ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

متاسفانه بعضا کارفرما در به کارگیری از نیروی کار زن رعایت دستمزد قانونی را نمی کند و به نوعی بهره کشی و اجحاف در حق زنان کارگر را شاهد هستیم:

0

چگونه سطح رفاه کارگران افزایش می‌یابد؟

چگونه سطح رفاه کارگران افزایش می‌یابد؟

عضو کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با اشاره بر تاثیر ساماندهی اتباع غیرمجاز بر درآمدهای تامین اجتماعی گفت:طی سال‌هایی که دستمزدهای خوبی در شورای عالی کار به تصویب رسیده و بخش زیادی از سبد معیشت را پوشش داد, رونق کسب و کارها به وجود آمده و سطح رفاه جامعه کارگری افزایش پیدا کرده است.

علیرضا میرغفاری در گفت و گو با ایسنا، درباره  نقش کارگران غیرمجاز به ویژه زنان در عدم رعایت حداقل دستمزد از سوی کارفرمایان گفت:متاسفانه بعضا کارفرما در به کارگیری از نیروی کار زن رعایت دستمزد قانونی را نمی کند و به نوعی بهره کشی و اجحاف در حق زنان کارگر را شاهد هستیم. این مسأله در مورد نیروهای غیرمجاز هم دیده می شود و بخشی از نیروی کار داخلی از طریق اتباع بیگانه تامین می شود.
وی ادامه داد: درحال حاضر استفاده از نیروی کار غیرمجاز بدون رعایت هیچگونه استاندارد و قوانین خاص یا بیمه پردازی و پرداخت حقوق قانونی صورت می گیرد.
میرغفاری افزود: طبق آماری که وزارت کشور اعلام کرده تعداد اتباع بیگانه در کشور ۵ میلیون نفر است ولی آمار غیر رسمی بین ۸ تا ۱۲ میلیون نفر است که اگر این‌ عده در کشور ساماندهی و مشمول حداقل دستمزد یا بیمه پردازی شوند می‌تواند در اقتصاد کشور و درآمد تامین اجتماعی اثرگذار باشد.
عضو کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تصریح کرد: در برخی کارگاه‌ها شاهد هستیم که نوعی بهره‌کشی از نیروی کار شکل می‌گیرد و از گروه‌های خاص مثل افراد تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد استفاده می‌کنند ولی دستمزدهایی در قالب توافقی به آنها داده می شود که بسیار اندک است و پاسخگوی معیشت آنها نیست.
میرغفاری ادامه داد: وقتی دستمزد پایین است کسانی که آماده ورود به بازار کار هستند برایشان مقرون به صرفه نیست که وارد یک کارگاه یا شغل رسمی شوند و اینجاست که کمبود نیروی کار احساس می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این تجربه را داریم که طی سال‌هایی که دستمزدهای خوبی در شورای عالی کار تصویب شده و بخش زیادی از سبد معیشت را پوشش داده هم رونق در کسب و کارها به وجود آمده و هم سطح رفاه جامعه کارگری افزایش پیدا کرده و موجب افزایش اشتغال و بیمه پردازی شده است.

برگرفته از : https://www.isna.ir/news/1402122517695

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار