ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تری دی پنل چیست؟

0

در سال‌های گذشته تنها راه ساختن ساختمان‌ها و یا جدا کردن فضاهای مختلف، ساخت و ساز دیوارهای جدید و بنایی کردن بود. خوشبختانه در حال حاضر و در دنیای مدرن و پیشرفته امروزی بسیاری از کارها تسهیل یافته است. این راحتی حتی به صنعت ساخت و ساز نیز تزریق شده، به طوری که برای بازسازی و ترمیم بعضی از محیط‌ها حتی به بنایی، گچ و سیمان نیاز نخواهد بود. به عبارت دیگر شما می‌توانید از دیوارهای پیش‌ساخته‌ای استفاده کنید که در بازار مصالح ساختمانی عرضه می‌شوند. یکی از بهترین نوع این دیوارهای پیش ساخته تری دی پنل نام دارد. جنس اصلی این پنل‌های تری دی از یونولیت است. در واقع تری دی پانل از پلی استایرن نسوز ساخته شده و کاربردهای زیادی در صنعت ساخت و ساز دارد. برای آشنایی بیشتر با این دیوارهای پیش ساخته می‌توانید راهنمای زیر را مطالعه کنید.

تری دی پنل از چه موادی ساخته شده است؟

به طور حتم اولین سوالی که در مورد تری دی پنل برای شما ایجاد می‌شود، مربوط به مواد اولیه این دیوار پیش ساخته خواهد بود. به طور کلی شبکه‌های مش جوشی اولین و مهم‌ترین مواد برای تولید این پنل‌ها به حساب می‌آیند. این شبکه‌ها نیز در ۲ طرف پلی استایرن نسوز قرار می‌گیرند و به یکدیگر اتصال پیدا می‌کنند.

خبر خوب اینکه این پنل‌های پیش ساخته بسیار سبک هستند و حمل آنها سخت نخواهد بود. اصلیت جنس ۳d panel  به یک شبکه مفتولی مش برمی‌گردد که بسیار سبک است. در ضمن عایق پلی استایرن نیز از دیگر مواد اولیه کاربردی در این پنل‌ها محسوب می‌شود.

در نظر داشته باشید این عایق بر ضخامت و مشخصات خاص و متفاوت در هر یک از پنل‌ها ظاهر می‌شود و همیشه ویژگی‌های یکسانی نخواهد داشت. علاوه بر پنل‌های پیش ساخته، شبکه‌های فولادی این پنل‌ها نیز در بازار مصالح ساختمان وجود دارند و قابل خریداری هستند.

ویژگی‌های مهم تری دی پنل

اکنون که متوجه شدید ۳d panel چیست، بهتر است با ویژگی‌های کاربردی این پنل پیش ساخته نیز آشنا شوید. همان‌طور که از مواد اولیه این پنل مشخص است، تری دی پنل غیر قابل اشتعال خواهد بود. در ضمن این پنل پیش ساخته در واقع عایق خوبی در برابر حرارت و برودت به حساب می‌آید.

از دیگر ویژگی‌های کاربردی این نوع پنل‌ها می‌توان به ضد زلزله بودن آنها اشاره کرد. به زبان ساده در زمان وقوع زلزله پنل‌های تری دی آسیب جدی نمی‌بینند. وزن آنها بسیار سبک است و می‌توانند عایق بسیار خوبی در برابر سروصدا باشند. نصب و راه‌اندازی ساده نیز از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این پنل‌ها به حساب می‌آید.

ضخامت مفتول پنل‌های تری دی متغیر خواهد بود. قیمت دیوار تری دی پانل مازندران نیز تا حد زیادی به ضخامت مفتول‌های آنها بستگی دارد. در ادامه سایر ویژگی‌های مهم این پنل‌ها را به طور خلاصه نام می‌بریم:

  • دارای قابلیت کشسانی بالا
  • دارای فوم با دانسیته‌های متغیر
  • دارای مفتول ساده و گالوانیزه
  • قابل استفاده به عنوان دیوار پیش ساخته
  • قابل استفاده برای تیغه‌کشی

اهمیت استفاده از تری دی پنل

تری دی پنل کاربردهای زیادی دارد اما یکی از اصلی‌ترین کارایی‌های این پنل‌ها مربوط به صنعت ساخت و ساز است. متاسفانه ساختمان‌هایی که با تیر و ستون ساخته می‌شوند، در طول زلزله ممکن است آسیب جدی ببینند و خراب شوند. همچنین این ساختمان‌ها به طور حتم ریزش می‌کنند.

در صورتی که ساختمان‌های ساخته شده از تیر و ستون به هنگام زلزله ریزش نکنند، بدون شک ترک‌هایی در آنها ایجاد می‌شود که خسارات مالی و جانی زیادی به همراه خواهد داشت. در مقابل اگر به هنگام ساختن ساختمان‌ها از پنل‌های ۳ بعدی استفاده شود، در زمان وقوع زلزله مشکلات و خسارات کمتری به وجود می‌آیند.

این پنل‌ها قدرت اتصال بین دیوارها و سقف‌ها را افزایش می‌دهند و بار روی ساختمان را بیشتر تحمل می‌کنند. در نتیجه ساختمان کمتر دچار تخریب و آسیب می‌شود. پانل‌های تری دی سازه‌های بسیار سبکی هستند که قدرت خوبی دارند و به تایید سازمان مقررات ملی نیز دست یافته‌اند.

چند نوع تری دی پنل داریم؟

با نگاه انداختن به لیست قیمت تری دی پانل متوجه می‌شوید که این پنل‌ها در انواع مدل‌ها و قیمت‌ها تولید، عرضه، استفاده و خریداری می‌شوند. براساس آمار به دست آمده، تری دی پنل‌ها به طور معمول دارای ۴ دسته‌بندی هستند که عبارتند از:

  • تری دی پانل غیرباربر: این مدل از پانل‌های تری دی بیشتر برای جدا کردن دیوارها استفاده می‌شوند.
  • تری دی پانل باربر: از این مدل پانل‌ها نیز به عنوان دیوارهای برشی در انواع سازه‌های مورد نظر استفاده می‌کنند.
  • تری دی پانل سقفی: این پانل‌های سقفی بیشتر به حالت افقی و شیبدار البته با شیب کم برای خمشی کاربرد خواهند داشت.
  • متال فوم: نسل بعدی تری دی پنل‌ها متال فوم‌ها هستند که مواد اولیه آنها نیز با نسل اول پنل‌ها یکسان است. این پانل‌ها بیشتر به عنوان مهاربندی عمودی، چهارچوب و مهاربندی افقی کاربرد دارند.

سخن آخر

در این راهنما سعی کردیم اطلاعات کاملی از پنل‌های تری دی در اختیار شما قرار دهیم. از این رو با توجه به سلیقه، نیاز، بودجه و سایر ویژگی‌های ساختمان خود می‌توانید از انواع پانل‌های تری دی استفاده کنید. با کمی گشت و گذار در بازار مصالح ساختمانی می‌توانید به راحتی این محصول را پیدا کنید و در ساخت و ساز خود به کار برید. تری دی پانل‌ها کاربردهای زیادی دارند و همین امر بر روی ضخامت و توانایی آنها تاثیرگذار است.

برگرفته از : https://www.pishkhan.com/article/700

 

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار