ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سیاست تثبیت در شرایط تحریم اقدامی مطلوب است:

0

مرکز مبادله ارز و طلا در اول راه قرار دارد.

در صورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                    ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

مجید شاکری؛ کارشناس پول و ارز در گفتگو با خبرنگار ایبِنا اظهار کرد: به دلیل اینکه سیاست پرداخت رسمی در کشور وجود ندارد و همچنین تحریم‌هایی که متوجه اقتصاد کشور شده امکان تثبیت به صورت کامل و یا تعدیل به صورت کامل را نداریم، اما بانک مرکزی در این شرایط گام بزرگی را برداشته با زیرساخت آن را کامل کند. به این صورت که مرکز مبادله طلا و ارز را را اندازی کرد تا زمینه پرداخت‌های رسمی فراهم شود و به نظر می‌شود همه بدنه دولت سران قوا و حاکمیت باید از این تصمیم حمایت کنند.

وی ادامه داد: اکنون پرداخت‌هایی که در مرکز مبادله طلا و ارز انجام می‌شود مورد رصد بانک مرکزی قرار گرفته و در مرحله بعدی اینکه چه ارزی و چگونه انتقال می‌یابد نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این کارشناس پول و ارز به مشکلات پیش روی بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی از یک سیاست کاهش رشد نقدینگی را دنبال می‌کند، اما خیلی نمی‌تواند روی این موضوع پافشاری کند. به این دلیل که کاهش رشد نقدینگی و چرخش آن در جامعه ممکن است تقاضای ارز را افزایش دهد که این رشد قیمت دوباره معضل تورم و نقدینگی را تشدید می‌کند. از این رو بانک مرکزی احتیاط بیشتری به خرج می‌دهد.

وی تاکید کرد: همچنین برای اجرای سیاست تثبیت نرخ نیز باید ملاحظات ویژه‌ای داشته باشد، اما در این زمینه پیشنهاد می‌دهم سیاست تثبیت رشد می‌تواند نتیجه مطلوب تری بر جای بگذارد. البته بانک مرکزی این سیاست را پیش گرفته و در گام‌های بعدی آن را اجرا خواهد کرد تا اقتصاد پیش بینی پذیر باشد.

شاکری به عملکرد مرکز مبادله طلا و ارز اشاره کرد و گفت: این مرکز از بازار متشکل ارزی و بازار‌های دیگر کامل‌تر است، اما اقدامات بانک مرکزی در این زمینه هنوز تمام نشده و در آغاز راه قرار دارد. صندوق تثبیت نرخ ارز در ابتدا و پس از آن صندوق تثبیت رشد ماهانه به مراتب نتایج مطلوبی تری از سیاست تعدیل دارد.

منبع : https://www.ibena.ir/fa/news/152568

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار