ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

دولت و مجلس به نگرانی‌های کارگران و بازنشستگان پایان دهند:

0
قطعنامه پایانی نشست نمایندگان کارگران استان‌های شمالی؛

دولت و مجلس به نگرانی‌های کارگران و بازنشستگان پایان دهند.

نمایندگان کارگران شاغل و بازنشسته ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود جامعه کارگری، خواستار اتخاذ تدابیری مناسب از سوی دولت و مجلس شدند.

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل از ایلنا، در پایان نشست اخیر دبیران و هیات‌های اجرایی خانه‌های کارگر مناطق شمال کشور؛ نمایندگان کارگران شاغل و بازنشسته ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود جامعه کارگری از جمله افزایش سن بازنشستگی، قراردادهای موقت و مزد کارگران، خواستار اتخاذ تدابیری مناسب از سوی دولت و مجلس شدند.

در بیانیه‌ای که ازطرف نمایندگان کارگری استان‌های گیلان، مازندران وگلستان منتشر شده آمده است:

“خداوند سبحان را شاکر و سپاسگزاریم که به ما توفیق خدمتگزاری به شریف‌ترین اقشار جامعه یعنی کارگران و بازنشستگان را بی‌هیچ منتی صرفاً از باب نوع دوستی و به تا سی از سیره نبوی و علوی ارزانی داشته و اینک با شوق و امید خدمتگزاری بیشتر به این دو قشر بزرگ کنار هم جمع شده‌ایم لازم دیدیم تا پیامی روشن از این نشست را به عزیزان و ولی نعمتان خود کارگران و بازنشستگان و همچنین دستگاه‌های مرتبط برسانیم.

به تاسی از رهبر معظم انقلاب و درک شرایط و موقعیت و منافع ملی که فرزندان برومندی از میهن اسلامی برای آن با نثار جان شیرین خود به فیض شهادت نائل آمدند با مهم دانستن ضرورت حضور در عرصه انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و به امید تحولی در عرصه تقنینی و قانونگذاری با جهت‌گیری احقاق حقوق اقشار جامعه و بهبود معیشت و سفره بشدت آسیب دیده اقشار آسیب پذیر، ضمن اعلام آمادگی خود در راستای هرچه پرشورتر برگزار شدن انتخابات، همه عزیزان از کارگران و بازنشستگان را دعوت به شرکت در انتخابات پیش رو می‌نماییم.”

شرکت کنندگان دراین نشست ضمن اظهارگلایه از مصوبات اخیر مجلس شورای اسلامی و شورای محترم نگهبان در خصوص افزایش سن بیمه‌پردازی برای بازنشستگی تصریح کرده‌اند: ازمقام معظم رهبری معظم تمنای دستور رسیدگی به این اجحاف بر حقوق حق الناس را داریم. بلاتکلیفی ده‌ها هزار تن از کارگران شاغل در مراکز تولیدی با ماهیت کار مستمر از رنج قراردادهای موقت سفید امضا یکی از مصادیق بارز و غیر قابل انکار ظلم ناروا و جفا در حق این سربازان عرصه تولید اشتغال -که خسته از رنج دستمزد ناقابل هم هستند- می‌باشد که لازم است مرا جع محترم نظارتی و دستگاه‌های مرتبط اقدامی عاجل در رفع این ظلم بنماید.

درادامه این بیانیه نمایندگان کارگری استان‌های شمالی با اشاره به آغازجلسات شورای عالی کاردرباره مزد ۱۴۰۳ اظهار کردند:

“ضمن هشدار به عواقب‌عدم تحقق یافتن وعده وزیر محترم کار برای افزایش مزد سال ۱۴۰۲ متناسب با افزایش نرخ تورم در طول سال که موجب تهی‌تر شدن سفره کارگران و بازنشستگان گردید و با ابراز نگرانی از تغییر و تحول در هیئت نمایندگان جامعه کارگری در شورای عالی کار از دولت و مجلس شورای اسلامی خواهان نگاه واقع بینانه‌تری از سفره کارگران بازنشستگان و ایجاد تناسب عادلانه بین نرخ افزایش مزد این عزیزان با شدت تورم موجود و البته با در نظر گرفتن تورمات انتظاری در ادامه سال ۱۴۰۳ که به تجربه هر سال موجب تهی دست‌تر شدن کارگران و بازنشستگان گردید، هستیم.

“تشکلات کارگری وبازنشستگی بعنوان شرکای اجتماعی وحلقه واسط تاکنون حلال بسیاری از مشکلات وجلو گیر تنش‌ها واعتراضات در ادوار مختلف بوده‌اند لذا حمایت از این نهاد‌ها وتشکلات موجبات تقویت نظام وایجاد کننده حسن روابط جامعه کارگری وبازنشستگی با سایر شرکای مفید لازم وضروری است. مع الوصف از وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی خواهان اتخاذ رویکرد حمایتی در حفظ این نهادهای ارزشمند هستیم”.

دربخش دیگری ازاین بیانیه نهادهای کارگری استان‌های شمالی ضمن قدردانی از اعضای کمیسیون تلفیق در اختصاص بودجه ۱۷۰.۰۰۰ میلیاردی تحت عنوان رد دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی خواهان تصویب آن در صحن مجلس شورای اسلامی شده‌اند.

نمایندگان کارگران در استان‌های شمالی هچنین در پایان ضمن اظهارگلایه از طولانی شدن روند اجرایی بیمه کارگران ساختمانی، خواهان تعیین تکلیف هرچه سریع تراین موضوع شده‌اند.

برگرفته از : https://www.ilna.ir

هدف از راه‌اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد. به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار