ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

هیچکدام از وعده‌های مسئولان جهت اجرا شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به صورت کامل عملیاتی نشده است:

0

وعده همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به صورت کامل عملیاتی نشد.

رئیس اتحادیه زنان کارگر فارس معتقد است؛ عدم همخوانی نسبت منابع به مصارف سازمان تامین اجتماعی در شرایط فعلی، مشکلاتی را برای جامعه کارگران و بازنشستگان ایجاد کرده است.

زهرا درویشی به خبرنگار ایلنا گفت: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی به جای اینکه در مرحله نخست بدهی خود را به صندوق پرداخت کند تا در ادامه بتواند روی دارائی ها و اموالی که دارد سرمایه گذاری کند؛ عکس این اتفاق عمل کرده است.

وی با اشاره اینکه هیچکدام از وعده‌های مسئولان جهت اجرا شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به صورت کامل عملیاتی نشده است، ادامه داد: به‌رغم اینکه مسئولان سال‌هاست که وعده اجرای مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را می‌دهند اما این اتفاق در عمل رخ نمی‌دهد و موضوع همسان‌سازی بازنشستگان در سال گذشته هم به صورت ناقص اجرا شد.

به گفته درویشی مسئولان هر روز یک رفتار غیرمسئولانه با بازنشستگان انجام می‌دهند، تصریح کرد: کارگران به امید داشتن یک زندگی راحت در ایام بازنشستگی بخشی از درآمد و حقوق خود را طی ۳۰ سال به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کنند.

بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شیراز در ادامه با اشاره به اینکه تعهدات میان کارگر و کارفرما دو طرفه است، افزود:  اجرای افزایش سن بازنشستگی توسط سازمان تامین اجتماعی امری خلاف تعهد و غیر اخلاقی است.

درویشی با بیان اینکه بازنشستگان امروز و کارگران دیروز نقش بسیار ارزشمندی در دستاوردهای انقلاب و تمام دوره ها داشتند، ادامه داد: کارگران در تمام اتفاقات و دستاوردهای انقلاب حضور پر رنگی داشتند و ایثار، جهاد و ازخودگذشتگی از خود نشان داده اند اما شاهدیم این قشر مظلوم در بسیاری از موارد مورد بی مهری قرار گرفته‌اند.

رئیس اتحادیه زنان کارگر فارس در ادامه با بیان اینکه تاکنون دولت یک ریال از منابعی که در اختیار دارد به صندوق تامین اجتماعی کمک نکرده است، بیان کرد: متاسفانه شاهدیم که برنامه ها و تصمیمات نمایندگان مجلس به هیچ وجه به نفع قشر کارگر و بازنشسته نیست.

وی با بیان اینکه تصمیمات نمایندگان؛ امید و انگیزه را در میان قشر کارگر و بازنشسته از بین برده است، تصریح کرد: افزایش سن بازنشستگی باعث می‌شود تا انگیزه بیمه شدن در کارگران از بین برود؛ کدام کارگر می‌تواند بعد از ۴۰ سال کارکردن همواره چشم به بازنشستگی داشته باشد.

درویشی با بیان اینکه از شورای نگهبان انتظار دارد که در برابر این بی‌قانونی‌ها بایستد، گفت: شورای نگهبان باید از مصوبات یکطرفه پیشگیری کند و مانع از پایمال شدن حق کارگران به عنوان قشر مظلوم جامعه شوند.

بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شیراز ادامه داد: موضوعاتی مانند رانت، اختلاس و… به کارگران ارتباطی ندارد.

درویشی با بیان اینکه کارگران مظلوم‌ترین و بی‌دفاع ترین قشر جامعه هستند، ادامه داد: از آنجا که دولت‌ها به عنوان کارفرماهای بزرگ در اجرای اصل قانون سه جانبه گرایی نماینده کارگران و بازنشستگان را خلع سلاح کرده‌اند بنابراین چانه‌زنی نماینده‌های کارگران و بازنشسته‌ها در جلسات به جایی نمی‌رسد.

وی تاکید کرد: افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها در سال جاری عرصه را برکارگران و بازنشستگان تنگ کرده است.

درویشی خاطرنشان کرد: دولت اثبات کرد که نمی‌تواند اقدامی در جهت کنترل قیمت‌ها و تورم انجام دهد، لذا باید دستمزدها را به سطح عمومی قیمت‌ها برساند و در چند ماه باقی مانده از سال جلسه شورای‌عالی کار را تشکیل و افزایش مزد را مجددا اعمال نماید.

وی گفت: در رابطه با همسان‌سازی مجلس بایستی نسبت به اجرای آن و پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی اقدام کنند.

برگرفته از : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار