ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

علاوه‌بر عوارض جانبی که می‌تواند در اثر مصرف داروها اتفاق بیفتد، تداخل دارو و غذا نیز می‌تواند آسیبی جدی به بدن شما وارد کند:

0

احتمال تداخل دارو و غذا را جدی بگیرید!

علاوه‌بر عوارض جانبی که می‌تواند در اثر مصرف داروها اتفاق بیفتد، تداخل دارو و غذا نیز می‌تواند آسیبی جدی به بدن شما وارد کند.

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل از منیبان؛ تداخل دارو و غذا در بعضی موارد می‌تواند عوارضی جدی به بار بیاورد. درمان با داروها یکی از روش‌های مهم درمان بسیاری از بیماری‌ها است. با این حال، برخی داروها با برخی مواد غذایی تداخل دارند و مصرف همزمان آن‌ها ممکن است منجر به علائمی آزار دهنده و خطرناک شوند.

تبلیغات سایت اقتصادی ایران:

سایت اقتصادی ایران به اطلاع می رساند:در صورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                         ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

برخی از داروهایی که نباید با برخی مواد غذایی مصرف شوند و عوارض جانبی آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

تداخل دارو و غذا

تداخل دارو و غذا در صورتی‌که داروهای زیر را مصرف می‌کنید محتمل است:

۱. وارفارین

وارفارین یک داروی ضد انعقاد خون است که باعث کاهش خطر خونریزی می‌شود. تداخل دارو و غذا در موردی مثل وارافارین با مواد غذایی مانند سبزیجات خاص (مانند کلم، بروکلی و اسفناج) اتفاق می‌افتد. مصرف همزمان وارفارین با این سبزیجات ممکن است باعث افزایش خطر خونریزی شود.

۲. لووستاتین

لووستاتین یک داروی کلسترول است که باعث کاهش سطح کلسترول خون می‌شود. مصرف همزمان لووستاتین با گریپ‌فروت ممکن است باعث افزایش سطح لووستاتین در خون شود و عوارض جانبی مانند درد عضلانی و کبدی ایجاد کند.

۳. تتراسایکلین

تتراسایکلین یک داروی ضد باکتری است که برای درمان عفونت‌های باکتریایی استفاده می‌شود. مصرف همزمان تتراسایکلین با مواد غذایی حاوی کلسیم، آهن و منیزیم از جمله شیر، لوبیا سبز و عدس و اسفناج ممکن است باعث کاهش جذب دارو و کاهش اثربخشی آن شود.

۴. لیتیوم

لیتیوم یک داروی مورد استفاده در درمان اختلالات عصبی و روانی مانند افسردگی و بیماری دوقطبی است. مصرف همزمان لیتیوم با سدیم ممکن است باعث افزایش سطح لیتیوم در خون شود و عوارض جانبی مانند تشنج، تهوع و استفراغ ایجاد کند.

مهم‌ترین مواد غذایی حاوی سدیم که می‌تواند همراه با لیتیوم عوارض تداخل دارو و غذا را منجر شود عبارتند از: غلات، غذاهای دریایی، سبزیجات و محصولات لبنی.

۵. آمفتامین

آمفتامین یک داروی محرک است که برای درمان بیش فعالی، کمبود توجه و افزایش وزن استفاده می‌شود. مصرف همزمان آمفتامین با مواد غذایی حاوی کافئین مانند قهوه، چای و نوشابه ممکن است باعث افزایش اثرات جانبی آمفتامین شود مانند افزایش ضربان قلب، اضطراب و اختلالات خواب.

تداخل دارو و غذا

به‌طور کلی، برای جلوگیری از تداخل دارویی با مواد غذایی، بهتر است قبل از مصرف هر دارو با دکتر خود مشورت کنید. همچنین، باید به دقت برچسب دارو را مطالعه کنید و همیشه به دستور پزشک دارو را مصرف کنید.

برگرفته از : https://www.moniban.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار