ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تنقلات کم کالری برای کاهش وزن کدامند؟

0

بخش زیادی از کالری‌های روزانه بدن ما از طریق مصرف تنقلات تامین می‌شود. از همین رو انتخاب تنقلات سالم و کم کالری می‌تواند به کاهش وزن کمک زیادی کند. اما کدام تنقلات برای کاهش وزن مناسب هستند؟ در این مقاله می‌توانید با لیستی از مفیدترین تنقلات کم کالری برای کاهش وزن آشنا شوید.

۱- آجیل مخلوط

آجیل سرشار از چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر است و فواید زیادی برای بدن دارد. مصرف آجیل موجب احساس سیری می‌شود. این خوراکی یک میان وعده سالم و مقوی برای مصرف روزانه است. مطالعات نشان می‌دهد که خوردن آجیل در حد اعتدال می‌تواند در کاهش وزن مؤثر باشد. از آنجایی که آجیل‌ها کالری به نسبت بالایی دارند، بهتر است روزانه بیشتر از حدود ۱/۴ لیوان آجیل استفاده نکنید.

۲- ماست یونانی با میوه

ماست سرشار از پروتئین است و توت‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند. اضافه کردن انواع توت به ماست کم‌چرب یونانی می‌تواند بهترین میان وعده برای سلامت بدن و جلوگیری از افزایش وزن باشد. در صورت تمایل می‌توانید از هر نوع میوه‌ای که دوست دارید با ماست استفاده کنید. فراموش نکنید که برای کاهش کالری‌های مصرفی حتما از ماست کم‌چرب استفاده کنید.

۳- شکلات تلخ و بادام

شکلات و بادام یک ترکیب فوق‌العاده جذاب و البته مفید است که می‌توانید به عنوان تنقلات کم کالری در رژیم غذایی خود استفاده کنید. شکلات تلخ آنتی‌اکسیدان فراوانی دارد و بادام سرشار از چربی‌های سالم است. می‌توانید شکلات تلخ خرد شده را با بادام مخلوط کنید و یا شکلات را آب کنید و روی تکه‌های بادام خرد شده بریزید. سپس صبر کنید تا شکلات دوباره سفت شود. حالا از این شکلات بادامی به عنوان میان وعده سالم استفاده کنید.

می‌توانید در طول روز از حدود ۲۵ گرم شکلات تلخ در کنار چند دانه بادام استفاده کنید. اما به هیچ عنوان در مصرف شکلات زیاده‌روی نکنید.

۴- میوه

احتمالا می‌دانید که در رژیم غذایی سالم هیچ ماده غذایی به اندازه میوه اهمیت ندارد. میوه‌ها سرشار از ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند. می‌توانید به عنوان تنقلات در طول روز از میوه‌های مختلف استفاده کنید. سیب، گلابی، موز، انگور، گریپ فروت و پرتقال از بهترین میوه‌هایی هستند که می‌توانید برای تامین انرژی روزانه بدن استفاده کنید. اگر احساس گرسنگی می‌کنید، می‌توانید از میوه در کنار آجیل یا ماست استفاده کنید.

۵- پاپ کورن

پیشنهاد بعدی ما در لیست تنقلات کم کالری برای کاهش وزن، پاپ کورن است. پاپ کورن سرشار از مواد معدنی است و فیبر فراوانی دارد. مصرف پاپ کورن موجب احساس سیری می‌شود و بخش زیادی از آهن و فیبر مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. بهتر است پاپ کورن را خودتان در خانه با نمک و روغن کم تهیه کنید. پیشنهاد می‌شود برای تنوع مقداری اسنک فنری نیز در کنار پاپ کورن بخورید تا لذت بیشتری از این میان وعده ببرید.

۶- اسموتی

اسموتی یک میان وعده سالم است که می‌توانید آن را با استفاده از ماست یونانی؛ مقداری میوه منجمد و عسل تهیه کنید. برای تهیه اسموتی می‌توانید میوه مورد علاقه‌تان را منجمد کنید. سپس با ماست و عسل در مخلوط‌کن بریزید و به عنوان میان وعده میل کنید. این نوشیدنی هم مزه فوق‌العاده لذیذی دارد و هم بسیار مقوی و سالم است.

۷- میوه خشک

میوه خشک یکی دیگر از تنقلات مفیدی است که به خاطر فیبر بالا و ویتامین‌های فراوانی که دارد، گزینه مناسبی برای کاهش وزن است. سعی کنید در روز از مقداری میوه خشک به عنوان تنقلات استفاده کنید. بهتر است از میوه خشک‌های خانگی استفاده کنید و یا گزینه‌هایی را انتخاب کنید که بدون شکر و افزودنی درست شده‌اند.

۸- آدامس

آدامس یکی از بهترین تنقلات برای افرادی است که نمی‌توانند به راحتی اشتهای خود را کنترل کنند. اگر به خوردن تنقلات مختلف در طول روز عادت کرده‌اید و احساس می‌کنید، هر چند ساعت باید چیزی بخورید، بهتر است یک آدامس بدون شکر در دهانتان بگذارید. مطالعات نشان می‌دهد که جویدن آدامس از پرخوری جلوگیری می‌کند و میل به خوردن تنقلات ناسالم را کاهش می‌دهد.

۹- تخمه

تخمه آفتابگردان سرشار از ویتامین E است و برای سلامت مغز و بهبود حافظه بسیار مفید است. تخمه کدو نیز به دلیل روی زیادی که در آن وجود دارد، به سلامت مغز کمک می‌کند. از طرف دیگر تخمه یک گزینه عالی به عنوان میان وعده است که می‌تواند از پرخوری‌های روزانه جلوگیری کند. سعی کنید از مقدار مشخصی از تخمه در طول روز استفاده کنید، زیرا مصرف زیاد تخمه ممکن است منجر به اضافه وزن شود.

۱۰- لواشک خانگی

لواشک خانگی اگر به روشی بهداشتی و مطمئن درست شده باشد، در واقع همان میوه خشک شده است که نه تنها خواص زیادی دارد، بلکه می‌تواند به عنوان یک میان وعده سالم و خوشمزه در طول روز مصرف شود. اگر از رژیم‌های کاهش وزن پیروی می‌کنید، می‌توانید روزانه مقداری لواشک سالم میل کنید و از طعم این خوراکی خوشمزه لذت ببرید. به خاطر داشته باشید که در برخی از لواشک‌های بسته‌بندی‌شده از شکر استفاده می‌شود و این موضوع می‌توانید کالری‌های دریافت شما را افزایش دهد.

سخن نهایی

همانطور که گفته شد، تنقلاتی که در طور روز استفاده می‌کنیم، به طور مستقیم با میزان کالری‌های روزانه ما مرتبط هستند. سعی کنید در طول روز تنها از تنقلات سالم، بدون قند و بدون چربی استفاده کنید. در مصرف تنقلات زیاده‌روی نکنید و حتی مفیدترین خوراکی‌ها را هم به اندازه مناسب مصرف کنید و برای کاهش وزن در همه حال به این اصول پایبند باشید.

برگرفته از : https://techfars.com/204272/13-reasons-we-live-in-the-matrix

هدف از راه‌اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد. به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار