ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بهترین صندوق سرمایه‌ گذاری کدام است؟

0

سایت اقتصادی ایران :جهت سرمایه گذاری درصندوق سرمایه گذاری فارابی ازطریق لینک زیر ، اقدام به ثبت نام وعضویت درصندوق مذکورنمائید:

https://account.irfarabi.com/reg/?ref=UP3681

بدیهی است پس ازعضویت دراین صندوق ، شرایط ونحوه سرمایه گذاری به وضوح تشریح گردیده است ودرصورت نیاز به هرگونه پرسشی ، بصورت آنلاین ، به سئوالات اعضاء جواب داده خواهد شد.

سرمایه‌ گذاری در صندوق‌‌های سهامی و درآمد ثابت برای افرادی که فرصت بررسی بازار و انتخاب سهام مناسب برای خرید را ندارند، از جمله بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید؛ چرا که این صندوق‌ها با برخورداری از مدیریت حرفه‌ای، منابع مالی دریافت شده از سرمایه‌گذاران را در دارایی‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنند. وجود تنوع در داراریی‌ها نیز از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها است که باعث می‌شود ریسک سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سهامی یا صندوق‌های درآمد ثابت کمتر از ریسک سرمایه‌گذاری در بورس به روش مستقیم باشد.

بهترین روش سرمایه‌گذاری در بورس: روش مستقیم یا غیرمستقیم؟

همان‌طور که می‌دانید سرمایه‌گذاری در بورس به دو روش مستقیم و غیرمستقیم انجام می‌شود. اولین قدم سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس، ثبت‌نام در کارگزاری و دریافت کد بورسی غیرحضوری است. پس از انجام این کار، لازم است زمان مناسبی را به دریافت آموزش سرمایه‌گذاری در بورس و تحلیل وضعیت شرکت‌های مختلف اختصاص دهید تا بتوانید به سود قابل قبولی در این بازار دست یابید.

در مقابل، سرمایه‌گذاری غیرمستقیم گزینه جذاب دیگری برای کسب سود از این بازار به حساب می‌آید. سرمایه‌گذاری در انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری و همچنین شرکت‌های سبدگردان، دو گروه مهم این نوع از سرمایه‌گذاری هستند. برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها، عموماً حداقل سرمایه‌ مورد نیاز مطرح نیست؛ اما اگر قصد داشته باشید از خدمات سبدگردانی اختصاصی استفاده کنید، با توجه به قوانین شرکت سبدگردان، باید از حداقل سرمایه مشخصی برخوردار باشید؛ بنابراین، می‌توان چنین نتیجه گرفت که روش‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بدون درگیر کردن سرمایه‌گذاران با فرآیند یادگیری یا صرف زمان، به آن‌ها کمک می‌کند که ضمن حفظ منابع مالی بدون استفاده خود در برابر تورم، از محل این منابع کسب سود کنند. برای درک بهتر تفاوت‌های این دو شیوه می‌توانید مقاله «تفاوت سرمایه‌گذاری و غیرمستقیم در بورس» را مطالعه کنید.

صندوق درآمد ثابت

سایت اقتصادی ایران :جهت سرمایه گذاری درصندوق سرمایه گذاری فارابی ازطریق لینک زیر ، اقدام به ثبت نام وعضویت درصندوق مذکورنمائید:

https://account.irfarabi.com/reg/?ref=UP3681

بدیهی است پس ازعضویت دراین صندوق ، شرایط ونحوه سرمایه گذاری به وضوح تشریح گردیده است ودرصورت نیاز به هرگونه پرسشی ، بصورت آنلاین ، به سئوالات اعضاء جواب داده خواهد شد.

سرمایه‌ گذاری غیرمستقیم در بورس از طریق صندوق سرمایه گذاری

سرمایه‌گذاری در صندوق به‌عنوان یکی از سودآورترین و در عین حال، مطمئن‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس به حساب می‌آید. به طور کلی، در این روش از سرمایه‌گذاری شرکت‌های سرمایه‌گذاری یا کارگزاری‌هایی که در زمینه مدیریت دارایی فعالیت می‌کنند، سرمایه‌های خرد افراد را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را صرف سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مختلف می‌کنند. از آن‌جایی که این فرایند توسط تحلیل‌گران حرفه‌ای بازار سرمایه انجام می‌شود، افراد با سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها ریسک سرمایه‌گذاری خود را کاهش می‌دهند.

سرمایه‌گذاری در صندوق سهامی تنها یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بورسی است. در واقع، این صندوق‌ها بر اساس نحوه تخصیص منابع مالی خود بین دارایی‌های مختلف به انواع مختلف تقسیم می‌شوند. از میان مهم‌ترین انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توان به صندوق‌های درآمد ثابت و صندوق‌های سهامی اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با صندوق‌های سرمایه‌گذاری و انواع آن‌ها مقاله «صندوق سرمایه گذاری چیست و انواع آن کدام است؟» را مطالعه کنید.

لزوم تعیین میزان ریسک‌پذیری و بازه زمانی سرمایه‌گذاری

پیش از انتخاب یک صندوق سرمایه‌گذاری و خدمات سبدگردانی، لازم است در ارتباط با میزان ریسک‌پذیری و بازه زمانی که برای سرمایه‌گذاری خود در نظر گرفته‌اید، تصمیم بگیرید.

لزوم تعیین میزان ریسک‌پذیری: همان‌طور که می‌دانید، انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری بر اساس ترکیب دارایی‌های هر صندوق تعیین می‌شود و هرچه نسبت دارایی‌های مبتنی بر سهام شرکت‌ها در پرتفوی صندوقی بیشتر باشد، ریسک سرمایه‌گذاری در آن صندوق افزایش می‌یابد. بنابراین لازم است پیش از انتخاب صندوق سرمایه‌گذاری مورد نظر خود، ابتدا به طور دقیق مشخص کنید که تا چه حدی توان تحمل ریسک دارید.

اهمیت تعیین بازه زمانی سرمایه‌گذاری: تعیین بازه زمانی سرمایه‌گذاری از آن جهت اهمیت دارد که برای کسب سود در  صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام یا صندوق‌های دیگری که سرمایه‌گذاری در آن‌ها با ریسک همراه است، مدت زمان بیشتری نیاز است تا کاهش ارزش احتمالی سرمایه‌گذاری افراد در نتیجه نوسانات بازار جبران شود.

معیارهای انتخاب صندوق سرمایه گذاری

سامانه فیپیران (مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران)، یکی از بهترین مراجع بررسی و مقایسه مشخصات و عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلفی است که مجوز فعالیت داشته و در دسترس افراد قرار دارند. با مراجعه به این سامانه می‌توانید به تمامی اطلاعات همه صندوق‌های فعال در بازار دسترسی داشته باشید. پس از انتخاب نوع صندوق مورد نظر خود می‌توانید به سادگی تمام اطلاعات مورد نیاز در ارتباط با صندوق‌ها را مشاهده کنید. به عنوان مثال تصور کنید قصد دارید در صندوق درآمد ثابت سرمایه‌گذاری کنید. در این صورت، از جمله اطلاعاتی که باید در انتخاب صندوق مدنظر قرار دهید می‌توان به شیوه سرمایه‌گذاری در صندوق، قیمت صدور و ابطال هر واحد از آن و البته مهم‌تر از همه بالاترین سود صندوق درآمد ثابت اشاره کرد. در نظر داشته باشید معیارهایی که به آن‌ها اشاره شد، تنها مختص صندوق‌های درآمد ثابت نبوده و در انتخاب تمام انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری کاربرد دارد.

سایت اقتصادی ایران :جهت سرمایه گذاری درصندوق سرمایه گذاری فارابی ازطریق لینک زیر ، اقدام به ثبت نام وعضویت درصندوق مذکورنمائید:

https://account.irfarabi.com/reg/?ref=UP3681

بدیهی است پس ازعضویت دراین صندوق ، شرایط ونحوه سرمایه گذاری به وضوح تشریح گردیده است ودرصورت نیاز به هرگونه پرسشی ، بصورت آنلاین ، به سئوالات اعضاء جواب داده خواهد شد.

برگرفته از : https://irfarabi.com/amoozin/the-best-investment-for-retirement

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار