ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

وقتی می‌بینیم یک بازنشسته با دستان لرزان در سنین بالای ۷۵ تا ۸۰ سال با حقوق بازنشستگی پشت فرمان تاکسی‌ها باید کار کند، این به آن معناست که ما در حوزه روابط کار و تامین اجتماعی به هیچ وجه عملکرد درستی نداشتیم:

0

کاندیدای مورد حمایت جامعه کارگری مطرح کرد:

مشاغل فاقد ارزش افزوده و بی‌کیفیت ایجاد شدند.

تصویب مزد اندک موجب بحران روابط کار شد.

حسین شاهوی گفت: ما به وضوح می‌بینیم مشاغلی به شکل بی‌کیفیت گسترش یافتند که هیچ کمکی به زنجیره ارزش نمی‌کنند، در صورتی که اساس تولید ثروت بر کار است.

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل از ایلنا، حسین شاهوی (فعال کارگری و نامزد انتخابات مجلس مورد حمایت جامعه کارگری) با اشاره به ضرورت توجه به گروه‌های فرودست اجتماعی از جمله کارگران و بازنشستگان در کشور گفت: طبق قانون کار ایران و ماده چهل و یکم این قانون به صراحت می‌خوانیم که شرط تصویب نرخ افزایش مزد و حقوق کارگران باید در وهله اول تناسب آن با نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی باشد. شرط دیگر این است که با مزد یک خانوار نزدیک به چهار نفر بتوانند حداقل معیشت خود را تامین کنند. در سال گذشته متاسفانه به این قانون عمل نشد. باتوجه به تورم بالای ۴۰ درصدی فعلی شاهد آن هستیم که شرایط سختی بر کارگران کشور و به تبع آن بازنشستگان تحمیل شد.

وی با بیان اینکه «سیاست وزیر فعلی تعاون در حوزه روابط کار موجب ایجاد بحران معیشت کارگران در کشور شده است» گفت: ما شاهد این هستیم که کارگران مجرد نیز در این روزها با دو شیفت کار در تامین مواد غذایی و اجاره خود مشکل دارند و این حاکی از یک بحران عمیق است. به تبع آن وقتی می‌بینیم یک بازنشسته با دستان لرزان در سنین بالای ۷۵ تا ۸۰ سال با حقوق بازنشستگی پشت فرمان تاکسی‌ها باید کار کند، این به آن معناست که ما در حوزه روابط کار و تامین اجتماعی به هیچ وجه عملکرد درستی نداشتیم.

شاهوی با اشاره به ادعای دولت در زمینه کاهش نرخ بیکاری کل کشور به زیر ۷ درصد گفت: متاسفانه ما در حوزه اعلام آمار بیکاری با یک نوع مهندسی اعداد طرف هستیم. شما کافی است تا ببینید دولت چگونه برای جامعه اشتغال ایجاد کرده است. انبوه دستفروشان که در شبکه ریلی و در خیابان‌ها فعال هستند و انبوه بازنشستگان و جوانانی که در پشت موتورسیکلت‌ها و خودروها در شغل تاکسی اینترنتی مستقر شدند و انبوه افرادی که از طریق معاملات اینترنتی، رمز ارز و واسطه‌گری شاغل شده و یا حداقل ثبات کاری را دارند، در محیط اطراف ما هستند.

این کاندیدای انتخاباتی مورد حمایت جامعه کارگری گفت: ما به وضوح می‌بینیم مشاغلی به شکل بی‌کیفیت گسترش یافتند که هیچ کمکی به زنجیره ارزش نمی‌کنند، در صورتی که اساس تولید ثروت بر کار است و در ادبیات مذهبی و قرآنی ما نیز به شکل روشن و آشکار اشاره شده که آنچه از ثروت برای انسان قرارداده شده، براساس سعی و کار است و چنانکه قرآن تاکید کرده است: https://www.ilna.ir/«لیس للانسان الا ما سعیَ»! ما شاهد این نیستیم که مشاغلی گسترده در حوزه تولید و صنعت و خلاقیت در عرصه خدمات رشد کرده باشد و بخش عمده‌ای از شغل‌های ایجاد شده یا ارزش افزوده کمی وارد اقتصاد کشور می‌کنند و یا اساسا ماهیت واسطه‌ای دارند.

شاهوی با تاکید بر ضرورت تادیه تعهدات دولت نسبت به سازمان تامین اجتماعی و ضرورت فشار مجلس به دولت در این رابطه گفت: ما شاهد این هستیم که دولت فعلی مانند دولت آقای احمدی نژاد در دهه‌های گذشته ناگهان در یک سفر استانی طی یک ساعت دویست مصوبه تصویب می‌کند. مشخص نیست این مصوبات با چه کار کارشناسی و با چه منابع و تمهیداتی پیش می‌رود و صرف کمیت آماری عددی اعلام می‌شود. بسیاری از این پروژه‌ها خود عامل بهره‌برداری و سوء استفاده برخی افراد پیمانکار و سودجوست که باید با نظارت مجلس مقابل این روند ایستاد. زیرا این مسیر اقتصادی با تحمیل بودجه تورمی و پر از کسری ثروتمند را ثروتمندتر و فقیر را فقیرتر می‌کند.

برگرفته از : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار