ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

قربانیان واقعی تحریم چه کسانی هستند؟

0

در صورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                      ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

موسسات پژوهشی در غرب تاکید دارند تحریم های اقتصادی سازمان ملل و قدرت های جهان، بیشتر از همه شهروندان ضعیف جامعه به ویژه افراد فقیرتر را تحت تأثیر قرار می دهد.

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل از تحریریه، به گفته کارشناسان موسسه پژوهشی «Ifo Institute» در اروپا، اقدامات تنبیهی اقتصادی قدرت ها علیه کشورها بیشتر از همه مردم فقیر را مورد هدف قرار می دهد. اقدامات تحریمی همچنین از امید به زندگی شهروندان کشورهای هدف می کاهد.

بر اساس یک مطالعه از سوی این مرکز مطالعاتی اروپایی، تحریم‌های اقتصادی آسیب زیادی در کشورهای هدف به‌ویژه برای جمعیت های فقیرتر وارد می‌ کند. موسسه مونیخ آیفو (Munich Ifo Institute) در مطالعه خود اعلام کرد تحریم‌ های سازمان ملل (UNO) منجر به کاهش سالانه دو درصدی رشد در کشورهای آسیب‌دیده می‌شود. تاثیر تحریم ها در طی ده سال، معادل افت ۲۵ درصدی در تولید سرانه اقتصادی کشورهای هدف برآورد شده است.

براساس بررسی این موسسه پژوهشی اروپایی، تحریم های یکجانبه ایالات متحده علیه کشورها نیز منجر به کاهش سالانه تقریباً یک درصدی رشد می شود. در بلندمدت، تاثیر این سیاست ها معادل ۱۳ درصد کاهش تولید سرانه اقتصادی بیان شده است.

«فلوریان نویمایر» رئیس گروه تحقیقاتی آیفو در زمینه سیاست های مالی و مالیاتی کشورها اعتقاد دارد: تحریم های اقتصادی به طور منظم به بخشی از جمعیت کشورهای تحریم شده که در سطح فقر یا نزدیک به آن زندگی می کنند، بیشترین ضربه را وارد می کند.

وی افزود در گذشته، این موضوع عمدتاً در مورد تحریم‌های آمریکا مطرح می شد. برای مثال، مطالعات نشان داده است که تحریم‌های اعمال شده علیه ایران در سال ۲۰۱۲ به‌ویژه بر جمعیت جوان غیرشهری و بدون تحصیلات تأثیر گذاشته است.

این مطالعه بر اساس ارزیابی ۱۶۰ کشور انجام شده است. از این تعداد کشور، ۶۷ مورد بین سال های ۱۹۷۶ تا ۲۰۱۲ تحت تأثیر تحریم های اقتصادی قرار گرفتند. نویمایر اظهار می دارد «در گذشته، تحریم ها بیشتر بر اقتصادهای کوچکتر اعمال می شد. بنابراین نمی‌توانیم از تحلیل‌ آن ها نتیجه بگیریم که تحریم‌های کنونی چگونه بر اقتصاد بزرگی مانند روسیه تأثیر می‌ گذارند.

در کشورهای فقیرتر، تحریم ها همچنین منجر به کاهش امید به زندگی در میان شهروندان هم می شوند. طبق پژوهش های این موسسه، چنین اقداماتی از سوی سازمان ملل، امید به زندگی مردم را به طور متوسط ۱٫۲ تا ۱٫۴ سال کاهش می دهد.

نویمایر اعتقاد دارد در صورت تحریم های آمریکا، امید به زندگی تقریباً نیم سال کاهش می یابد. بررسی تفاوت بین امید به زندگی در میان مردان و زنان نیز نشان می دهد که زنان بیشتر از مردان تحت تاثیر تحریم ها قرار می گیرند.

منبع : https://www.tahririeh.com/news/25763

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار