید خود را انجام داده و سپس برای دریافت کد بورسی اقدام کرده‌اند. در حالی که امروز سهام ETF در پرتفوی همه سهامداران وارد شده، این افراد همچنان نمی‌توانند به سهام خود دسترسی داشته باشند و همین موضوع سوالات زیادی را در ذهن این سهامداران ایجاد کرده است.

خبر خوب این است که جای هیچ نگرانی وجود ندارد، فقط کافی است این افراد مراحل زیر را انجام دهند تا بتوانند سهام را در پرتفوی خود مشاهده کنند:

در صفحه کارگزاری مورد نظر که در آن حساب ایجاد کرده‌اید به قسمت “تغییر کارگزار ناظر” رفته و نماد “دارا یکم” را جستجو کنید (زیر نماد نوشته شده: صندوق واسطه‌گری مالی یکم-سهام)، بعد روی نماد کلیک کرده و دکمه “ثبت درخواست” را بزنید. انشاالله درخواست انجام شده و سهام به زودی در پرتفوی شما هم قابل مشاهده و معامله خواهد بود.

نکته مهم در این زمینه این است که همیشه اگر سهمی را از طریقی غیر از کارگزاری خریداری کردید، با انجام همین مراحل و جستجوی نام نماد موردنظر، به راحتی دارایی خود را به کارگزاری فعال خود انتقال دهید.

منبع : https://www.eghtesadbartar.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار