ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چرا در ایران یونیکورن استارتاپی نداریم؟

0

فرزین فردیس کارآفرین و عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران:

چرا در ایران یونیکورن نداریم؟

در صورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                    ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

فرزین فردیس کارآفرین و عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این پرسش که چرا در ایران یونیکورن استارتاپی نداریم گفت: وقتی در نظام اقتصادی ما به چیزهای دیگری جایزه داده می‌شود نمی‌توان انتظار داشت افراد به سراغ نوآوری و زحمت خلق ارزش بروند.

سایت اقتصادی ایران به نقل از فردای اقتصاد – فرزین فردیس کارآفرین و عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این پرسش که چرا در ایران یونیکورن استارتاپی نداریم گفت: وقتی در نظام اقتصادی ما به چیزهای دیگری جایزه داده می‌شود نمی‌توان انتظار داشت افراد به سراغ نوآوری و زحمت خلق ارزش بروند.

یونیکورن به شرکتهایی گفته می‌شود که بالای یک میلیارد دلار ارزش دارند.

فردیس در گفت و گو با برنامه تکشاخ فردای اقتصاد گفت: وقتی در کشور می‌شود به راحتی به منابع انرژی ارزان دست پیدا کرد و ثروت‌های بزرگتر ایجاد کرد نمی‌توان انتظار داشت کسی خود را در معرض ابهام‌ها و عدم قطعیت‌ها بگذارد. به گفته فردیس فضای نوآوری فضای عدم قطعیت و ابهام است چراکه کارآفرین نمی‌داند بازار نسبت به ایده او چه واکنشی نشان خواهد داد.

بر اساس گزارش‌ها ایران به رغم اینکه سالها زودتر از بسیاری از کشورهای دیگر اکوسیستم استارتاپی ایجاد کرد اما هنوز حتی یک یونیکورن استارتاپی ندارد. این در حالی است که در کشورهای  همسایه در سالهای اخیر تعداد قابل توجهی یونیکورنهای استارتاپی ایجاد شده است. 

به گفته عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران پیشقراولان استارتاپی ما مجبورند با محدودیت‌های دولتی بجنگند در حالی که در حال ایجاد اشتغال مولد هستند و هم باید مسایل دیگری مثل جذب نیروی انسانی و دسترسی به سرمایه‌گذار را حل کنند.

به باور فردیس برای ایجاد شرکتهای بزرگ در بخش خصوصی نیاز به بلوغ عمومی در بین همه جامعه است.

تیزر این برنامه را در اینجا ببینید

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار