ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

در قانون تأمین اجتماعی تصریح شده که اگر دولت حق خود را پرداخت نکرد باید بدهی خود را با سود مرکب پرداخت کند:

0
معاون دبیرکل خانه کارگر:

مشکل تأمین اجتماعی با افزایش سن و سابقه حل نمی‌شود،از تشکلات کارگری انتظار سکوت نداشته‌ باشید.

دولت وظیفه خود را به دوش کارگران انداخته است.

معاون دبیرکل خانه کارگر گفت: ما این مسئولیت را به عهده گرفته‌ایم تا بتوانیم سنگربان بی‌سنگربانانی باشیم که در برابر دست اندازی صاحبان زر، زور، ثروت و قدرت هیچ پناه‌گاهی ندارند.ما مکلف به دفاع از منافع کارگران هستیم، حتی اگر به ما انگ بزنند، اگر افزایش سابقه بازنشستگی اصلاح و شفاف نشود نباید از تشکلات کارگری انتظار سکوت داشته‌ باشند؛ ما اجازه نمی‌دهیم از بام جامعه کارگری بالا بروند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به استان گیلان، نشست کنگره سراسری خانه کارگر (عادی و فوق‌العاده) با حضور ریاست و اعضا در مجتمع کارگران شهید امامی چمخاله برگزار شد.

حسن صادقی در این نشست گفت: نباید موانع و مشکلات، زبان و چهره ما را دچار ترس کند، ما این مسئولیت را به عهده گرفته‌ایم تا بتوانیم سنگربان بی‌سنگربانانی باشیم که در برابر دست اندازی صاحبان زر، زور، ثروت و قدرت هیچ پناه‌گاهی ندارند.

معاون دبیرکل خانه کارگر عنوان کرد: در اتفاقات اخیر که برای برنامه هفتم افتاد با مسائل و مشکلاتی روبه‌رو شدیم که استمرار خواهد داشت، وقتی برنامه هفتم هرآنچه ظرف ۴۳ سال کسب کرده‌ایم را خدشه‌دار کند، ناگزیر هستیم حرکت کنیم و تحرک داشته‌باشیم.

وی اضافه‌کرد: البته در گذشته هم، بعد از برنامه اول و دوم در تمام برنامه‌های بعدی همین مولفه‌هایی که امروز در قالب برنامه هفتم روی میز هیأت رئیسه مجلس بوده وجود داشته؛ اما وقتی به صحن مجلس می‌رفت تفکری به اسم حمایت از کارگران بود که مانع از آن می‌شد.

تصمیم‌های امروز نتیجه نبود نماینده واقعی کارگران در مجلس است

این فعال حوزه کارگری ادامه‌داد: اگر در این دوره با این موضوع مواجه شده‌ایم، نتیجه نبودن نماینده واقعی ما در مجلس شورای اسلامی است، البته افرادی مانند بابایی تلاش کردند اما جایگاه افراد متفاوت است اینکه فردی مرجع باشد، در مجلس وجود نداشت.

صادقی تأکید کرد: تک تک ما خط مقدم هستیم، باید بدانیم این خط تیر مستقیم و ترکش دارد، احتمال کشته‌شدن، زندان رفتن، دستگیری و محاکمه دارد، اما اگر اندیشه‌ای مانند افکار مجالس گذشته داشتیم شاید امروز هزینه سنگینی را شاهد نبودیم که زندانی شویم و دو سال زندانی تعلیقی و تعزیری نصیب ما شود.

معاون دبیرکل خانه کارگر اظهار کرد: ما با افزایش سن و سابقه، خارج شدن کارگاه‌های چهار نفره از شمول بیمه اجباری و حوادث کار، ترویج بی‌برنامگی و بی‌قانونی در حوزه کار، انداختن سهم دولت به‌دوش کارگر در پرداخت حق بیمه مخالف هستیم.

دولت بزرگ‌ترین بدهکار به تأمین اجتماعی است

وی ادامه‌داد: حق بیمه باید در قالب سیستم پرداخت مالیات، جمع‌آوری، به خزانه دولت منتقل و به‌صورت تنخواه بازگردد، هرآنچه تأمین اجتماعی از دولت مطالبه دارد به‌صورت ساده پرداخت می‌شود ولی ارزش ریالی سال‌های گذشته بسیار متفاوت است.

این فعال حوزه کارگری تصریح‌کرد: در قانون تأمین اجتماعی تصریح شده که اگر دولت حق خود را پرداخت نکرد باید بدهی خود را با سود مرکب پرداخت کند، که بر این اساس بدهی دولت به تأمین اجتماعی ۸۵۰ هزار میلیارد تومان است، اما اگر ساده محاسبه شود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد شد.

وی با اشاره به موارد بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی گفت: دولت در ۶۷ عنوان به تأمین اجتماعی بدهی دارد؛ البته نمی‌گوییم تمام این بدهی برای این دولت است؛ بلکه در طول سال‌های مختلف انباشته شده‌ و امروز به بزرگ‌ترین بدهکار به تأمین اجتماعی تبدیل شده‌ است.

صادقی گفت: ما بدون دلیل حرف نمی‌زنیم که کسی محاکمه کند و بگوید شما بدون دلیل با این دولت و مجلس مشکل داشتید؛ اگر چیزی نمی‌گوییم به‌خاطر مسائل امنیتی است.

دولت و مجلس به تأمین اجتماعی نگاه دوگانه دارند

وی با بیان اینکه در برنامه ششم دولت مکلف شده که بدهی خود به تأمین اجتماعی را در سال پایانی صفر کند، عنوان کرد: این اتفاق نیفتاد؛ تأمین اجتماعی سازمانی غیردولتی است که با مبلغ‌های دریافتی از کارگران و بازنشستگان ایجاد شده و روی پای خود ایستاده، اگر می‌خواهیم روی پای خودش باشد باید همه به تعهدات خود عمل کنیم، چرا دولت و مجلس وقتی به تأمین اجتماعی می‌رسند آن را فرزند نامشروع و فرزند خوانده متصور می‌شوند و نگاه دوگانه دارند.

معاون دبیرکل خانه کارگر ادامه‌داد: وقتی تأمین اجتماعی مقدار زیادی از منابع خود را از دولت و کارفرماهای بخش خصوصی طلب دارد، چطور می‌تواند در این شرایط نفس بکشد.

وی اظهار کرد: آنچه که اتفاق افتاده دلسوزی نیست، ما نباید دستورالعمل‌های بانک جهانی و صندوق بین المللی پول را در اقتصادی که مشخص نیست در چه کانالی حرکت می‌کند، اعمال کنیم؛ آنچه که اتفاق افتاده خط تحلیل نئولیبرالیسم است که به معنی سرمایه‌داری افسار گسیخته است و با معیارهای رهبری در حوزه سیاست‌های کلان صندوق‌های کارگری متضاد است.

صادقی تصریح‌کرد: آنچه در برنامه هفتم به مشام ما می‌خورد بوی حق کشی و ضربه‌پذیر کردن بازنشستگان و کارگرانی است که طرفدار نظام و انقلاب هستند و با این کارها اعتقادات و باورهای آن‌ها سست می‌شود، با متناسب سازی موافق هستیم در صورتی که منابع آن تعریف شده باشد که در برنامه ششم صراحت داشت.

مشکل تأمین اجتماعی با افزایش سن و سابقه حل نمی‌شود

وی ادامه‌داد: به مجلس دعوت شدیم، نظرمان را نوشتیم اما گفتند دو مشکل دارد، در مقابل چند پیشنهاد دادیم، باید منابع ما مانند دولت دیده شود که از نظر آن‌ها امکان‌پذیر نبود، البته در این حوزه در نهایت چیز خوبی برای بازنشستگان تصویب شد.

این فعال حوزه کارگری ادامه‌ داد: در حوزه افزایش سن و سابقه همچنان معترض هستیم، مشکل تأمین اجتماعی با این شیوه حل نمی‌شود، باید در کمیسیون تخصصی بررسی می‌شد و به صحن علنی می‌رفت، اما این کار عملی نشد و افزایش سن و سابقه پلکانی شده‌است.

وی اضافه‌کرد: بسیاری از کارگران باید ۴۲ سال کار کنند تا مشمول بازنشستگی شوند، که مورد اعتراض جامعه کارگری است، ما مکلف به دفاع از منافع کارگران هستیم، حتی اگر به ما انگ بزنند، اگر اصلاح و شفاف نشود نباید از تشکلات کارگری انتظار سکوت داشته‌باشند؛ ما اجازه نمی‌دهیم از بام جامعه کارگری بالا بروند.

عباسی در ادامه به اصلاح اساس‌نامه اشاره کرده و گفت: شرایط کار ما تغییر خواهد کرد، خانه کارگر تحت عنوان تشکیلات سیاسی و صنفی مطرح بود، اما بعد از این در سرفصل اساس‌نامه واژه سیاسی برداشته می‌شود و تشکیلات صنفی و تخصصی خواهد بود، بعد از این تشکلات کارگری که شکل گرفتند باید خود را با این اساس‌نامه تطبیق دهند.

برگرفته از : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار