ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

در صورتی که تخلفی در حوزه تعیین حداقل مزد انجام شود، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز امکان ورود به موضوع را دارد:

0

رئیس فراکسیون کارگری مجلس؛

درصورت عدم افزایش مزد طبق قانون از وزیر کار طرح سوال می‌ کنیم.

بابایی کارنامی گفت: در صورتی که تخلفی در حوزه تعیین حداقل مزد انجام شود، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز امکان ورود به موضوع را دارد.

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل ازایلنا، تعیین حداقل دستمزد سال ۱۴۰۳ آخرین ایستگاه‌های خود را طی می‌کند و گفتگوهای طرفین کارگری، کارفرمایی و دولت روی سبد حداقل معیشت و میزان افزایش نرخی که در روزهای پایانی سال باید منظور شود، محل گمانه‌زنی‌های مختلف محافل صنفی و علمی است. اما سوالی که بیش از پیش کارگرانی درگیر خود می‌کند این است که آیا در صورت‌ عدم رعایت ماده ۴۱ قانون کار مانند سال گذشته در تعیین مزد، مجلس کماکان موضع انفعالی خواهد داشت یا برعکس امکان این وجود دارد که این بار نمایندگان در موضوع مزد ورود کنند؟

علی بابایی کارنامی (نماینده مردم ساری و رئیس فراکسیون کارگری مجلس) در پاسخ به سوالی پیرامون رقمی که دولت لازم است آن را در شورای عالی کار آن را در بحث افزایش دستمزد بپذیرد، اظهار کرد: مسئله ما این نیست که دولت می‌تواند به چه میزان افزایش مزد در شورای عالی کار در کنار گروه کارفرمایی رضایت دهد و از عهده آن برآید، بلکه مسئله ما این است که دولت «باید» طبق قانون افزایش مزد را بیش از تورم بپذیرد.

وی با بیان اینکه آمار و ارقام مربوط به تورم در پایان سال تغییر کرده است، گفت: دولت موظف است میزان حداقل دستمزد را بیش از نرخ تورم افزایش دهد و این به آن معناست که امسال دولت باید با افزایش بیش از ۵۰ درصدی مزد در شورای عالی کار موافقت کند و این میزان حداقلی است که برای عمل به قانون کار باید تصویب شود.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس در پاسخ به سوالی درباره واکنش احتمالی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صورت‌ عدم رعایت ماده ۴۱ قانون کار در افزایش حداقل دستمزد توسط دولت، بیان کرد: مجلس می‌تواند در صورت عمل دولت بر خلاف قانون در شورای عالی کار به موضوع تعیین مزد ورود کرده و با طرح سوال از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این دولت را نسبت به اقدامات خود پاسخگو کرده و ما نمایندگان انشا الله در چهارچوب وظایف نظارتی نمایندگان مردم برخورد خواهیم کرد.

بابایی کارنامی با اشاره به موضوع امکان ورود کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع دستمزد در صورت‌ عدم رعایت ماده ۴۱ قانون کار که در آن به بحث افزایش مزد به اندازه تورم اشاره شده، گفت: برای اینکه کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع ورود کند، باید مشروح مذاکرات رجوع کرده و آن را بررسی کرد تا مشخص شود تعیین مزد براساس یک توافق سه‌جانبه بوده یا به صورت یکجانبه از سوی دولت مزد در شورای عالی کار تصویب شده است؟ در صورتی که تخلفی در این حوزه انجام شود، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز امکان ورود به موضوع را دارد.

برگرفته از : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار