ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

رمز ارز گروه بریکس؛ تهدیدی برای جایگاه دلار:

0

در صورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                    ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

سایت اقتصادی ایران به نقل از آی‌تی‌منگروهی از تحلیلگران اقتصادی باور دارند با معرفی رمزارز گروه بریکس، ائتلافی متشکل از اقتصاد‌های نوظهور جهان، که دارای پشتوانه طلا خواهد بود، دلار آمریکا از معاملات جهانی حذف خواهد شد و تورم در این کشور لجام گسیخته خواهد شد.

این هشدارها در پی آن داده شده‌اند که سفارت روسیه در کنیا به تازگی اعلام کرده است کشورهای عضو گروه بریکس،یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی درحال برنامه‌ریزی برای معرفی یک ارز تجاری مشترک با پشتوانه طلا هستند. این طرح بر تلاش برای دلارزدایی از سوی چندین کشور در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده نسبت به توانایی واشینگتن برایاستفاده تسلیحاتی از دلار به واسطه اعمال تحریم‌هایاقتصادی تاکید دارد.

چین در این مسیر پیشگام است و روند دلارزدایی را با افزایش استفاده از واحد پول ملی خود در تجارت بین‌المللی هدایت می‌کند، درحالی که بانک‌های مرکزی مختلفی در جهان اکنون به شکل فزاینده‌ای از یوآن به عنوان سوآپ ارزی استفاده می‌کنند.

در اوایل سال جاری هم ایران و روسیه اعلام کردند درحال کار روی ایجاد ارزی دیجیتال با پشتوانه طلا هستند تا به اینشکل با دلار مقابله کنند؛ اما این طرح زمانی قابل اجرا خواهد بود که روسیه مقرراتی برای استفاده از دارایی‌های دیجیتال وضع کند. هند هم اخیرا برای استفاده از روپیه در تجارت بین‌المللی خود تلاش‌هایی کرده است.

آمارها اما حاکی از آن هستند که باوجود قدرت گرفتن اینتلاش‌ها در سرتاسر جهان، دلار همچنان پیشروترین ارز ذخیره در جهان است و تا پایان سال ۲۰۲۲ درحدود ۶۰ درصد از ذخایر ارزی جهان را تشکیل داده است. همچنین اقتصاددانانی مانند پل کروگمن برنده نوبل اقتصاد باور داردنگرانی‌ها نسبت به دلارزدایی قریب‌الوقوع کاملا بی‌اساس هستند.

مرجع : اتاق ایران
برگرفته از : https://www.itmen.ir/news/281333

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار