ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تپش قلب و کاهش هوشیاری نشانه کدام بیماری است؟

0

تپش قلب و اختلال در هوشیاری؛ علائم هشدار بیماریهای قلبی سن ابتلا به بیماری های قلبی در حال کاهش است و در شرایطی که تغذیه ناسالم، بی …

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل از ایسکانیوز، سن ابتلا به بیماری های قلبی در حال کاهش است و در شرایطی که تغذیه ناسالم، بی تحرکی و شرایط پر استرس محیطی بر فضای زندگی ما حاکم است، باید منتظر بیماری های مختلف و از جمله امراض قلبی و عروقی باشیم.

بیماری هایی مثل امراض قلبی که علائم آن به یکباره در بدن فرد ظهور می کند، در واقع از مدت ها قبل آغاز شده و اکنون در نتیجه تجمع عوامل ایجاد کننده، این بیماری مجال بروز یافته و متأسفانه فرد باید خود را برای یک فرایند طولانی درمان آماده کند.

بیماری های قلبی و عروقی می تواند ناشی از علل مختلفی از جمله آلودگی هوا، فعالیت بدنی کم، عدم نظم در برنامه زندگی که به تبع موجب اضطراب و فشار بر قلب می شود و همچنین عوامل وراثتی باشد، تهیه مواد اولیه سالم و مغذی که مسئولیت کلی آن بر عهده مسئولان و متولیان بخش های مختلف کشور می باشد، نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، مثلا در بحث تولید نمک تصفیه شده و یا ترکیب قند فرایندی طی می شود که نمک را فاقد برخی املاح مفید و قند را ترکیبی مستعد در ایجاد دیابت می سازد.

آلودگی هوا از جمله عواملی است که تک تک ما افراد در بروز آن نقش داریم و تبعات آن نیز به شکل فراگیر متوجه عموم جامعه خواهد بود؛ تک سرنشین بودن و تردد افراد با خودرو در مسافت های کوتاه نمونه ای از همین موضوع است. در بحث فعالیتهای بدنی نیز، عدم تحرک می تواند یک ظرفیت بالقوه در ایجاد بیماری های قلبی عروقی باشد، در این رابطه ورزش های مختلف و البته ساده ترین روش یعنی پیاده روی مورد تأکید است.

اهمیت دادن به نظم و برنامه ریزی در زندگی فردی را از دیگر فاکتورهای تأثیرگذار در کاهش بروز بیماری های قلبی و نظم در برنامه تغذیه ای و خواب افراد موجب کاهش استرس و اضطراب آنان می شود و این دقیقا یک اقدام پیشگیرانه در بروز بیماری های مهمی همچون بیماری های قلبی می تواند باشد.

ضرورت اصلاح سبک زیستی افراد به ویژه در بحث تغذیه و مصرف مواد سالم و مغذی،استفاده از مواد غذایی حاوی نگهدارنده ها و مواد افزودنی که عموما در فست فودها؛ از جمله کالباس و سوسیس ها و… به کار می رود، تا حد ممکن نباید مصرف شود. همین طور مصرف نمک و شکر به میزان کم و در مورد قندها نیز تاحد ممکن خرما، عسل و سایر قندهای طبیعی جایگزین شود.

با اشاره به مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها در کشور،استفاده از آنتی بیوتیک ها تا حد ممکن باید محدود شود چرا که اثرات جانبی آن می تواند موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن افراد شود.

عموم افراد بایستی از مصرف سیگار، قلیان و هر نوع ماده ای که برای بدن مضر می باشد پرهیز کنند و در عین حال موضوع فشارخون و دیابت را که در بروز سایر بیماریها و از جمله بیماری های قلبی مؤثر است، جدی بگیرند، در رابطه با بیماری دیابت و فشار خون توصیه می شود که افراد در سن بالای ٣۰سال آزمایش قند خون و فشارخون را بصورت دوره ای داشته باشند.

در خصوص علائم هشدار دهنده بیماری قلبی نیز نشانه هایی مانند درد وسط قفسه سینه که به دست چپ تیر می کشد، همراه با ضعف هنگام فعالیت، تنگی نفس، ورم پا، اختلال در هوشیاری و تپش قلب می تواند زنگ خطرهای بروز بیماری قلبی در فرد باشد که در اینصورت لازم است فرد در نزدیک ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه تا پس از ویزیت فرایند درمان او آغاز شود.

افرادی که در بین نزدیکان درجه یک خود بیماران قلبی با شرایط سنی نسبتا پایین دارند (مثلا حدود۴۰ سال) بایستی اقدامات پیشگیری کننده را جدی تر بگیرند و از فعالیت هایی که ریسک ابتلای آنها به بیماری های قلبی عروقی را تشدید می کند بپرهیزند.

منبع: بهداشت نیوز

برگرفته از : https://www.iscanews.ir/news/1213638

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار