ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

پوزیشن لانگ و شورت چیست؟

0

پوزیشن لانگ و شورت دو واژه پرکاربرد و مهم در دنیای کریپتوکارنسی‌ هستند. اگر تریدر و یا هولدر هستید، بدون شک با این دو واژه بسیار سر و کار خواهید داشت. در این مقاله سعی شده است که این دو اصطلاح به راحتی هرچه ممکن توضیح داده شود.

تبلیغات سایت اقتصادی ایران:

سایت اقتصادی ایران به اطلاع می رساند:در صورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                         ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

در این مقاله به بررسی و تعریف اینکه؛ لانگ چیست و شورت چیست خواهیم پرداخت.

البته لازم به ذکر است که این مقاله، جزو سرفصل‌های اصلی آموزش رایگان ارز دیجیتال دنیای ترید نیز می‌باشد. شما عزیزان می‌توانید جهت مطالعه سایر سرفصل‌ها بر روی عبارت زیر کلیک کنید.

پوزیشن لانگ و شورت چیست؟

این دو اصطلاح (لانگ و شورت) نشانگر پیش‌بینی معامله‌گران از روند قیمتی یک ارز دیجیتال هستند. اینکه آیا قیمت آن ارز صعودی خواهد بود و یا اینکه نزولی.  به طور خلاصه، پوزیشن‌های لانگ و شورت دو جهت احتمالی قیمت ارز مورد نظر (افزایش قیمت یا کاهش قیمت) را جهت کسب سود بیان می‌کنند.

در یک پوزیشن لانگ، معامله‌گر امیدوار است که قیمت از یک نقطه مشخص شروع به رشد کند. در این حالت، ما می‌گوییم تریدر وارد “پوزیشن لانگ (Long)” شده است. در یک پوزیشن شورت اما: تریدرهای ارز دیجیتال انتظار دارند که قیمت از یک نقطه مشخص شروع به ریزش کند. در این حالت می‌گوییم معامله‌گر وارد “پوزیشن شورت (Short)” شده است.

شما می‌توانید یک ارز دیجیتال را به صورت پوزیشن لانگ یا شورت معامله کنید. این نوع از پوزیشن‌ها در صرافی‌هایی که خدمات معاملاتی مانند مارجین تریدینگ، فیوچرز و پرپچوال ارائه می‌دهند، قابل استفاده‌اند.

همانطور که گفته شد، در بازارهای صعودی پوزیشن‌های لانگ (Long) و در بازارهای نزولی، پوزیشن‌های شورت بیشتر استفاده می‌شوند.

پوزیشن لانگ و شورت چیست

معامله‌گران و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای، معمولاً هنگام کاهش قیمت یک ارز را می‌خرند و با افزایش قیمت، آن ارز را می‌فروشند.

یعنی زمانی که قیمت در آستانه رشدی بالقوه قرار می‌گیرد، وارد پوزیشن‌های لانگ (Long) می‌شوند و زمانی که قیمت از یک سطح مقاومتی برمی‌گردد، وارد پوزیشن شورت (Short) می‌شوند.

معنی پوزیشن (Position) چیست؟

“پوزیشن” به تنهایی به معنای موقعیت تریدر در بازار معاملاتی است. همانطور که گفتیم (و در ادامه هم با آن بیشتر آشنا خواهید شد)، دو نوع پوزیشن در بازارهای معاملاتی ارز دیجیتال وجود دارد:

  1. پوزیشن شورت (short)
  2. پوزیشن لانگ (long)

زمانی که می‌پرسیم پوزیشن شما در این بازار چیست؟ (برای مثال ممکن است دوستتان از شما بپرسد که چه پوزیشنی گرفتی؟) به این اشاره داریم که در روند فعلی مارکت، از کاهش قیمت سود خواهید برد یا از افزایش قیمت؟!

چه موقع وارد یک پوزیشن لانگ (Long) شویم؟

پاسخ کوتاه این پرسش به این شرح است:

زمانی وارد پوزیشن لانگ شوید که قیمت احتمال افزایش دارد.

اما بیایید بیشتر در مورد آن صحبت کنیم:

فرض کنید در یک روز بهاری در حال تحلیل ارز دیجیتال اتریوم (ETH) در تایم فریم روزانه هستید. بعد از تحلیل‌های خود متوجه می‌شوید که قیمت این ارز احتمالا افزایش پیدا می‌کند و ممکن است تا ۱۴ روز آینده ۱۰۰ درصد سود بدهد. در این صورت، شما طبیعتا وارد پوزیشن لانگ (پوزیشن بای) می‌شوید.

از چه طریقی؟ از طریق صرافی‌هایی که از قراردادهای معاملاتی آتی (فیوچرز) یا سایر قراردادهای مشتقه پشتیبانی می‌کنند.

? بدیهی است که این تصمیم شما برای ورود به معامله، بهتر است بر اساس تحلیل‌های بنیادی یا تکنیکال قوی گرفته شود.

?به طور کلی، شما باید در شبکه‌های اجتماعی بسیار فعال باشید و اخبار را به طور منظم دنبال کنید تا به درک عمیقی از بازار برسید.

?مهم نیست که با چه نوع روشی تحلیل (تحلیل فاندامنتال یا تحلیل بنیادی) می‌کنید، مهم این است که باید مطمئن باشید که پوزیشن لانگ شما سودده خواهد بود و از اعتماد به نفس کافی برخوردار شوید.

ارزهای دیجیتال مانند سهام شرکت‌های سنتی معامله می‌شوند؛ به این معنا که معمولاً با ارزهای فیات، به ویژه تتر، معامله می‌شوند و همیشه در حال تقلا برای افزایش قیمت هستند.

پوزیشن لانگ و شورت چیست؟

انواع پوزیشن لانگ چیست؟

حالا که با مفهوم پوزیشن لانگ آشنا شدید، وقت آن رسیده که انواع پوزیشن لانگ را هم بشناسید. ابتدا به این نکته تأکید داریم که پوزیشن لانگ، در تمام بازارها به معنای انجام معامله «خرید» یا (buy) است. اما تفاوت اساسی زمانی مشخص می‌شود که در بخش‌های مختلف یک صرافی، خرید یک سهم و اصطلاحاً «ورود به پوزیشن لانگ» از لحاظ مدت زمان هولد ارز و نوع معاملات، نتایج متفاوتی برای معامله‌گر دارد. در ادامه به انواع پوزیشن لانگ در بازار اسپات، آپشن و فیوچرز می‌پردازیم.

۱- پوزیشن لانگ در سرمایه گذاری بلند مدت

سرمایه گذاری بلند مدت در انگلیسی “holding” نام دارد. در فارسی نیز هرگاه به قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت در یک ارز، وارد پوزیشن لانگ می‌شویم، اصطلاحاً آن ارز را «هولد» می‌‌کنیم. به معامله‌گری که یک ارز را به قصد سرمایه‌گذاری خریداری می‌کند، «هولدر» گفته می‌شود.

به عبارت دیگر، داشتن یک موقعیت «لانگ» در سرمایه‌گذاری بلند مدت یک ارز دیجیتال، به این معنی است که شما مالک آن ارز هستید و آن ارز در پورتفوی شما قرار می‌گیرد. سرمایه گذاران با این انتظار که ارزش سهم خریداری شده با گذر زمان افزایش می‌یابد، پوزیشن‌های لانگ خود را برای مدت طولانی حفظ می‌کنند.

برای گرفتن پوزیشن لانگ در سرمایه‌گذاری بلند مدت، باید جفت ارز مورد نظر خود را در زمانی که طبق تحلیل شما در آخرین کف‌ها قرار دارد، از بخش «اسپات» صرافی ارز دیجیتال خریداری کنید.

ممکن است ریسک استراتژی پوزیشن لانگ در سرمایه‌گذاری بلند مدت، بالا باشد. برای مثال، امکان دارد با گذر زمان، ارزش دارایی شما نه تنها زیاد نشود، بلکه به کمتر از زمان خرید هم برسد و ضرر کنید. بنابراین اگر قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت را دارید، بهتر است قبل از خرید، نمودار جفت ارز مورد نظر خود را تحلیل کنید و سپس با استراتژی خرید در کف و فروش در سقف، وارد معامله لانگ شوید.

۲- پوزیشن لانگ در قراردادهای آپشن

پوزیشن لانگ در قرارداد آپشن، یعنی خریدار مقداری وجه به فروشنده پرداخت می‌کند و اختیار معامله را به دست می‌آورد. به این ترتیب، به ازای پرداخت حجم معینی ارز، این حق را به دست می‌آورد که در تاریخ معینی در آینده، تعداد واحد ارز مندرج در قرارداد را خریداری کند و یا اگر صلاح ندانست، معامله را لغو کند. معامله گران به این دلیل وارد پوزیشن لانگ در قراردادهای آپشن می‌شوند که بر اساس تحلیل‌های خود، پیش بینی می‌کنند در آینده قیمت جفت ارز مورد نظر افزایش پیدا می‌کند؛ با این حال به این علت که از پیش بینی خود صد در صد مطمئن نیستند، قرار داد آپشن را به جای فیوچرز یا اسپات انتخاب می‌کنند. اختیار معامله این فرصت را به سرمایه‌گذار می‌دهد که در صورت اشتباه از آب درآمدن پیش بینی اش، معامله را نهایی نکند و در نتیجه زیان چندانی متحمل نشود.

۳- پوزیشن لانگ در قراردادهای آتی

اگر بخواهیم پوزیشن لانگ در قراردادهای آتی یا فیوچرز (futures) را با قرارداد آپشن مقایسه کنیم، باید بگوییم در قرار داد آپشن، اگر پوزیشن لانگ در زمان سررسید قرارداد نهایی شود، به معنای این است که ارز خریداری شده، درست مشابه خرید در بازار اسپات، جزو دارایی (asset) شما به حساب می‌آید و در پورتفوی شما قرار می‌گیرد. اما پوزیشن لانگ در قرارداد فیوچرز، ارز خریداری شده را در پورتفوی شما قرار نمی‌دهد. به عبارت دیگر، وقتی وارد یک موقعیت لانگ در بازار فیوچرز صرافی می‌شوید، مالک ارز دیجیتال نیستید، بلکه فقط با پیش بینی روند بازار، شرط بندی می‌کنید. اگر پیش بینی شما روند صعودی بود، وارد پوزیشن لانگ یا خرید می‌شوید. اگر بازار طبق پیش‌بینی شما حرکت کند، با توجه به میزان موجودی حساب خود، اهرم انتخابی و بر اساس درصد حرکت بازار در جهت روند شما، کسب سود می‌کنید.

?برای مدیریت ریسک در پوزیشن لانگ قرارداد فیوچرز، باید حد سود (take profit) و حد ضرر (stop loss) تعیین کنید تا اگر بازار در جهت پیش بینی شما حرکت کرد، با مقدار سود تعیین شده، معامله را ببندید و یا اگر بازار برخلاف پیش بینی شما حرکت کرد، با کمترین ضرر از پوزیشن لانگ خارج شوید.

چه زمانی وارد پوزیشن شورت (Short) شویم؟

مردم عادی فکر می‌کنند زمانی که قیمت یک ارز دیجیتال در حال کاهش است، حتما باید از بازار خارج شوند. در صورتی که این تصور رایج بسیار غلط است. شما می‌توانید از سقوط قیمت یک ارز دیجیتال نیز کسب سود کنید.

بسیاری از معامله‌گران در زمان بازارهای خرسی (نزولی) نیز، معامله می‌کنند. به این صورت که وارد پوزیشن‌های شورت (پوزیشن سل یا همان پوزیشن فروش) می‌شوند.

درست است که اولین صرافی‌ای که پوزیشن شورت را وارد دنیای کریپتوکارنسی‌ها کرد، صرافی BITFENIX بود. اما در حال حاضر بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال، از این نوع معاملات پشتیبانی می‌کنند.

یکی از این صرافی‌ها بایننس است که در مقاله‌ای جداگانه و مفصل نحوه کار با بخش فیوچرز بایننس را آموزش می‌دهیم.

آموزش معاملات فیوچرز در صرافی کوکوین (Kucoin) و کوینکس (Coinex) نیز نکاتی بسیار حیاتی دارند که باید قبل از شروع معاملات آن‌ها را فراگیرید.

بطور خلاصه برای اینکه بتوانید در هر صرافی، وارد پوزیشن شورت (Short) شوید باید از بخش معاملات آتی یا فیوچرز (Futures) آن صرافی استفاده کنید.

در بخش معاملات آتی یا فیوچرز به امکانات زیادی دسترسی خواهید داشت. امکاناتی مانند خرید به‌صورت پوزیشن‌های لانگ (Long) و شورت (Short) و همچنین استفاده از معاملات مارجین (Margin Trading).

نمونه یک پوزیشن شورت

فرض کنید شما یک اتریوم را به قیمت چهار هزار دلار می‌فروشید. حالا قیمت اتریوم به ۳۸۰۰ دلار کاهش می‌یابد ولی شما همچنان ۴ هزار دلار پول نقد در حساب خود دارید.

حالا می‌توانید آن یک واحد از اتریوم را با قیمتی معادل ۳۸۰۰ دلار دوباره بخرید. در نهایت شما ۱٫۰۵۲ اتریوم خواهید داشت یا به عبارت دیگر از ضرر ۲۰۰ دلاری خود جلوگیری کرده‌اید.

اینجاست که پوزیشن شورت به کمک شما می‌آید.

در مثال بالا شما تنها از ضرر جلوگیری کرده‌اید اما سودی هم به‌صورت دلاری کسب نکرده‌ید. با استفاده از پوزیشن شورت، شما می‌توانید وارد قراردادی شوید، که با فروش به عنوان مثال اتریوم‌هایتان، به‌صورت دلاری نیز، نه تنها ضرر نکنید بلکه سود هم کسب کنید.

معامله شورت در ارز دیجیتال چیست؟

پوزیشن شورت (Short) نیازمند دانش و تجربه زیادی است. معاملات شورت برای بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای کریپتوکارنسی، پیچیده است. اما لازم نیست نگران باشید؛ چراکه قرار است در ادامه، مفهوم پوزیشن شورت را به راحتی یاد بگیرید.

فرض کنید براساس تحلیل‌هایتان به این نتیجه رسیده‌اید که قیمت ارز دیجیتال اتریوم (ETH) پایین خواهد آمد.

در این صورت فقط دو راه پیش پای خود دارید:

  1. خروج از مارکت؛ یعنی اگر اتریوم دارید، آن را بفروشید و نقد شوید تا تنها از ضرر جلوگیری کنید.
  2. ورود به پوزیشن شورت (Short): یعنی کسب سود از کاهش قیمت (به‌عنوان مثال اتریوم)

اما چطور می‌توان از کاهش قیمت یک ارز دیجیتال سود کسب کرد؟

با استفاده از قراردادهای معاملاتی مشتقه، مانند مارجین تریدینگ، معاملات فیوچرز و پرپچوال!

معامله‌گران دنیای ارزهای دیجیتال، زمانی که قیمت یک رمزارز در حال سقوط است، در صرافی قراردادی تنظیم می‌کنند (وارد نوعی از معامله می‌شوند) تا به تبع آن، اگر قیمت آن ارز دیجیتال به رقم X کاهش پیدا کرد، سود مشخصی دریافت کنند.

به تعبیری، پوریشن شورت (Short) یعنی پیش‌بینی یا شرطبندی روی سقوط قیمت یک ارز و دریافت سود در ازای درست از آب در آمدن آن پیش‌بینی.

تریدر در معاملات شورت امیدوار است که قیمت کاهش پیدا کند، تا دارایی فروخته شده را در قیمت کمتری خریداری کند و در زمان صعود قیمت به فروش برساند.

در بازار کریپتوکارنسی هم، می‌توانید ابتدا خرید کنید و سپس اقدام به فروش کنید و هم می‌توانید بفروشید و سپس اقدام به خرید کنید.

در بین تریدرها، Short​ یا شورت کردن با فروختن یا Sell مفهوم یکسانی دارد و عموما این دو عبارت به جای هم استفاده می‌شوند.

پوزیشن لانگ و شورت چیست؟

مارکت در زمان پوزیشن لانگ و شورت، در چه وضعیتی است؟

شما می‌توانید در بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال وارد پوریشن شورت یا لانگ شوید.

صرافی کوین‌بیس به عنوان مثال، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در ایالات متحده است؛ در حالی که در بین صرافی‌های جهانی، بایننس سریعترین رشد را به خود اختصاص داده است.

این صرافی‌ها طیف گسترده‌ای از خدمات را شامل می‌شوند. خدماتی همچون معاملات فیوچرز، معاملات مارجین، معاملات اسپات و غیره.

اگر تازه وارد هستید و تصمیم دارید پوزیشن‌های شورت و لانگ را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم به صرافی کوکوین مراجعه کنید. صرافی dYdX نیز به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) با حجم نقدینگی بالا، می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.

خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی کوینکس نیز، به دلیل رابط کاربری ساده و زیبایی بصری می‌تواند گزینه‌ای دیگر باشد.

معاملات لانگ و شورت نوعی از معاملات پر ریسک به حساب می‌آیند. پوزیشن شورت یا همان پوزیشن سل می‌تواند حتی خطرات و ریسک‌های بیشتری هم داشته باشد. چرا که احتمال دارد بررسی و تحلیل‌های شما اشتباه از آب در بیاید و سرمایه خود را از دست بدهید.

اگر نکات مدیریت سرمایه را رعایت نکنید و یا اینکه کار با سرویس‌های معاملات مشتقه را بطور کامل بلد نباشید، ممکن است حتی سرمایه خود را به‌صورت کامل از دست بدهید.

مقایسه پوزیشن لانگ و شورت

پوزیشن لانگ و شورت هر دو از موقعیت‌های معاملاتی در بازارهای مالی هستند. با توجه به شرایط بازار، معامله گر تصمیم به انتخاب یکی از این دو پوزیشن می‌گیرد. همانطور که در بخش‌های قبلی به آن اشاره کردیم، در همه‌ی بازارها معاملات لانگ و شورت وجود دارند؛ اما در بازار اسپات و معاملات مشتقه پوزیشن لانگ و شورت شرایط متفاوتی دارند که باید هر تریدر با آن آشنا باشد.

جدول مقایسه لانگ و شورت
# لانگ شورت
?معنی  خرید فروش 
?معادل انگلیسی  Buy Sell
?روند مناسب  صعودی (گاوی) نزولی (خرسی)
?استراتژی مناسب در اسپات  لانگ در کف شورت در سقف
✔️هدف در فیوچرز کسب سود از افزایش  کسب سود از کاهش 

توجه داشته باشید که در یک زمان واحد، ممکن است دو تریدر بر اساس تحلیل متفاوتی که از بازار دارند، هر یک پوزیشن متفاوت را بگیرند.

منبع : https://donyaye-trade.com/article/long-position-vs-short-position-crypto

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار