ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

نقش یک تشکل در تصمیمات وزارت کار:

0

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد:

جنجال اصلاحیه قانون‌کار پوششی بر عملکرد بد دولت/ نقش یک تشکل در تصمیمات وزارت کار.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به اینکه موافق اصلاح قانون کار بر اساس مصالح و منافع اکثریت کارگران هستیم، گفت: وزارت کار به جای سه‌جانبه‌گرایی بیشتر بر روی یک حزب سیاسی متمرکز شده است.

غلامرضا عباسی رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به لایحه اصلاحیه قانون کار که اخیراً در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده و در حال بررسی است، گفت: ما مخالف اصلاح قانون کار نیستیم اما این اصلاح باید بر اساس مصالح و منافع کارگران باشد و حقوق ‌آنان را به طور کامل تعیین کند.

وی گفت: اصلاحیه قانون کار روی نکات مثبت و جنبه‌های حمایتی دست گذاشته است و به همین علت با این گونه اصلاحات بدون جلب‌نظرات شرکای اجتماعی به طور جدی مخالفت می‌کنیم. بنابراین نه تنها این اصلاحات منجر به تقویت بازار کار نمی‌شود بلکه موجب بی‌مهری به کارگران خواهد شد.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با تأکید بر اینکه هم اکنون برخلاف دو دهه گذشته روند استخدامی به سوی قراردادهای موقت پیش می‌رود، گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد کارگران قراردادی و تنها ۵ درصد رسمی هستند و اصلاحات فعلی شرایط کار برای کارگران را سخت می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت در سالهای گذشته برای ایجاد اشتغال و همچنین رونق بازار کار عملکرد مثبتی از خود به جای نگذاشته است، خاطرنشان کرد: طرح موضوعاتی همچون اصلاحیه قانون کار یک نوع بازی سیاسی و تغییر افکار عمومی به سمت این گونه مسائل است.

عباسی با اشاره به اینکه دولت مکلف به رعایت سه‌جانبه‌گرایی است، خاطرنشان کرد: دولت نه تنها در عمل روح سه‌جانبه‌گرایی را تعطیل کرد بلکه تنها یک تشکل صنفی را در تصمیمات خود دخیل می‌کند؛ این تشکل صنفی نزدیک به یک نماینده مجلس و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و متأسفانه تصمیمات یک‌جانبه گرفته می‌شود.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دولت قبل بر روی قانون کار، گفت: نشست‌هایی در دولت گذشته پیرامون اصلاحیه قانون کار برگزار شد اما خروجی آن را در دولت فعلی شاهد آن هستیم ارسال اصلاحات بدون جلب‌نظرات شرکای اجتماعی و همان نظرات کارفرمای بزرگ یعنی دولت است.

وی گفت: ۷ مورد اختلاف در نشست‌های پیرامون لایحه اصلاح قانون کار با کارگران در نشست‌های دولت وجود داشت اما در نهایت دولت نظرات خود را اعمال کرد.

عباسی با بیان اینکه دولت با وجود وعده و وعیدهای فراوان هیچ اقدامی نمی‌کند، گفت: قرار بود تا در شورای سه‌جانبه ملی موضوع بازگشت اصلاحیه قانون کار از مجلس توسط دولت پیگیری شود اما این اتفاق رخ نداد و به همین دلیل یک نوع عدم ثبات در تصمیم‌گیری در وزارت کار مشاهده می‌شود.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با تأکید بر اینکه دولت عملکرد مثبتی در جریان ایجاد اشتغال، تولید و حل بحران‌های اقتصادی نداشت، گفت: دولت به جای حل مسائل مهم اقتصادی به دنبال حاشیه‌پردازی و انداختن توپ در زمین دیگران است.

منبع : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950728000398

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار