ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

موضوع خوشه های صنعتی چیست؟

0
یک مقام ارشد وزارت صنعت و تجارت روسیه اعلام کرد؛

برنامه روسیه برای ایجاد خوشه‌های صنعتی در ایران و هند.

روسیه در حال بررسی امکان ایجاد خوشه‌های صنعتی در ایران و هند و فراهم کردن شرایط ورود سرمایه گذاران روسی به بازار این کشورهاست.

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل ازایبنا، رومن چکوشوف، رئیس اداره همکاری‌های بین المللی و صدور مجوز تجارت خارجی در وزارت صنعت و تجارت روسیه در گفتگو با خبرگزاری تاس اعلام کرد که این کشور در حال بررسی امکان ایجاد خوشه‌های صنعتی در ایران و هند و فراهم کردن شرایط برای ورود سرمایه گذاران روسی به بازار این کشورهاست.

وی پس از یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: مسلماً هم ایران و هم هند کشور‌هایی هستند که ما آن‌ها را برای ایجاد نوعی خوشه صنعتی در نظر داریم.

این مقام افزود: من به آن منطقه صنعتی روسیه نمی‌گویم چرا که وظیفه ما جذب شرکای هندی و شاید حتی شرکایی از دیگر کشور‌ها برای ایجاید یک زنجیره تولید است.

کنستانتین کیم، رئیس مرکز تجارت خارجی در وزارت صنعت و تجارت روسیه نیز به نوبه خود گفت که می‌توان سه نکته اصلی را برای کمک به کسب و کار‌ها از نقطه نظر عملی در نظر گرفت.

وی گفت: اولین مورد جستجوی تامین کنندگان است. دوم کمک (به شرکت‌ها) به لحاظ لجستیک و سومین نکته کمک به تسویه حساب و پرداخت در شرایط فعلی است.

این مقام روسی در ادامه افزود که وزارت صنعت و تجارت روسیه در سال گذشته میلادی از ۱۲۵ نهاد و در طول ۱۰ ماه در سال جاری از بیش از ۶۰۰ نهاد حمایت کرده است.

بر اساس تعریف سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، خوشه صنعتی مجموعه‌ای از واحد‌های کسب‌وکار است که در یک منطقه جغرافیایی مشخص و با یک گرایش صنعتی مشترک متمرکز شده‌اند و با همکاری و تکمیل فعالیت‌های یکدیگر به تولید و عرضه کالا‌ها و خدمات می‌پردازند و همچنین دارای چالش‌ها و فرصت‌های مشترک هستند.

خوشه‌های صنعتی می‌توانند موتور محرک اقتصاد ملی و منطقه‌ای باشند؛ چراکه درنتیجه توسعه این خوشه‌ها، بنگاه‌های درون خوشه با بازدهی بیشتر و استفاده تخصصی‌تر از امکانات موجود کار می‌کنند و بازه زمانی واکنش آن‌ها نسبت به بازار بسیار کمتر از حالتی است که به‌صورت انفرادی کار می‌کنند. ایجاد و توسعه خوشه صنعتی مزایای متعددی برای بنگاه‌ها در پی دارد.

برگرفته از : https://www.ibena.ir/fa/news/158013

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار