ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

ریشه مشکلات بازار سرمایه ناشی از فقدان سرمایه‌ریزی درست در اقتصاد است:

0

مرتضی افقه نوشت: ریشه مشکلات بازار سرمایه در ایران ناشی از فقدان سرمایه‌ریزی درست در اقتصاد است. دولت‌ها یکی پس از دیگری می‌آیند و می‌روند، بدون اینکه برنامه و راهبرد مشخصی برای نظم و نظامات بازارها ارایه شده باشد.

سایت اقتصادی ایرانبه اطلاع می رساند:در صورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                         ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

مرتضی افقه در یادداشتی با عنوان «علم‌گرایی به جای آزمون و خطا» در روزنامه اعتماد نوشت: زنجیره‌ای از حوادث مختلف در اقتصاد ایران به صورت بحران نمایان می‌شوند که همگی برآمده از یک مشکل بنیادین است و آن اینکه اصل شایسته‌سالاری و تخصص‌گرایی در اقتصاد ایران اجرا نمی‌شود. بازار سهام کشورمان این روزها با مشکلات عدیده‌ای روبه شده است.

شاخص بازار سرمایه پس از دوره‌ای رشد، نزولی شد تا پس از سال ۹۹ یک ‌بار دیگر، صاحبان سرمایه در اقتصاد ایران نزول را تجربه کنند. به نظر می‌رسد که ریشه مشکلات بازار سرمایه در ایران ناشی از فقدان سرمایه‌ریزی درست در اقتصاد است. دولت‌ها یکی پس از دیگری می‌آیند و می‌روند، بدون اینکه برنامه و راهبرد مشخصی برای نظم و نظامات بازارها ارایه شده باشد. در ایران بیشتر از تخصص به حواشی توجه می‌شود و بیشتر از شایستگی به روابط خارج از محدوده. این می‌شود که اقتصاد را مجموعه‌ای از مشکلات در بر می‌گیرد که زیان آن به ‌طور مشخص متوجه مردم می‌شود.

سال‌هاست کارشناسان از ضرورت علم‌گرایی و تخصص‌محوری صحبت می‌کنند، اما همچنان افرادی به عنوان تصمیم‌ساز اقتصادی معرفی می‌شوند که نسبتی با علم اقتصاد ندارند. حضور علی صالح‌آبادی در راس بانک مرکزی بدون تخصص و تجربه لازم، بخشی از مشکلات ریشه‌ای در اقتصاد ایران را نمایان کرد. این روند در خصوص سایر وزارتخانه‌های اقتصادی مهم هم همین گونه است. افرادی در راس وزارتخانه‌های کلیدی حضور دارند که تجربه و تخصص لازم برای اداره این حوزه‌های سرنوشت‌ساز را ندارند. این گونه می‌شود که بازار ارز، بازار سکه، خودرو، مسکن و بازار سهام با نوسانات و رکود مستمر مواجه هستند و ظرفیت‌های کشور در اثر تصمیمات اشتباه اتلاف می‌شود.

مردم این روزها می‌خواهند بدانند تا چه زمانی قرار است نشانه‌های رکود، نوسان و تلاطم در بازارهای کشور لانه کند و چه زمانی قرار است نشانه‌ای از ثبات در این اقتصاد نمایان شود.

منبع : https://www.etemadonline.com

 

هدف از راه‌اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد. به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار