ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کارت ملی و کارت بانکی به زودی یکی می‌شود؟

0

تجمیع کارت‌های خدماتی در کارت «ملی هوشمند» کلید خورد،امکان استفاده از کارت ملی در بانک در آینده.

 سایت اقتصادی ایران به نقل ازایسنا: با امضای تفاهمنامه همکاری مشترک میان سازمان ثبت احوال کشور و بانک ملی جمهوری اسلامی ایران تجمیع کارت‌های خدماتی در کارت ملی هوشمند کلید خورد و از این طریق شهروندان می‌توانند از کارت ملی خود در آینده نزدیک به عنوان کارت بانکی نیز استفاده کنند.

سازمان ثبت احوال کشور در امضای تفاهمنامه با بانک ملی جمهوری اسلامی ایران همکاری جهت انجام پروژه‌های مشترک به منظور ایجاد راه‌اندازی یا توسعه کسب و کارهای مبتنی بر حوزه صلاحیتی طرفین انجام شد. از موضوعات این تفاهمنامه می‌توان به تبادل اطلاعات برای عملیاتی شدن کارت هوشمند ملی به جای کارت بانکی و طراحی و تولید سلول‌های متناظر از جمله سرویس تطبیق اثر انگشت کارت ملی، بهره‌برداری بانک از سامانه استعلام الکترونیکی هویت انفرادی، استعلام نشانی افراد و سامانه پایگاه سببی و نسبی و تدوین و ارائه کسب و کار مبتنی بر احراز هویت غیر حضوری اشاره کرد.

در آئین امضای این تفاهمنامه مشترک نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: امروز با هدف مشارکت و هم افزایی بین دو دستگاه ثبت احوال و بانک ملی برای ارائه خدمات مناسب‌تر این تفاهمنامه به امضاء رسیده است بسیاری مسائل که مردم کشور و بچه‌های عملیاتی دولت درگیر آن بودند با تحقق این هم افزایی حل و فصل می‌شود.

وی افزود: بانک ملی با ۵۲ میلیون مشتری یعنی تقریبا بیشتر مردم که امکان افتتاح حساب داشتند در بانک ملی حساب دارند و تلاش ما ارائه خدمات مناسب و درخور مردم کشور است و با این همکاری خدمات مناسب‌تری را به هموطنان ارائه می‌دهیم.

نجارزاده ادامه داد: از سوی دیگر در توسعه محصولات اعتباری مناسب‌تر و شفاف‌تر امیدواریم بتوانیم قدم مثبتی را برداریم و با دسترسی به اطلاعات ارزشمندی که در سازمان ثبت احوال وجود دارد به گونه‌ای امکانات فراهم شود که مشتریان با سرعت بالاتر و شفافیت بیشتری اعتبارسنجی و رتبه‌بندی شوند و در نهایت خدمات بهتری ارائه شود.

وی تاکید کرد: در بحث کارت ملی هوشمند یکی از دغدغه‌های سال‌های گذشته بوده با تدبیر سازمان ثبت احوال چاپخانه بانک ملی چاپ کارت‌های ملی هوشمند را در دستور کار قرار داده تا به عنوان دستگاه همکار این خدمات را به شهروندان ارائه کند. همچنین سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آتی و مشترک در بحث‌های هویتی و سببی نسبی به صورت مشترک با سازمان ثبت احوال انجام خواهد شد تا در جهت تحقق دولت الکترونیک گام موثری را برداریم.

کارگر رئیس سازمان ثبت احوال کشور نیز در بخش دیگری از این جلسه گفت: سازمان ثبت احوال و بانک ملی از قدیمی‌ترین دستگاه‌های دولتی کشور هستند که توفیقات خوبی در ارائه خدمات به مردم در طول مدت راه‌اندازی خود داشتند.

وی افزود: سازمان ثبت احوال به عنوان دستگاهی که هویت بخشی به آحاد جامعه را بر عهده دارد، در مواقع گوناگون همچون در زمان دفاع مقدس و انتخابات‌ها خدمات شایانی را به کشور و مردم ارائه کرده است. بانک ملی نیز در طول تاسیس خود خدمات قابل توجهی را ارائه کرده است. بر همین اساس تفاهمنامه بین دو دستگاهی که بیشترین ارتباط را با مردم دارند و تجارب خوبی را کسب کرده‌اند صورت گرفته و با پیوندشان خدمات بهینه و درخشان‌تری به مردم ارائه می‌شود.

برگرفته از : https://www.fardayeeghtesad.com/news/27395

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار