ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چگونه دوستان حقیقی خود را بشناسیم؟

0
چگونه دوستان حقیقی خود را بشناسیم؟

شناسایی فریبکاران، به خصوص وقتی نقاب دوستی و محبت به چهره می‌زنند و نیت‌های واقعی‌شان را در پس رفتارهای مهربانانه پنهان می‌کنند، دشوار است.

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل ازایسکانیوز آیا فرق کسی که واقعا با شما رفیق است را با کسی که به ظاهر به شما لطف می‌کند تا بتواند بعدها از شما سودجویی کند می‌دانید؟

با ما همراه باشید تا ۶رفتاری را که به ظاهر گرم‌اند اما در باطن هدفشان فریب ذهنی شماست، با هم مرور کنیم:

۱.همیشه با شما سر هر مسئله‌ای موافق هستند

تا حالا با افرادی که همیشه با شما موافق هستند برخورد داشته‌اید؟ به همه جوک‌های شما می‌خندند و سرشان را به نشانه تأیید شما مدام تکان می‌دهند. گویی آن‌ها بزرگ‌ترین طرفداران شما هستند. آن‌ها، درست مثل شخصیت جیم کری در فیلم «مرد بله گو»، بله‌گو هستند.

حس خوبی می‌دهد درست است؟ پس چه مشکلی دارد؟

مشکل اینجاست: همیشه موافق بودند روشی ذیرکانه برای دل بردن از شماست. در آغاز به نظر می‌رسد که او بهترین دوستی است که تاکنون نمونه‌اش را نداشته‌اید. با اینکه به نظر می‌رسد و احساس می‌شود که این دوستی واقعی است، چنین آدم‌هایی استاد دوستی‌های سریع هستند تا بتوانند به موقع از این دوستی‌ها سوء استفاده کنند.

دفعه بعدی که متوجه شدید یک دوست جدید همیشه با شما موافق است، مکث کنید و از خودتان بپرسید، این رفتار حقیقی و اصیل است یا چیزی در پس پرده وجود دارد؟

۲.شما را از محبت و توجه لبریز می‌کنند

در روابط عاشقانه به آن بمباران عشقی گفته می‌شود که یک شریک جدید عاطفی به نظر می‌رسد از شما سیر نمی‌شود و شما را با عشق خفه می‌کند.

اما اشتباه نکنید: حتما نباید در رابطه عاشقانه باشید تا کسی شما را از محبت سیراب کند.

تصور کنید: یک دوست جدید پیدا کرده‌اید که واقعا صمیمی به نظر می‌رسد. تمام طول روز شما را با ارسال پیامک کنترل می‌کند، همه پست‌های شبکه‌های اجتماعی شما را لایک می‌زند و برایتان نظر می‌گذارد و دعوتتان می‌کند تا با هم بیرون بروید.

به نظر می‌رسد که این دوستی با سرعتی شتابان از صفر به صد رسیده‌ است. شما تازه با هم دوست شده‌اید اما او تبدیل به بهترین دوست شما شده است. اما گاهی این رفتار عمدی است.

این تاکتیکی رایج در میان فریبکاران است. آن‌ها خودشان را خیلی سریع به بخش مهمی از زندگی‌تان تبدیل می‌کنند که تشویق‌تان می‌کند گاردتان را پایین بیاورید و راحت خودتان را در اختیار و کنترل آن‌ها بگذارید.

دوستی‌های تازه عالی‌اند، اما درست مثل رابطه‌های عاشقانه اگر در همان ابتدا خیلی سریع به اوج صمیمیت برسند، نیاز دارید پا روی ترمز بگذارید و از خودتان بپرسید: «علت چیست؟»

۳.با نظرات مثبت چاپلوسی می‌کنند

همه ما هر از گاهی شنیدن نظرات مثبت درباره خودمان را دوست داریم، درست است؟ طبیعی است که دوستان به هم نظرات مثبت بدهند. این حرکتی مهربانانه است و می‌توان روز یک فرد را بسازد.

اما فریبکاران گاهی از نظرات مثبت و تعریف‌ها به عنوان روشی برای ایجاد حس امنیت در شما استفاده می‌کنند. در بین این افراد استفاده بیش‌ازاندازه از تعریف‌های مثبت تاکتیکی برای تحمیق قربانی احتمالی است.

تعریف‌های گاه‌به‌گاه خیلی هم خوب است اما اگر در شروع یک رابطه تازه می‌بینید که شخصی مدام چاپلوسی‌تان را می‌کند، بهتر است تجدیدنظر کنید و ببیند آیا واقعا این تعریف‌ها اصیل و حقیقی است؟

۴.برقراری صمیمت زیادازحد فیزیکی

آیا چیزی بهتر از یک آغوش گرم دوستانه و عاشقانه برای آرام‌سازی وجود دارد؟

دوستان با این تماس‌های فیزیکی همدیگر را مورد محبت قرار می‌دهند: دستی روی پشت رفیق می‌کشند، شانه رفیق را فشار می‌دهند یا آرام بازوی رفیق را لمس می‌کنند.

در طی زمان این تماس‌ها باعث می‌شود که احساس نزدیکی و صمیمیت بیشتری کنید و رابطه‌تان عمیق‌تر شود. درحقیقت، «نتایج تحقیقات روان‌شناسی نشان داده که بغل کردن هورمون اوکسی‌توسین را ترشح می‌کند که هورمونی است که انسان‌ها را به هم پیوند می‌دهد.»

اما اگر متوجه شده‌اید که شخصی که تازه با او آشنا شده‌اید مدام با شما تماس فیزیکی برقرار می‌کند، شاید بهتر است آن را شیوه‌ای برای صمیمیت دروغین در نظر بگیرید.

فریبکاران می‌دانند که اگر دیگران حس کنند با آن‌ها صمیمی هستند، راحت‌تر می‌توانند کنترل شوند و آنچه می‌خواهند را به دست آورند.

توجه کنید که دوستان‌ تازه‌تان تا چه اندازه به شما محبت می‌کنند، قدری محبت فیزیکی قابل قبول است اما افراط در این شکل از محبت شک‌برانگیز است.

۵.محبت‌ها و دست‌ودلبازی‌های استراتژیک نشان می‌دهند

آدم‌هایی هستند که برای آنکه لطف شما را شامل حال خودشان کنند، در محبت کردن به شما پیش‌قدم می‌شوند. با این کار نه گفتن به آن‌ها کار دشوارتری می‌شود.

کسی را می‌شناسید که اغلب محبت‌اش را نشان می‌دهد و به شما هدیه می‌دهد؟ شاید این محبت اصیل باشد و نیازی نداشته باشید که نگران باشید.

اما با دقت بیشتری به قضیه نگاه کنید، اگر هدایا همیشه قبل از یک درخواست یا بیان یک نیاز صورت می‌گیرد، باید آن‌ها را محبت‌ها و دست‌ودلبازی‌های استراتژیک و رفتارهای کلاسیک آدم‌های فریبکار تلقی کنید.

۶.خیلی سریع همه چیز را با شما درمیان می‌گذارند

آیا تاکنون با شخصی در موقعیتی آشنا شده‌اید که خیلی سریع شما را معتمد تشخیص می‌دهد و در مورد هر امری به دنبال توصیه‌های شخصی شماست؟

ممکن است در خانه با مسئله‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کنند یا نیاز به توصیه‌ شما برای حل یک مشکل کاری دارند که به شما مراجعه می‌کنند.

در اغلب مواقع وقتی شخصی آسیب‌پذیری عاطفی از این نوع را به شما نشان می‌دهد، معنایش این است که به شما اعتماد دارد و می‌خواهد با شما پیوندی عمیق برقرار کند.

حس خوبی است که دیگران به شما اعتماد داشته باشند و تشویق‌تان می‌کند که شما نیز آسیب‌پذیری خودتان را نشان دهید.

اما محتاط باشید ـ اگر به نظر می‌رسد که این فرد خیلی زود دارد همه چیز را درباره خودش با شما در میان می‌گذارد، شاید نقشه‌ای دارد که شما نیز رازهای خودتان را با او درمیان بگذارید.

این تاکتیک آدم‌های فریبکار است که اول سر دردِ دل را باز می‌کنند تا طرف مقابل نیز شروع به صحبت کردن کند. آن‌ها به این نحو می‌توانند اطلاعات ارزشمندی درباره شما گردآوری کنند و علیه شما برای به دست آوردن خواسته‌هایشان استفاده کنند.

همیشه قبل از آنکه زیادی درباره مسائل شخصی‌تان صحبت کنید، از خودتان بپرسید: «آیا این فرد را به قدر کافی می‌شناسم که بخواهم چنین اطلاعاتی را با او در میان بگذارم؟»

سخن آخر

بعضی آدم‌ها اگرچه در ظاهر دوستانه به نظر می‌رسند، درواقع از تاکتیک‌های مرموز برای فریبکاری و دستکاری ذهنی شما بهره می‌گیرند.

فریب عاطفی ریشه در اعتماد و توجه شما نسبت به طرف مقابل دارد، برای همین است که آن‌ها اغلب پا را در ایجاد حس توهمی دوستی واقعی فراتر می‌گذارند.

مراقب این رفتارها باشید و به غریزه‌تان اعتماد کنید. اگر چیزی به نظرتان عجیب می‌آید، مکث کنید و موقعیت را ارزیابی کنید. اگر دوستان واقعی باشند، میل شما برای کند حرکت کردن در این مسیر را متوجه می‌شوند.

و اگر فریبکاران ذهنی باشند، به این ترتیب آن‌ها را ناکام می‌گذارید. ایمن بودن همیشه از متأسف بودن بهتر است.

منبع: راهنماتو

برگرفته از : https://www.iscanews.ir/news/1214898

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار