ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

آخرین وضعیت اشتغال ونرخ مشارکت اقتصادی درایران:

0

آخرین وضعیت ثبت اشتغال کشور در سامانه رصد ،نرخ مشارکت اقتصادی در این استان ها زیر ۴۰ درصد است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار با تشریح آخرین وضعیت ثبت اشتغال در سامانه ملی رصد، خالص اشتغال ایجادی در سه فصل بهار، تابستان و پاییز امسال را ۷۸۰ هزار نفر عنوان کرد.

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل از همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمود کریمی بیرانوند به تشریح آخرین آمار سامانه رصد اشتغال پرداخت و گفت: سامانه رصد بر خط و بر اساس کد ملی است و طبق گزارش‌ها آخرین وضعیت ثبت اشتغال در سامانه حدود ۷۴۷ هزار نفر بوده است.

وی ادامه داد: تعهد اشتغال ۱۴۰۲ یک میلیون و ۸۸ هزار و ۶۰۹ شغل ایجادی بوده که از این تعداد یک میلیون و ۵۳ هزار شغل در سامانه رصد به ثبت رسیده است و کل صحت سنجی ما حدود ۷۳ درصد بوده است که اگر یک میلیون و ۵۳ هزار شغل را به شکل بر خط محاسبه و ضربدر ۷۳ درصد صحت سنجی کنیم، تا این لحظه در کشور حدود ۷۴۷ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

کریمی بیرانوند خالص اشتغال ایجادی سه فصل بهار، تابستان و پاییز را بر اساس سامانه ملی رصد اشتغال تشریح کرد و گفت: میزان اشتغال در فصل بهار ۷۲۸ هزار نفر، در فصل تابستان ۹۰۷ هزار نفر و در پاییز امسال ۷۰۶ هزار نفر بوده است که با محاسبه آنها خالص اشتغال ایجادی در این سه فصل ۷۸۰ هزار نفر بوده است.

به گفته کریمی بیرانوند اگر این آمار را در کنار پوشش بیمه قرار بدهیم با تحلیل مرکز آمار یک میلیون شغل ایجادی تایید می‌شود.

معاون اشتغال وزیر کار با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در ۲۴ استان کشور گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری در ۷ استان کشور دو رقمی است و تک رقمی نیست و استان‌های دارای نرخ بیکاری بالا و دو رقمی، با مشکل نرخ مشارکت اقتصادی مواجه هستند.

به گفته وی استان های البرز، ایلام، خوزستان، سمنان، فارس، سیستان و بلوچستان، مرکزی و قم جزو استانهایی هستند که نرخ مشارکت اقتصادی آنها زیر ۴۰ درصد است و باید فعالیت بیشتری در بازار کار آنها صورت گیرد.

منبع: ایسنا
برگرفته از : https://www.hamshahrionline.ir/news/824604

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار