ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اشتغال زنان مردان را خانه نشین نمی‌کند!

0

یک کارشناس:

اشتغال زنان مردان را خانه نشین نمی‌کند!

یک تحلیلگر بازار کار معتقد است که تحصیل و استقلال مالی زنان مهمترین دلیل اشتغال آنها است و این تصور که اشتغال زنان باعث خانه نشین شدن مردان می‌شود ساده انگارانه است.

حمید حاج اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری در تبیین تاثیر اشتغال زنان بر فضای کسب و کار مردان گفت: زنان در هیچ کجای دنیا از مردان تفکیک نشده‌اند و آمارها در کشور ما نیز نشان می‌دهد حضور زنان در بخش‌های خدماتی بیشترو موثرتر بوده است.

وی گفت: در گذشته این دیدگاه سنتی وجود داشت که دختران تا سنی درس بخوانند و بعد منتظر بمانند تا فرد ایده‌آل شان بیاید و ازدواج کنند ولی امروز این دیدگاه پذیرفته شده نیست و شرایطی که دنیای مدرنیته در بسیاری از کشورها به وجود آورده باعث شده تا نوع نگاه و انتظارات متفاوتی از زنان را شاهد باشیم.

این کارشناس حوزه کار با بیان اینکه باید با تفکیک مرز خانواده بازنگری و بازتعریف جدیدی از اشتغال زنان داشته باشیم، خاطرنشان کرد: شکی نیست که خانواده مورد احترام تمام جوامع بشری است ولی آیا حضور زنان در جامعه و توجه به خواسته‌های آنان یک مانع جدی است؟

وی تاکید کرد: بسیاری از زنان درس می‌خوانند و تحصیلات خود را تا سطوح بالا ادامه می‌دهند تا هم موقعیت اجتماعی خود را حفظ کنند و هم در فعالیتهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مشارکت داشته باشند.

حاج اسماعیلی افزود: امروز آمارها حاکی از آن است که زنان و دختران در ورود به دانشگاهها از مردان پیشی گرفته‌اند و تلاش آنها برای داشتن شغل، جهت استقلال مالی و به دست آوردن سهم خود از بازار کار است.

به گفته وی ایجاد محدودیت مانع حضور زنان در اجتماع نمی‌شود و باید توجه جدی به جایگاه زنان صورت گیرد.

منبع : http://isna.ir/news/95061711811

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Comments are closed.

رفتن به نوار ابزار