ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بسیاری از بازنشستگان تامین اجتماعی نیز مانند کارگران، حداقل بگیر هستند و از مشکلات معیشتی رنج می‌برند:

0

یک فعال کارگری:

دولت جلوی تورم را نگیرد حقوق‌ها به کار کارگران نمی‌آید.

یک فعال کارگری گفت: سال ۱۴۰۲را طوری گذراندیم که هر روز قیمت‌ها بالا می‌رفت و افزایش دستمزد سال ۱۴۰۲ همان فروردین ماه در قیمت‌ها گُم شد و به هیچ وجه تورم را پوشش نداد.

غلامرضا رحمانی (دبیر خانه کارگر تاکستان) در پاسخ به این سوال که کارگران سال ۱۴۰۲را چگونه گذراندند، گفت: ۱۴۰۲برای کل مردم ایران مخصوصا کارگران سال سختی بود.

وی به نرخ بالای تورم اشاره کرد و گفت: رحمانی با تاکید بر اینکه ۱۴۰۲هم از نظر شرایط اقتصادی و هم اجتماعی سال سختی بود، گفت: در شش ماهه دوم سال بسیاری از کارگاه‌ها به دلیل ناکافی بودن دستمزد با مشکل کمبود نیروی کار مواجه شدند به همین دلیل هم برای کارگران و هم کارفرمایان سال به سختی گذشت.

این فعال کارگری بیان کرد: امیدواریم سال آینده با کنترل نرخ تورم کارگران وضعیت بهتری داشته باشند. اگر دولت نتواند جلوی تورم را بگیرد حقوق‌ها به کار کارگران نمی‌آید و آن‌ها ناچارا محل کار خودرا برای درآمد بهتر ترک کنند.

وی همچنین به لزوم حمایتِ دولت از کارفرمایان کارگاه‌های کوچک اشاره کرد و گفت: اگر از این کارفرمایان حمایتِ درستی نشود، هم به کارفرما و هم کارگر فشار وارد خواهد شد و احتمالا کارگر آنطور که باید نمی‌تواند از این افزایش حقوق بهره‌مند شود.

رحمانی با انتقاد از وضعیت معیشتی بازنشستگان نیز گفت: بسیاری از بازنشستگان تامین اجتماعی نیز مانند کارگران، حداقل بگیر هستند و از مشکلات معیشتی رنج می‌برند. بزرگترین مشکل بازنشستگان تامین نشدن معاش و بحث درمان است که هرساله منتظر اقدام دولت برای رفع آن‌ها هستند که از قرار معلوم عملیاتی نمی‌شود.

برگرفته از : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار