ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اتحادیه کارگری اساساً سازمانی است متشکل از کارگرانی که با هم همراه می‌شوند تا قدرت مذاکره بیشتری داشته باشند:

0

اتحادیه‌های کارگری؛ مزایا و معایب.

اینکه کارگران با هم متحد شوند و ساز و کاری را برای قدرت چانه‌زنی بیشتر در مقابل کارفرماها درست کنند خوب است یا بد؟ جواب شما به این سؤال تا اندازه زیادی به جایگاه شغلی‌تان بستگی دارد اما اقتصاد در این مورد چه می‌گوید؟

اتحادیه کارگری اساساً سازمانی است متشکل از کارگرانی که با هم همراه می‌شوند تا قدرت مذاکره بیشتری داشته باشند و می‌کوشد دستمزدهای بالاتر، شرایط کاری بهتر، مزایای مناسب و غیره را تضمین کند. در ایالات متحده، دسته‌ای از کفاشان فیلادلفیا اولین اتحادیه کارگری را در سال ۱۷۹۴ تأسیس کردند. البته مقامات سیاسی از این موضوع خوشحال نشدند و کارگران مورد بحث در نهایت جریمه پرداخت کردند. امروزه، حداقل در اکثر کشورهای غربی، اوضاع کاملاً متفاوت است. برخی از جوانب مثبت مرتبط با اتحادیه عبارتند از:
یک: اعضای اتحادیه معمولاً درآمد بیشتری دارند، به طوری که در آمریکا، کارگران بدون اتحادیه، تنها ۸۲ درصد از درآمد اعضای اتحادیه را کسب می‌کنند.
دو، مزایا و گزینه‌های بازنشستگی بهتر؛ از ۱۰۰ کارگر اتحادیه، ۹۳ نفر مزایای پزشکی و بازنشستگی دریافت می‌کنند، در حالی که تنها ۶۹ نفر از کارگران بدون اتحادیه مزایای پزشکی و ۶۴ نفرشان مزایای بازنشستگی دریافت می‌کنند.
سه، قدرت چانه‌زنی یک گروه بزرگ بدون شک بیشتر است زیرا چیزی مانند یک اعتصاب در مقیاس بزرگ می‌تواند روی بنگاه‌ها اثرگذار باشد. با این حال، معایبی نیز وجود دارد مانند:
یک، هزینه‌هایی که اعضای اتحادیه باید از نظر مالی و یا از طریق سرمایه‌گذاری زمان در فعالیت‌های مرتبط با اتحادیه صرف کنند.
دو، تنش‌های اجتماعی بین کارفرمایان و اعضای اتحادیه و همچنین بین اعضای اتحادیه و کارگران خارج از اتحادیه؛ چرا که دومی گاهی اوقات اولی را به دلیل داشتن امتیازات زیادی که شاید به هزینه اولی هم انجام می‌شود، سرزنش می‌کند.
سه، تنش سیاسی؛ سیاستمداران دست راستی ادعا می‌کنند اتحادیه‌ها اساساً اقتصاد را از بین می‌برند و سیاستمداران چپ‌گرا برعکس آن را باور دارند.

منبع : https://www.fardayeeghtesad.com/news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار