ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

گسترش جمعیت جوانانی که نه تحصیل می‌کنند و نه شاغل هستند:

0

 هشدار سازمان جهانی کار در رابطه با افزایش نرخ شاخص «نیت».

سازمان جهانی کار اعلام کرد: متأسفانه جوانان در گروه سنی‌ای هستند که سخت‌ترین مسیر را برای یافتن کار شایسته پیش رو دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان جهانی کار، این سازمان در گزارش اخیر خود نسبت به افزایش جمعیت جوانان ۱۶ تا ۳۰ ساله‌ای نه در حال کار هستند و نه در حال تحصیل، هشدار داد.

در این گزارش آمده است، جوانان امروزی به‌عنوان بهترین نسل مستعد و امید ما به آینده‌ای بهتر، متأسفانه در گروه سنی‌ای هستند که سخت‌ترین مسیر را برای یافتن کار شایسته پیش رو دارند.

طبق این گزارش؛ در سال گذشته میلادی یعنی در سال ۲۰۲۲ افراد ۱۵ تا ۲۴ساله حدود ۲۱ درصد از کل جمعیت جهان در سن کار را تشکیل می‌دهند. با این حال این گروه، کمتر از ۱۳ درصد از کل افراد شاغل به کار یا تحصیل جهان را تشکیل می‌دهند. به عبارت بهتر بیش از ۳۳ درصد بیکاران جهان را جوانان تشکیل می‌دهند. یک سوم بیکاران جهان درحالی جوانان هستند که تنها یک پنجم جمعیت جهان فعلی، در این حدود سنی قرار دارند.

جوانان همچنین بیشتر در مشاغل «بد» استخدام می‌شوند و وارد حوزه‌هایی از کار می‌شوند که کار شایسته محسوب نشده و اغلب می‌توانند در مشاغل غیررسمی دسته‌بندی شوند. این باعث شده کارگران جوانی که بیکار نیستند، دو برابر بیشتر از کارگران بزرگسال در فقر شدید زندگی کنند؛ یعنی با شرایط برابری قدرت خرید (PPP) کمتر از ۱٫۹۰ دلار آمریکا در روز (درآمد روزانه کمتر از ۱۰۰ هزار تومان).

کار کردن جوانان در مشاغل غیر شایسته، سخت و غیر رسمی باعث شده تا از نظر تامین اجتماعی و بیمه شغلی نیز دقیقا در سنین اوج کار، کارگران فاقد حمایت اجماعی باشند. بر اساس آخرین داده‌های موجود (۲۰۲۲) در مورد جوانان در مشاغل غیررسمی، نرخ غیر رسمی اشتغال جوانان به کارهای غیررسمی ۷۸ درصد بود، در حالی که این میزان برای بزرگسالان ۵۸ درصد است.

پس از گسترش پدیده گرم شدن زمین، تغییرات آب و هوایی و کرونا، گویا روند غیرشایسته شدن مشاغل برای جوانان افزایش یافته است. اخیرا در نظرسنجی بین‌المللی سازمان جهانی کار، این نتیجه‌گیری مطرح شد که در دوره بحران، درآمد جوانان در بسیاری از سطوح کاهش یافته است، اما بازار کار جوانان هنوز به طور کامل نابود نشده اما غیررسمی‌تر از گذشته شده است. این امر به ویژه در اقتصادهای کم درآمد و با درآمد متوسط، به ویژه در کشورهای عربی، آسیای شرقی، جنوب صحرای آفریقا و جنوب آسیا بیشتر مشاهده می‌شود.

در سال ۲۰۲۲ در سطح جهانی، تقریباً یک چهارم جوانان جهان در آموزش، اشتغال یا آموزش عضو (NEET) ها نبودند؛ یعنی در سن جوانی همزمان خارج از فرآیند آموزش و اشتغال نبوده و درحال تحصیل یا کار یا هردو بودند. این میزان بیش از یک درصد بالاتر از دوران ماقبل کرونا محسوب می‌شد که تنها ۱۹ درصد جوانان در ذیل شاخص «نیت» (جوانانی که نه شاغل هستند و نه در حال تحصیل) دسته‌بندی می‌شدند. ضمن اینکه زنان بیشتر از مردان قربانی این شاخص بودند.

منبع : https://www.ilna.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار