ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

ثبات اقتصادی مهمترین خواسته کارگران در سال جدید است:

0

یک فعال کارگری؛

ثبات اقتصادی مهمترین خواسته کارگران در سال جدید است.

یک فعال کارگری گفت: طی یک سال گذشته بسیاری از کالاهای اساسی افزایش داشته و قدرت خدید کارگران بسیار کاهش داشته است و در این شرایط جامعه کارگری از مسئولان در سال آینده انتظار ثبات اقتصادی دارند.

روح الله تجری در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: در حالیکه تورم به صورت روزانه در حال افزایش است و متاسفانه شاهد افزایش چشمگیر قیمت‌ها کالا‌ها به ویژه  در بخش خوراکی و مسکن بوده ایم، متاسفانه دستمزد کارگران سالی فقط یک بار آنهم با تورم سال قبل افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد:فاصله بین حقوق و هزینه‌های زندگی کارگران بسیار زیاد است و در این شرایط فعلی دستمزدهای کارگران اصلا عادلانه نیست. از مسئولان می خواهیم دستمزد کارگران سالی حداقل دو بار با تورم افزایش دهد.

وی ادامه داد: کارگران با این درآمد کم نمی‌توانند از پس هزینه‌های زندگی برآیند و بسیار از آن‌ها مجبور هستند بعد از پایان ساعت کاری خود به‌ سمت شغل دوم و حتی سوم بروند.

وی اظهار کرد: پایان سال گذشته رئیس شورای‌عالی کار خیلی دیر جلسات حقوق و دستمزد را شروع کرد که متاسفانه بخش مهمی از این جلسات به مسایلی مانند دستمزد منطقه‌ای و… پرداخته شد. در پایان نیز تصمیمی برای مزد گرفته شد که با تورم و مسایل معیشتی کارگران سازگار نبوده و نیست. ما از وزیر کار می‌خواهیم که واقع بین باشد و سبد معیشت واقعی را درنظر بگیرد. تعیین مزدی که نتواند هزینه های کارگران را در طول ماه فراهم کند، به معنای سرکوب مزدی است.

این فعال کارگری افزود: نباید فراموش کرد که ثبات اقتصادی می تواند سبد خرید کارگران را در طول سال تضمین کند و اگر قیمت ها دایم درحال تغییر و افزایش باشند، کارگران نمی توانند از پس هزینه های زندگی برآیند.

برگرفته از : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار