ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تاثیر لبنیات پرچرب بر کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی:

0

در صورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                    ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

رژیم غذایی حاوی لبنیات پرچرب خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.

یک مطالعه جدید نشان داده است که محصولات لبنی پرچرب از جمله پنیر، ماست کامل و شیر کامل می‌توانند از حملات قلبی، سکته مغزی و سایر بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کنند.

این مطالعه نشان داد که گوشت قرمز فرآوری نشده می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد.

این‌ها یافته‌های شگفت‌انگیز کارشناسانی هستند که رتبه‌بندی غذایی به نام “امتیازات رژیم غذایی شهری و روستایی بالقوه سالم” را ایجاد کرده اند.

رژیم غذایی PURE شش گروه غذایی میوه ها، سبزیجات، حبوبات، آجیل، ماهی و لبنیات پرچرب را مطرح می‌کند که می‌توانند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهند. همچنین در یک رژیم غذایی سالم جا برای غلات کامل و گوشت‌های فرآوری نشده مانند گوشت گاو وجود دارد.

دکتر اندرو مینتی، نویسنده این مطالعه و استادیار دانشگاه مک مستر در کانادا گفت: غذا‌های کم چرب در مرکز توجه مردم قرار گرفته اند؛ با این حال، نتایج ما نشان می‌دهند که حداکثر دو وعده در روز از محصولات لبنی، عمدتا از چربی‌های کامل می‌تواند در یک رژیم غذایی سالم گنجانده شود.

رژیم غذایی PURE که در مجله قلب اروپا منتشر شده است، بر اساس شش محور زیر است:

میوه: ۲ تا ۳ وعده در روز
سبزیجات: ۲ تا ۳ وعده در روز
حبوبات (لوبیا، عدس، نخود): ۳-۴ وعده در هفته
آجیل: ۷ وعده در هفته
ماهی: ۲ تا ۳ وعده در هفته
لبنیات: دو وعده در روز

محققان گفته اند که مقادیر متوسط ماهی و محصولات لبنی پرچرب با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی مرتبط است. همان نتایج سلامتی را می‌توان با مصرف متوسط غلات و گوشت به دست‌آورد؛ تا زمانی که غلات کامل، تصفیه نشده و گوشت‌های فرآوری نشده باشند.

رژیم غذایی PURE با سایر رژیم‌های غذایی سالم مانند رژیم مدیترانه‌ای متفاوت است. داده‌های مورد استفاده شامل تجزیه و تحلیل ۱۴۷۶۴۲ نفر از جمعیت عمومی در ۲۱ کشور در پنج قاره بود.

محققان گفتند: این متنوع‌ترین مطالعه در مورد نتایج تغذیه و سلامت در جهان و تنها مطالعه با نمایندگی کافی از کشور‌های با درآمد بالا، متوسط و پایین بود.

منبع: الیوم السابع

برگرفته از : https://www.yjc.ir/fa/news/8501278

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار