ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

قوه قضائیه به ماجرای ناپدید شدن ۴.۸ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور ورود کند:

0
تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفتگو با «نود اقتصادی»:

قوه قضائیه به ماجرای ناپدید شدن ۴.۸ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور ورود کند.

آلبرت بغزیان با بیان نظارت های گسترده برای اخد یک وام عادی، از لزوم ورود قوه قضائیه و دستگاه های نظارتی به ماجرای گم شدن ۴.۸ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور گفت.

آلبرت بغزیان تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفتگو با «نود اقتصادی» در خصوص گزارش اخیر دیوان محاسبات و منشا نامشخص هزینه کرد ۴.۸ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور اظهار کرد: وقتی یک بانک، وامی را به یک شخص عادی می‌دهد، کلی روی آن نظارت صورت می‌گیرد، چطور ممکن است چنین رقم قابل توجهی ارز تخصیص داده شود، ولی نهادهای نظارتی توجهی به آن نکرده باشند؟

وی افزود: به نظر می‌رسد اراده‌ای از سوی دولت برای نظارت بر نحوه هزینه کرد ارز دولتی وجود نداشت. اگر دولت می‌خواست نظارت کند چرا نهادهای نظارتی زیر مجموعه اش چشمان خود را بستند و دیوان محاسبات آن را کشف کرد؟

این اقتصاددان گفت: اگر دیوان محاسبات هم به این موضوع ورود نمی‌کرد، الان ماجرا بی سر و صدا تمام می شد. همه دستگاه‌هایی که در این خصوص دخالت داشته اند باید پاسخگو باشند. مثلا گمرک باید در این خصوص پاسخگو باشد و با متهمین این سهل انگاری برخورد شود. کسانی که این اقدام را کرده‌اند حتما خودشان هم ذینفع بوده‌اند.

بغزیان عنوان کرد: لیست دریافت کنندگان ارزهای دولتی باید در اختیار منابع قضایی و نظارتی قرار گیرد و حتی انتشار آن در فضای مجازی هم دردی را دوا نمی‌کند.

وی در خصوص انتقاد امروز رئیس جمهور از انتشار گزارش دیوان محاسبات هم گفت: سازمان‌های نظارتی باید مستقل عمل کنند و آقای رئیس جمهور با بیان این گونه سخنان جلوی این استقلال را می‌گیرند.

دولت باید پاسخ دهد که آیا وجود این سهل انگاری را قبول دارد یا نه؟ اگر قبول دارد، چرا برخودی نکرده است؟ مطمئنا اگر پای منافعی در میان نبود، این اتفاق نمی‌افتاد.

منبع : https://www.90eghtesadi.com/Content/Detail/2129964

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار