ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

با تعیین حداقل حقوق کارگران برای سال ۱۴۰۳ در نشست ۳۲۹ شورای عالی کار، جدول حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ مشخص شد:

0

سایت اقتصادی ایران به نقل ازشناسنامه قانون- با تعیین حداقل حقوق کارگران برای سال ۱۴۰۳ در نشست ۳۲۹ شورای عالی کار، جدول حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ مشخص شد.

جدول حقوق و دستمزد ۱۴۰۳

ردیف شرح روزانه (ریال) ماهیانه (ریال)
۱ حداقل دستمزد (با مبنای ۳۰ روزه) ۲.۳۸۸.۷۲۸ ۷۱.۶۶۱.۸۴۰
۲ بن کارگری ۴۶۶.۶۶۶ ۱۴.۰۰۰.۰۰۰
۳ حق مسکن ۳۰۰.۰۰۰ ۹.۰۰۰.۰۰۰
۴ حق عائله مندی ۵.۰۰۰.۰۰۰
۵ حق اولاد (برای هر فرزند) ۲۳۸.۸۷۲ ۷.۱۶۶.۱۸۴
۶ پایه سنوات (به شرط داشتن یک سال سابقه کار) ۷۰.۰۰۰ ۲.۱۰۰.۰۰۰

سایر سطوح مزدی

                                     درصد افزایش نسبت به سال قبل: ۲۲ درصد
۱ مبلغ ثابت اضافه پرداختی ماهیانه ۲۳۰.۰۲۶ ۶.۹۰۰.۷۸۰
۲ پایه سنوات ۷۰.۰۰۰ ۲.۱۰۰.۰۰۰
۳ بن کارگری ۴۶۶.۶۶۶ ۱۴.۰۰۰.۰۰۰
۴ حق مسکن ۳۰۰.۰۰۰ ۹.۰۰۰.۰۰۰
۵ حق عائله مندی ۵.۰۰۰.۰۰۰
۶ حق اولاد (برای هر فرزند) ۲۳۸.۸۷۲ ۷.۱۶۶.۱۸۴
بر این اساس، دریافتی یک کارگر با خانوار ۳.۳ نفری از ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار به ۱۱ میلیون و ۱۰۷ هزار تومان رسید.
برای بزرگنمایی و دانلود جدول حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ در فرمت تصویری بر روی عکس کلیک کنید.
جدول حقوق و دستمزد ۱۴۰۳
جدول حقوق و دستمزد ۱۴۰۳

مقایسه حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳

در ادامه، طی جدولی اقدام به مقایسه مقایسه حقوق و دستمزد سال جاری و سال آینده برای شما کرده‌ایم.

جدول حقوق و دستمزد ۱۴۰۳

مقایسه حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳
ردیف اقلام (مبلغ به ریال) سال ۱۴۰۲ سال ۱۴۰۳
۱ حداقل حقوق کارگر بدون فرزند ۷۳,۰۸۲,۸۴۰
۲ حداقل حقوق کارگر دارای دو فرزند ۸۵,۷۹۹,۴۰۸
۳ حداقل حقوق کارگر دارای یک فرزند ۸۰,۱۹۱,۱۲۴
۴ حق مسکن ماهیانه کارگر ۹,۰۰۰,۰۰۰
۵ حق بن کارگر ۱۱,۰۰۰,۰۰۰
۶ پایه سنواتی کارگر ۲,۱۰۰,۰۰۰
۷ حق اولاد یا عائله‌مندی ۵,۳۰۸,۲۸۴
۸ حداقل دستمزد ماهانه کارگر ۵۳,۰۸۲,۸۴۰
۹ حداقل دستمزد روزانه کارگر ۱,۷۶۹,۴۲۸ ۲.۳۸۸.۷۲۸
۱۰ حداقل دستمزد ساعتی کارگر ۲۴۱,۳۹۵
۱۱ دستمزد هر ساعت اضافه کاری ۳۳۷,۸۰۰

حداقل حقوق ساعتی اداره کار

حداقل حقوق ساعتی اداره کار

هر یک از پرسنل، باید براساس قرارداد تنظیم شده، در ساعاتی مشخص به انجام وظایف خود در محل کار پرداخته و مطابق آن دستمزدی را دریافت کنند. بر اساس جدول حقوق و دستمزد ۱۴۰۳، حداقل دستمزد ساعتی برای کارگران و کارمندان، در سال جاری معادل ۲۴۱,۳۹۵ ریال در نظر گرفته شده بود. اما، براساس تصمیمات گرفته شده، با افزایش … قرار است سال آینده مبلغ آن به … ریال برسد.

حداقل دستمزد روزانه یا ۸ ساعت وزارت کار

از دیگر موضوعات مطرح شده در قانون وزارت کار، در رابطه با حداقل دستمزد روزانه یا پرداختی براساس ۸ ساعت کار روزانه است. در سال جاری، این مبلغ برابر با ۱,۷۶۹,۴۲۸ ریال است. اما، برای سال آینده این مبلغ به میزان … درصد افزایش پیدا کرده و به … ریال می‌رسد.

حق اولاد بر اساس جدول حقوق و دستمزد ۱۴۰۳

حق اولاد را می‌توان از دیگر مزایای اختصاص یافته به متاهلین در نظر گرفت که، در حقوق وزارت کار مورد محاسبه قرار می‌گیرد. نام دیگر این واریزی، کمک هزینه عائله‌مندی بوده که، به صورت ماهیانه همراه با دیگر مزایا برای کارگر یا کارمند واریز می‌شود. در واقع، تنها تفاوت حقوق وزارت کار افراد مجرد با متاهل در این مورد است.

مبلغ در نظر گرفته شده تحت عنوان حق اولاد، برای هر کدام از فرزندان سه برابر حداقل حقوق و دستمزد روزانه وزارت کار بوده و برای سال جاری معادل ۵,۳۰۸,۲۸۴ ریال اعلام شد. در سال ۱۴۰۲، شاهد افزایش ۲۷ درصدی هزینه عائله‌مندی کارمندان در مقایسه با سال قبل بودیم.

نکته مهم و قابل‌توجه اینکه، شرایطی جهت پرداخت حق اولاد اعلام شده که، در صورت عدم وجود، کارگر مشمول دریافت آن نمی‌شود. در ادامه، با ذکر این شرایط مهم همراه شما عزیزان هستیم.

  • مشمول قانون تامین اجتماعی بودن کارمند و بیمه بودن وی
  • زیر ۱۸ سال بودن فرزندان (حق اولاد در صورتی به فرزندان بالای هجده سال پرداخت می‌گردد که، براساس گواهی کمیسیون پزشکی موضوع ماده ۹۱ قانون اداره کار، به علت نقص عضو و یا بیماری توانایی کار کردن نداشته و یا به تحصیل مشغول باشد.)
  • برخورداری از سابقه بیمه تامین اجتماعی به مدت ۷۲۰ روز

نکته: در صورت شاغل بودن هر دو زوجین، هزینه عائله‌مندی برای هر دو آن‌ها واریز می‌گردد. بعلاوه، هیچ محدودیتی در شمار فرزندان برای پرداخت حق اولاد ۱۴۰۳ وجود نداشته و پرسنل در صورت داشتن شرایط مذکور در بالا امکان دریافت آن را بدون هیچ مشکلی دارند.

مبلغ حقوق وزارت کار برای افراد دارای مدرک دیپلم

حقوق وزارت کار برای افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم مشخص نبوده و به هیچ‌وجه نمی‌توان مبلغی ثابت را برای آن در نظر گرفت.

کلیه کارمندان، باید حداقل حقوق کار را دریافت کنند و مدرک تحصیلی پایین نباید موجب کاهش دریافتی پرسنل از حداقل حقوق پرداختی شود. بعلاوه، شرکت‌های دارای طرح طبقه‌بندی مشاغل، پرداختی پرسنل خود را براساس تحصیلات و سوابق کاری آن‌ها مورد محاسبه قرار می‌دهند.

عیدی سال ۱۴۰۳

هر ساله در آخرین روزهای سال، تمامی افراد شاغل گوش به زنگ اطلاع از مبلغ عیدی بوده و انتظار واریز آن را می‌کشند. براساس قانون اداره کار، کلیه صاحبان مؤسسات، پیمانکاران و کارفرمایان باید در انتهای هر سال، مبلغی را تحت عنوان عیدی برای پرسنل خود واریز کنند. برای محاسبه عیدی، باید حداکثر ۳ برابر پایه حقوق و حداقل ۲ برابر آن را در نظر گرفت. دقت کنید که، هر شخص با بیشتر از یک ماه کار امکان دریافت عیدی را در انتهای سال دارد.

برگرفته از : https://www.shenasname.ir/kar/58615

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار